2023-06-15, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Snarkman har tappat det helt den här gången, Han blir bara vimsigare och vimsigare för var gång han uppträder i tv, Han skulle väl sluta med tv efter veckans brott eftersom hälsan hans inte är så vidare bra.
Och inte blev det bättre när han slutade med spriten heller.
Ja han börjar bli skrupplig men jag tror att det är fler som har haft intresse av att han gör det här programmet
Vad tycker åklagaren och T familj om att han undanhåller bla det att M som ser arg ut springer in på nöjet för att ha koll på T
Citera
2023-06-15, 01:42
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vilket kvalificerat skitsnack från GW. Varför släpper de fram gubben i TV? Han sitter och gissar ett händelseförlopp. Vad är egentligen hans agenda?

För att han har ett kontrakt med produktionsbolaget förmodligen. Hans agenda? En kombination av att han inte är särskilt glad för att det blev en polisutredning för att han bjöd in en av utredarna i T-fallet till jakt ( för insiderinformation) vilket kunde ha lett till en fällande dom för bestickning och nu är hans mål att ta betalt för gammal ost och då använder han M som en ingång. Kan tänka mig att hans nästa steg är att han hävdar att M är ett kronvittne och det vet säkert alla här vad det innebär. Vi får se om M och hennes försvar ändrar version från att hon sov till att hon var vaken vid nästa förhandling.
Citera
2023-06-15, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Snarkman har tappat det helt den här gången, Han blir bara vimsigare och vimsigare för var gång han uppträder i tv, Han skulle väl sluta med tv efter veckans brott eftersom hälsan hans inte är så vidare bra.
Och inte blev det bättre när han slutade med spriten heller.

Alltså den här kriminologen har gjort sitt.
Citera
2023-06-15, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det var väl tre eller fyra gånger som MH gick in på Nöjet för att kolla var Tove befann sig? Alleredan där finns en misstanke att det var något lurt på gång.
Ja det var absolut fler än en gång och hon ser dessutom arg ut
Såklart att GW undanhöll det
Det är skandal att han fått göra det här programmet
Citera
2023-06-15, 01:48
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi har ju redan gått igenom alla möjliga tillvägagångssätt och vi tror ändå olika. Jag tror att du underskattar överlevnadsinstinkten. Min övertygelse är, även om Tove haft ytterst låg medvetandegrad hade dom krafterna räckt till att orsaka någon form av skada Johanna.
"Ändå!?"
Jag kan tänka mig en handfull anledningar till att M inte skulle varit med i badrummet. Och oavsett hur otroligt det verkar, tror jag att J med sin besatthet, målinriktning och vana att reda allt själv kommit på hur hon skulle inkapacitera T.

J är fostrad och peppad till att alltid klara allt på egen hand och jag tror att hon skulle sett det som ett otroligt nederlag att behöva ta hjälp för att genomföra sin innersta, heta önskan.
Citera
2023-06-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja det var absolut fler än en gång och hon ser dessutom arg ut
Såklart att GW undanhöll det
Det är skandal att han fått göra det här programmet

Alltså det är bara så fel att göra ett sådant här program under pågående väntan innan Hovrättsförhandling. Det skulle göras efteråt i stället.
Citera
2023-06-15, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
För att han har ett kontrakt med produktionsbolaget förmodligen. Hans agenda? En kombination av att han inte är särskilt glad för att det blev en polisutredning för att han bjöd in en av utredarna i T-fallet till jakt ( för insiderinformation) vilket kunde ha lett till en fällande dom för bestickning och nu är hans mål att ta betalt för gammal ost och då använder han M som en ingång. Kan tänka mig att hans nästa steg är att han hävdar att M är ett kronvittne och det vet säkert alla här vad det innebär. Vi får se om M och hennes försvar ändrar version från att hon sov till att hon var vaken vid nästa förhandling.
Du har nog väldigt rätt där
men han ville frige M även innan den händelsen
nu har han väl. flera bakom sig som har samma agenda att vilja frige M och han slår ihop två flugor
så han även får sin egna hämd
Senast redigerad av Anedin 2023-06-15 kl. 02:00.
Citera
2023-06-15, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Alltså det är bara så fel att göra ett sådant här program under pågående väntan innan Hovrättsförhandling. Det skulle göras efteråt i stället.
Ja det känns völdigt rättsosäkert och luktar illa
Citera
2023-06-15, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
"Ändå!?"
Jag kan tänka mig en handfull anledningar till att M inte skulle varit med i badrummet. Och oavsett hur otroligt det verkar, tror jag att J med sin besatthet, målinriktning och vana att reda allt själv kommit på hur hon skulle inkapacitera T.

J är fostrad och peppad till att alltid klara allt på egen hand och jag tror att hon skulle sett det som ett otroligt nederlag att behöva ta hjälp för att genomföra sin innersta, heta önskan.
Jag tror att till viss del ligger en sanning där sant men jag tror också att M har lärt sig hemmifrån att allt är alltid andras fel och pappsen har skyddat henne under hela uppväxten
Obs Det är en spekulation
Senast redigerad av Anedin 2023-06-15 kl. 02:00.
Citera
2023-06-15, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Ja men det hade hänt incident med MH och en annan vän som ville konfrontera Tove hos Toves pojkvän Albin, då han bad dem avlägsna sig. Och en annan incident när Tove låst in sig på en toalett och nämnda personer JJ och MH stod utanför och ville ha tag på Tove. Då smsade hon med sin fotbollstränare om att hon var rädd.
Precis men det får vi inte säga
Toves rädsla här trollas bort som ovecentligt
Citera
2023-06-15, 02:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Jag tror att till viss del ligger en sanning där sant men jag tror också att M har lärt sig hemmifrån att allt är alltid andras fel och pappsen har skyddat henne under hela uppväxten
Obs Det är en spekulation
Att M skulle lärt sig hemifrån att allt är någon annans fel tror jag är så långt ifrån sanningen man kan komma. Hennes föräldrar förefaller väldigt klarsynta, väl insatta i hennes problematik och hur hon bör bemötas.

I adhd-problematiken ligger svårigheter att greppa sammanhang, samband och att se sin egen roll I ett skeende. Det är individuellt hur uttalat det är, men för M framstår det ganska tydligt.
Citera
2023-06-15, 02:28
Medlem
Citat:
Precis men det får vi inte säga
Toves rädsla här trollas bort som ovecentligt

Gissa hur rädd Tove har varit. Hon var nog rädd som ett asplöv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in