Citat:
Ursprungligen postat av
tellmeyoursecrets
Jaha då har jag lärt mig något nytt ikväll!
Men på dig så växte dom inte fast till slut pga du hade dålig kvalité på tänderna alltså? Porösa som du sa (?)
Jag har pressat och gnisslat i säkert 20 år. Dags att sluta nu känner jag!
Men som sagt måste vänta med bettskena minst ett halvår så vill gärna prova lite andra metoder under tiden om det går. Därför jag tänkte på sömnmedicinen. Den är ju dålig pga att man bli muntorr men tänkte om den även hade andra dåliga effekter..
Tänderna var hyfsat OK förutom en som var trasig. Det är själva tandbenet där de sitter fast som inte är normalt längre, inga av mina skelettben är normala. Man kan få dåligt tandben för att man har tandköttsinflammationer men för mig berodde det på att jag inte nybildar ben som jag ska. Har ingen aning om varför. Får medicin för det nu så hoppas på bättring. Är inte så upprörd för de tappade tänderna för jag hade väldigt tätt mellan dem i munnen, men vill inte tappa fler.
Jag hoppas det går framåt i din behandling. Låter ju inte kul att ha gnisslat så länge. Finns det kanske någon annan mildare sömnmedicin? Jag har tagit det mesta i den världen, tar just nu melatonin och hatar den, blir slö om dagen. Men vet att vissa andra tycker bra om den. Har haft zopiklon och tycker den är den mildaste, men många läkare inklusive min vill inte skriva ut.