2023-06-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Norrboda jag set min i övrigt inga 🤔
Flera rondeller åkerskolan sörängen norrboda mfl.
Citera
2023-06-14, 18:57
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Flera rondeller åkerskolan sörängen norrboda mfl.

Drönaren är dock en rejäl sak 🙏
Citera
2023-06-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Måste va blind jag knappt det några lappar alls 🤔
Övergångsstället utanför ökända Centralstationen.
Citera
2023-06-14, 23:24
Medlem
Realisten73s avatar
Promenerade runt stadsparken ikväll. 3 somalier samt en vilsen svenne satt 30 meter från blomsterträdgården vid bryggan. 2 av de 3 somalierna dök fram o frågade om jag ville köpa ladd. Jag betackade mig och frågade om de kunde hiva en öl ist, vilket de hade. 3:e somalien kom fram o sa att den kostar 60 kr.
Sa till honom att antingen gå hem, eller åka hem dit han kommer ifrån. Svartingen började mucka. Slutade med att 2 av 3 somalier fick sig ett ofrivilligt dopp i Ingsbergssjön. Om de kunde simma? Inte en aning. Jag tog en öl av dom och gick vidare.

Har aldrig hamnat i underläge på 47 år. Jag var fel person att gå på. Stod 3 studenter i balkläder och applåderade när djungeldjuren skrek i vattnet.

Edit: Jag skickade i en el kickbike i sjön med. Den ligger kvar på botten.
Senast redigerad av Realisten73 2023-06-14 kl. 23:27.
Citera
2023-06-15, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Promenerade runt stadsparken ikväll. 3 somalier samt en vilsen svenne satt 30 meter från blomsterträdgården vid bryggan. 2 av de 3 somalierna dök fram o frågade om jag ville köpa ladd. Jag betackade mig och frågade om de kunde hiva en öl ist, vilket de hade. 3:e somalien kom fram o sa att den kostar 60 kr.
Sa till honom att antingen gå hem, eller åka hem dit han kommer ifrån. Svartingen började mucka. Slutade med att 2 av 3 somalier fick sig ett ofrivilligt dopp i Ingsbergssjön. Om de kunde simma? Inte en aning. Jag tog en öl av dom och gick vidare.

Har aldrig hamnat i underläge på 47 år. Jag var fel person att gå på. Stod 3 studenter i balkläder och applåderade när djungeldjuren skrek i vattnet.

Fan vad bra gjort.
Det är det jag skriver dom går fram och frågar vem som om dom vill köpa :/
Citera
2023-06-15, 08:13
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du behöver lära dig om korrelation och kausalitet. För att dra ner det hela till diskbänk så kan vi säga såhär: bara för att 99% av våldsbrott har förövare som bär skor betyder inte det att.... osv...

Vad gäller islam så talar man idag om religiös islam, politisk islam och kulturell islam. Den sistnämnda är att beakta här.

Den religösa diskussionen med inslag av tillrättavisningar om kausalitet och korrelation är nog så skojig men vadfan händer med svenska småstäder?

Är det så här så här det är i svenska småstäder?
Sömniga samhällen som levde upp lite mer på sommaren med turister och en och annan raggarbil är nu fritt fallande samhällen med öppen narkotikaförsäljning?

Är inte invånarna rädda och oroade?
Citera
2023-06-15, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Den religösa diskussionen med inslag av tillrättavisningar om kausalitet och korrelation är nog så skojig men vadfan händer med svenska småstäder?

Sömniga samhällen som levde upp lite mer på sommaren med turister och en och annan raggarbil är nu fritt fallande samhällen med öppen narkotikaförsäljning?

Det enkla svaret är nej. Invånarna är inte oroade av utvecklingen. De har röstat för att få det såhär och de fortsätter att lägga sin röst på partier som skapar denna nya typ av samhälle.
Citera
2023-06-15, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage

Jo vi är oroliga och rädda 🥺 fler och fler är rädda att gå ut på sen em och kväll! Det ska inte vara så här!
Och dom som skriver att invånarna inte är rädda för att så många röstade rött kan också tänka efter varför så många röstade sossarna? För att Nässjö snart har lika mycket invandrare som svenskar & vad röstar dom? Jo RÖTT pga bidragen och allt annat vad det innebär. Vi andra som inte röstar rött är bekymrade och arga på kommunen att dom låter detta gå så långt
Citera
2023-06-15, 11:56
Medlem
Citat:
Det enkla svaret är nej. Invånarna är inte oroade av utvecklingen. De har röstat för att få det såhär och de fortsätter att lägga sin röst på partier som skapar denna nya typ av samhälle.

Lägg av . Nässjö består av nästan 40 % invandrare . Dom röstar rött men inte vi svenskar som sett problemet växa och växa . Sluta dra alla över samma kamm.
Citera
2023-06-15, 12:07
Medlem
Hörde någonting om det
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73

Citera
2023-06-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Lägg av . Nässjö består av nästan 40 % invandrare . Dom röstar rött men inte vi svenskar som sett problemet växa och växa . Sluta dra alla över samma kamm.

Det är du som drar alla invandrare över samma kam. Inga av mina polare som är invandrade vill se knarkförsäljning på öppen gata. De vill ha bort knarkförsäljarna oavsett härkomst och kanske ännu mer för att de är invandrade då de inte vill sammankopplas med just knarkförsäljare.
Citera
2023-06-15, 12:52
Medlem
Citat:
Det är du som drar alla invandrare över samma kam. Inga av mina polare som är invandrade vill se knarkförsäljning på öppen gata. De vill ha bort knarkförsäljarna oavsett härkomst och kanske ännu mer för att de är invandrade då de inte vill sammankopplas med just knarkförsäljare.

Har också mycket kompisar som inte är svenskar som arbetar och sköter sig och anpassar sig till Sverige.
Men jag pratar om dom andra som är en stor majoritet i just Nässjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in