2023-06-10, 12:52
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666nomad
Om du driver runt i samt vid resecentrum några timmar så får du nog se både det ena och det andra ..

Höst - vår kan du även få se ett och annat hända på bibblan . Men i stadsparken och runt sjön hittar du bara traditionella a lagare
Jo men är ju så i alla orter i Sverige nu. Så vad gör Nässjö speciellt?
Citera
2023-06-10, 13:02
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Jo men är ju så i alla orter i Sverige nu. Så vad gör Nässjö speciellt?

Det märks / syns mer i nässjö fråga mig inte varför men så är det .
Citera
2023-06-11, 17:10
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
80-90 talet då var det lugnt och skönt på biblioteket hur kunde det bli såhär i nutid?

IFK var bra 80 90 talet
Citera
2023-06-12, 16:36
Medlem
mosesjrs avatar
securitas ”Depå ” i Nässjö är det för hela höglandet eller enbart Nässjö !?
Citera
2023-06-12, 18:08
Medlem
snurresprettiss avatar
Hur skiljer sig övriga Småland mot Nässjö när det kommer till invandring?
Citera
2023-06-13, 18:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det stämmer inte att alkohol är inblandat i de flesta våldsbrott. Vad alkohol däremot gör är att den drar upp våra känslor till ytan, den som redan är irriterad eller arg kan tex tappa impulskontrollen. All annan form av knark påverkar istället hjärnan utifrån drogens egenskaper i sig. Läs på om den skillnaden så slipper du komma med personangrepp när ditt narrativ blir ifrågasatt och ditt knarkarliv riskerar att hindras.

Din argumentation är dessutom minst 20 år förlegad. Idag är de värsta våldsbrotten knutna till kultur och religiös påverkan. En kultur med en religion där alkohol inte tillåts.

Ursäkta? Tror du att alkohol inte skulle vara en drog som vilken annan? Alkohol är främst en GABA-drog, nära besläktad med droger som GHB och benzo. Det är just denna grupp av droger (som alkohol är en av) som främst är associerade med våldsbrott pga av att de slår ut frontalloben på folk och tar bort konsekvenstänket.

Hur andra droger påverkar kroppen och hjärnan beror helt på vilken drog du pratar om. Det skiljer sig otroligt mycket mellan olika substanser. Det är därför man delar upp droger i olika klasser.
"Knark" betyder ingenting annat än klassad narkotika, och innefattar alla substanser som är illegala. Alkohol hade alltså också varit knark ifall det hade varit klassat som olagligt.

Jo, det stämmer att alkohol är inblandat i ca 50% av alla våldsbrott världen över.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol-related_crime

Citat:
Robbery and violent crimes often involve alcohol use, and there is a positive correlation between such crimes and alcohol use.[1] 15% of robberies, 63% of intimate partner violence incidents, 37% of sexual assaults, 45-46% of physical assaults and 40-45% of homicides in the United States involved use of alcohol.

Edit: Det är förresten inga praktiserande muslimer som säljer droger. Jag vet många "muslimer" som dricker alkohol och säljer droger.

Hade de varit trogna muslimer så hade de inte blivit gängkriminella från första början. Dessa människor tråden handlar om både dricker och tar andra droger. Har knappast ens läst koranen.
Senast redigerad av Utspilld 2023-06-13 kl. 18:57.
Citera
2023-06-14, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Ursäkta? Tror du att alkohol inte skulle vara en drog som vilken annan? Alkohol är främst en GABA-drog, nära besläktad med droger som GHB och benzo. Det är just denna grupp av droger (som alkohol är en av) som främst är associerade med våldsbrott pga av att de slår ut frontalloben på folk och tar bort konsekvenstänket.

Hur andra droger påverkar kroppen och hjärnan beror helt på vilken drog du pratar om. Det skiljer sig otroligt mycket mellan olika substanser. Det är därför man delar upp droger i olika klasser.
"Knark" betyder ingenting annat än klassad narkotika, och innefattar alla substanser som är illegala. Alkohol hade alltså också varit knark ifall det hade varit klassat som olagligt.

Jo, det stämmer att alkohol är inblandat i ca 50% av alla våldsbrott världen över.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol-related_crime

Edit: Det är förresten inga praktiserande muslimer som säljer droger. Jag vet många "muslimer" som dricker alkohol och säljer droger.

Hade de varit trogna muslimer så hade de inte blivit gängkriminella från första början. Dessa människor tråden handlar om både dricker och tar andra droger. Har knappast ens läst koranen.

Du behöver lära dig om korrelation och kausalitet. För att dra ner det hela till diskbänk så kan vi säga såhär: bara för att 99% av våldsbrott har förövare som bär skor betyder inte det att.... osv...

Vad gäller islam så talar man idag om religiös islam, politisk islam och kulturell islam. Den sistnämnda är att beakta här.
Citera
2023-06-14, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du behöver lära dig om korrelation och kausalitet. För att dra ner det hela till diskbänk så kan vi säga såhär: bara för att 99% av våldsbrott har förövare som bär skor betyder inte det att.... osv...

Vad gäller islam så talar man idag om religiös islam, politisk islam och kulturell islam. Den sistnämnda är att beakta här.

Du kan inte var den skarpaste kniven i lådan ifall du tror att det går att jämföra med att folk har skor på sig.

I princip alla i västvärlden har skor på sig när de är ute, däremot är långt ifrån 50% av alla människor alkoholpåverkade samtidigt. Trots detta står alkoholpåverkade människor för ca 50% av alla våldsbrott.

Tror du får gå tillbaka till mellanstadie-matten innan du försöker lära mig om korrelation och kausalitet.

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om. Råder dig att läsa på lite om droger.

Alkohol toppar de flesta listor över de mest skadliga drogerna, både socialt och hälsomässigt https://delamere.com/blog/top-10-most-dangerous-drugs

Det dör fler människor av alkohol årligen än alla andra droger kombinerade.

https://www.addictioncenter.com/community/why-alcohol-is-the-deadliest-drug/

Folket som hänger i parkerna dricker alkohol. Jag har studerat många sådana grupper av somalier och de står och hinkar i sig öl/sprit samtidigt som de tar andra droger också.
Senast redigerad av Utspilld 2023-06-14 kl. 16:43.
Citera
2023-06-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Du kan inte var den skarpaste kniven i lådan ifall du tror att det går att jämföra med att folk har skor på sig.

I princip alla i västvärlden har skor på sig när de är ute, däremot är långt ifrån 50% av alla människor alkoholpåverkade samtidigt. Trots detta står alkoholpåverkade människor för ca 50% av alla våldsbrott.

Tror du får gå tillbaka till mellanstadie-matten innan du försöker lära mig om korrelation och kausalitet.

Du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om. Råder dig att läsa på lite om droger.

Alkohol toppar de flesta listor över de mest skadliga drogerna, både socialt och hälsomässigt https://delamere.com/blog/top-10-most-dangerous-drugs

Det dör fler människor av alkohol årligen än alla andra droger kombinerade.

https://www.addictioncenter.com/community/why-alcohol-is-the-deadliest-drug/

Folket som hänger i parkerna dricker alkohol. Jag har studerat många sådana grupper av somalier och de står och hinkar i sig öl/sprit samtidigt som de tar andra droger också.

Brukar inte svara på argumentation som innehåller personangrepp men solen skiner och jag är på bra humör.

Jag gjorde en sk pedagogisk illustration, något dina mattekunskaper inte kommer att hjälpa dig att förstå.
Citera
2023-06-14, 18:50
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Polisen har satt upp allt fler lappar om kamerabevakning här i Nässjö. Staden kommer bli allt mer kameraövervakad jätteproblem räcker med lyssnat på senaste kommunfullmäktige webb tv.

Måste va blind jag knappt det några lappar alls 🤔
Citera
2023-06-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Måste va blind jag knappt det några lappar alls 🤔
https://www.smalandsdagblad.se/2023-06-01/nu-ska-nassjoborna-kameraovervakas-polisens-dronare-ska-minska-brotten

Bl a isåsa norrboda åker.
Citera
2023-06-14, 18:55
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
https://www.smalandsdagblad.se/2023-06-01/nu-ska-nassjoborna-kameraovervakas-polisens-dronare-ska-minska-brotten

Bl a isåsa norrboda åker.

Norrboda jag set min i övrigt inga 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in