2023-06-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Har också mycket kompisar som inte är svenskar som arbetar och sköter sig och anpassar sig till Sverige.
Men jag pratar om dom andra som är en stor majoritet i just Nässjö.

Vad menar du här? Är majoriteten av invandrare i Nässjö knarkförsäljare ?
Citera
2023-06-15, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Vad menar du här? Är majoriteten av invandrare knarkförsäljare i Nässjö?

Nej …. Men invandrare som inte vill anpassa sig till Sverige och arbeta osv. Såna som röstat fram sossarna i Nässjö. Det var det jag svarade på. Att det skrivs att vi i Nässjö INTE är rädda för att vi ”själva” valt detta. Nej vi har inte själva valt att det ska bli så här.
Och klart sossarna är stora i en stad där det är mycket ”invandrare” som inte vill anpassa sig och lever på bidrag osv.
Jag pratade inte just nu om kriminalitet och knark utan försvarade påhoppet om att vi själva röstat fram detta. En mindre stad utanför Stockholm med stor majoritet invandrare så som i Nässjö fick också rött i valet pga samma sak,
Citera
2023-06-15, 12:59
Medlem
Citat:
Vad menar du här? Är majoriteten av invandrare i Nässjö knarkförsäljare ?

Men gå ner till parken och se hudfärg och härkomst på dom som säljer.. så har du nog svaret där oxå. En svensk har jag sett göra det ihop med ett stort gäng somalier och afghaner.
1/30-35 st minst
Citera
2023-06-15, 13:01
Medlem
Citat:
Nej …. Men invandrare som inte vill anpassa sig till Sverige och arbeta osv. Såna som röstat fram sossarna i Nässjö. Det var det jag svarade på. Att det skrivs att vi i Nässjö INTE är rädda för att vi ”själva” valt detta. Nej vi har inte själva valt att det ska bli så här.
Och klart sossarna är stora i en stad där det är mycket ”invandrare” som inte vill anpassa sig och lever på bidrag osv.
Jag pratade inte just nu om kriminalitet och knark utan försvarade påhoppet om att vi själva röstat fram detta. En mindre stad utanför Stockholm med stor majoritet invandrare så som i Nässjö fick också rött i valet pga samma sak,

Jag fattar. Men, jag utgår ifrån att det inte finns några jobb för dem att få i Nässjö heller?
Citera
2023-06-15, 13:52
Medlem
Citat:
Jag fattar. Men, jag utgår ifrån att det inte finns några jobb för dem att få i Nässjö heller?

Klart det finns! Men många av dom vill ju inte jobba heller. Inte så länge det är så lätt att leva på bidrag. Jobb finns alltid om man vill och kan jobba med vad som helst. Men språket ska ju också funka
Citera
2023-06-15, 14:34
Medlem
Citat:
Klart det finns! Men många av dom vill ju inte jobba heller. Inte så länge det är så lätt att leva på bidrag. Jobb finns alltid om man vill och kan jobba med vad som helst. Men språket ska ju också funka

Så med andra ord så finns det företag i Nässjö som skulle kunna anställa men inte knarkare med bristfälliga svenskakunskaper.

Jävla sossar och deras monumentala misslyckade integration alltså..
Citera
2023-06-15, 14:45
Medlem
666nomads avatar
Citat:

Jobb finns så klart men .
Får man var och en till sitt / lika barn leka bäst med modersmjölken.
Så ger man infödda/ bekant dessa jobb.
.
Citera
2023-06-15, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666nomad
Jobb finns så klart men .
Får man var och en till sitt / lika barn leka bäst med modersmjölken.
Så ger man infödda/ bekant dessa jobb.
.

Visst men min fundering var mer om det står företag i Nässjö som saknar arbetskraft?
Citera
2023-06-15, 22:44
Medlem
mosesjrs avatar
Enligt rykten så säljs det droger öppet även vid Skogskyrkogården i Nässjö .

Sant eller falskt 🤔
Citera
2023-06-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Enligt rykten så säljs det droger öppet även vid Skogskyrkogården i Nässjö .

Sant eller falskt 🤔

Jag är aldrig i det området. Ligger väldigt långt från centrum. Men just nu säljs det droger precis ÖVERALLT i Nässjö så är inte omöjligt att det säljs däruppe. Finns två ” getton” i Nässjö ett är i runneryd . Och ett är i närheten av Skogskyrkogården , området heter tellus.
Polisen har många polisbilar i Nässjö just nu med all rätt. Det bevakas hårt och är flera utryckningar om dagen.
Hoppas snart skiten avtar & dom får kontroll över läget.
Finner inga ord över situationen i Sverige just nu 🥲🥲
Vill bara ha tillbaka vårt land som det var för 5-10 år sedan. Tyvärr ett minne blott tror jag
Citera
2023-06-15, 23:16
Medlem
Citat:
Visst men min fundering var mer om det står företag i Nässjö som saknar arbetskraft?

Finns alltid jobb för den som verkligen vill ha! Med Sveriges största järnvägsknut så kan man lätt ta sig till Jönköping , Eksjö , Tranås , Aneby, Vetlanda osv osv . Så jobb finns. Men antagligen för ”smutsiga och jobbiga ” jobb för dom som glider fram på en bananmacka i tryggheten att dom får stora bidrag som inte ens en Svensson som jobbat i hela sitt liv får om det skulle knipa
Citera
2023-06-15, 23:34
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Jag är aldrig i det området. Ligger väldigt långt från centrum. Men just nu säljs det droger precis ÖVERALLT i Nässjö så är inte omöjligt att det säljs däruppe. Finns två ” getton” i Nässjö ett är i runneryd . Och ett är i närheten av Skogskyrkogården , området heter tellus.
Polisen har många polisbilar i Nässjö just nu med all rätt. Det bevakas hårt och är flera utryckningar om dagen.
Hoppas snart skiten avtar & dom får kontroll över läget.
Finner inga ord över situationen i Sverige just nu 🥲🥲
Vill bara ha tillbaka vårt land som det var för 5-10 år sedan. Tyvärr ett minne blott tror jag

Tycker med det lätt lite konstig då det verkligen är ytterkanten av staden .

Att omröstning av alkohol halkiga var sker där kan ja köpa men vanlig droghandel känns lite långsökt 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in