Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
AE är ju extremt flummig i sitt uttalande. Han säger att förloppet var snabbt, och det är svårt att se någon annan orsak till att förloppet är snabbt, än hans påstående om tryck på sinus caroticus.
Det blev väldigt tyst om de 300+ strypmord som Heretic77 påstår sig ha gått igenom, när jag frågade hur många av dem som relaterade till sinus caroticus. Hade varit intressant statistik i sammanhanget.
Jag har inte tillgång till mina aktiblagor nu, men om jag minns rätt så menade han själv att typ: ingenting talr emot att det är sinus caroticus som har påverkats och orsakt döden, utom ungefr att det är omdiskuterat. Var det inte han själv som hade synpunkter på detta dödssätt i sin bok??? Hjälp mig ta rätt på det.
Sedan drar han en diskussion om att det enbart finns ett enda tecken av alla tecken som man brukar se vid manuell strypning, varav avsaknade av flera av dessa faktiskt kan förklaras enligt AL.
När han kommer till aspriationen, tar han upp maginnehållet (naturligtvis) i luftrörsträdet, men sedan också drar kortet från det peliminära utlåtandet.
Också det där skummiga slemmet, som faktiskt AL tar upp under rättegången kan finnas även vid manuell strypning.
Nu minns jag inte exakt vad hon sa om de luftrika och utspända lungorna som han också tar upp som ett tecken, men jag tror att AL sa att detta också kan ses vid strypning, liksom det uppiskade slemmet.
Så lite att AE blandar in det preliminära svaret, liksom att han tar bort tecken som ses som
även kan ses vis strypning, men enligt honom
barases vid aspiration. Min lekmannabedömning.
Själv hoppas jag på att blödningen i äratären och mjukdelsbödningarna i den djupa muskulaturen ger AL rätt, när det handlar om ett hårt och långvarigt tryck.
Detta bidrog till att petekier saknas och Toves mjuka strukturer på sköldbrosk och tungben har bidragit till avsaknad av frakurer. Men det finns blödningar på strukterar bakom sköldbrosket. Påpekar han det alls?