2023-06-13, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomewarrior
Fyfan när sexgurun sa "nu säger C att hon kan tänka sig att fortsätta om ni pausar de djupa samtalen". Det var då fan inte vad jag hörde. Det här hörde jag "Carro vaknade idag och kände att hon behöver det här av dig, ge henne det så belönar hon dig med lite pikar och lite skäll. Kanske nått skratt upp i ansiktet när du försöker uttrycka dina behov". Vafan håller dom på med. Dra in licenserna för fan! Det är ju sjukt. Inte en enda gång har de pratat om Agusts behov.

Jag vill också nämna några faktoret om spikningen som blivit lite av en vattendelare (även om de flesta verkar tycka att en spik inte är så farligt?). Jag kommer skriva några faktorer, vissa som jag tycker har saknats.

1. Det finns många saker Agust inte har varit bekväm med men som har skett för att C velat.
2. Agust vet vad det innebär att spika i träbjälkar (antar jag pga husbygge), carro har kanske ingen aning. Men vill ändå tvärsäkert vända sig emot.
3. Carro hade ett val, låta Agust spika eller göra som hon vill. Hon gjorde som hon vill. Som alltid.
4. Carro uttrycker det som att det är "rätt" att inte spika och att Agust därför, indirekt, har "fel" eller är dum. Termer som jag tror att Agust försöker röra sig ifrån.
5. Nån jävla dyckert i den där pisstugan gör ingenting. Stugägarna sitter säkert hemma och beklagar sig över att han inte bara spikade.
6. Carros "ansträgning" efteråt då hon med hela kroppspråket och rösten förmedlar "titta på mig, nu försöker jag, nu tycker jag att du ska göra som jag säger för jag har faktiskt RÄTT" Och det vill hon ha en eloge för? Det tycker hon att hon kan kritisera A för att han inte blev glad då? Sjukt.
7. Det är produktionen som hyr stugan, de är ju närvarande när de spikar. Fråga dom om ni är oroliga. Be dom fråga ägarna. Försök lösa din oro Carro, inte bara be världen rätta sig efter dig. Minst den du ska ha ett förhållande med. Bjud lite. Kompromissa. Visa lite vilja med något som kostar dig något.

Jag tycker det är väldigt oroväckande att det finns människor som tycker att carros beteende är förståeligt. För det gör inte jag, alls. Jag ser det som djupt problematiskt och jag ser det som en skymf mot Agust att han fick så lite stöd. Det är uppenbart att Carro har problem, men det ger henne inte rätt att kräva saker av andra. Hon verkar vara en sådan som säger "jag tänker för lite på mig själv" för att därefter bara tänka på sig själv.

I ärlighetens namn så är mitt inlägg långt ifrån tillfredställande för mig. Många är de situationer jag analyserat och nerskrivet blev det bara ett litet, sparsamt, inlägg. Men jag ser nu att jag måste avsluta.

Jag påminner mig själv, och ni andra som möjligtvis håller med om min analys, att hennes största straff är att lägga sig ner och somna med den verkligheten, de känslorna och den kommunikationsförmågan hon besitter. Det får iaf mig att känna mig mjukare mot henne.

Mycket bra sammanfattning! Antar dock att Carro skulle räkna detta inlägg till det vidriga hatet på Flashback.
Citera
2023-06-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Arvids kommentar om att tejpa Idas mun - var det ännu en diss av henne för att han tycker att hon gör för mycket ljud när de har sex? Ännu nåt osexigt, som ger avsmak?

Det var Ida som tog upp det först.
Citera
2023-06-13, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomewarrior
Fyfan när sexgurun sa "nu säger C att hon kan tänka sig att fortsätta om ni pausar de djupa samtalen". Det var då fan inte vad jag hörde. Det här hörde jag "Carro vaknade idag och kände att hon behöver det här av dig, ge henne det så belönar hon dig med lite pikar och lite skäll. Kanske nått skratt upp i ansiktet när du försöker uttrycka dina behov". Vafan håller dom på med. Dra in licenserna för fan! Det är ju sjukt. Inte en enda gång har de pratat om Agusts behov.

Jag vill också nämna några faktoret om spikningen som blivit lite av en vattendelare (även om de flesta verkar tycka att en spik inte är så farligt?). Jag kommer skriva några faktorer, vissa som jag tycker har saknats.

1. Det finns många saker Agust inte har varit bekväm med men som har skett för att C velat.
2. Agust vet vad det innebär att spika i träbjälkar (antar jag pga husbygge), carro har kanske ingen aning. Men vill ändå tvärsäkert vända sig emot.
3. Carro hade ett val, låta Agust spika eller göra som hon vill. Hon gjorde som hon vill. Som alltid.
4. Carro uttrycker det som att det är "rätt" att inte spika och att Agust därför, indirekt, har "fel" eller är dum. Termer som jag tror att Agust försöker röra sig ifrån.
5. Nån jävla dyckert i den där pisstugan gör ingenting. Stugägarna sitter säkert hemma och beklagar sig över att han inte bara spikade.
6. Carros "ansträgning" efteråt då hon med hela kroppspråket och rösten förmedlar "titta på mig, nu försöker jag, nu tycker jag att du ska göra som jag säger för jag har faktiskt RÄTT" Och det vill hon ha en eloge för? Det tycker hon att hon kan kritisera A för att han inte blev glad då? Sjukt.
7. Det är produktionen som hyr stugan, de är ju närvarande när de spikar. Fråga dom om ni är oroliga. Be dom fråga ägarna. Försök lösa din oro Carro, inte bara be världen rätta sig efter dig. Minst den du ska ha ett förhållande med. Bjud lite. Kompromissa. Visa lite vilja med något som kostar dig något.

Jag tycker det är väldigt oroväckande att det finns människor som tycker att carros beteende är förståeligt. För det gör inte jag, alls. Jag ser det som djupt problematiskt och jag ser det som en skymf mot Agust att han fick så lite stöd. Det är uppenbart att Carro har problem, men det ger henne inte rätt att kräva saker av andra. Hon verkar vara en sådan som säger "jag tänker för lite på mig själv" för att därefter bara tänka på sig själv.

I ärlighetens namn så är mitt inlägg långt ifrån tillfredställande för mig. Många är de situationer jag analyserat och nerskrivet blev det bara ett litet, sparsamt, inlägg. Men jag ser nu att jag måste avsluta.

Jag påminner mig själv, och ni andra som möjligtvis håller med om min analys, att hennes största straff är att lägga sig ner och somna med den verkligheten, de känslorna och den kommunikationsförmågan hon besitter. Det får iaf mig att känna mig mjukare mot henne.
Man ser också hur Arvid går runt med häftpistol och sätter upp bilder i ytterväggarna på deras stuga. Så uppenbarligen hade Carro fel, man kunde göra viss åverkan på stugan för att dressa den. Det borde Agust ha påpekat för henne men han ville väl inte bråka.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Reagerat på Arvids monotona röst sen början, den får mig att tro han saknar känslor. Han kan ungefär sätta ord på känslor, inte uppleva dem

Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Arvid säger just det i en av de många poddarna han deltagit i. Han sa något om att han inte känner känslor, tidigare har han kollat in hur flickvänner reagerat och så har han härmat dem. Men jag uppfattade att han verkligen försöker råda bot på detta med självhjälpskurser, böcker mm.

Ja det behöver man inte vara psykoterapeut för att se. Intressant ändå att han faktiskt uttryckt det så tydligt- att han inte kan känna känslor utan försöker härma andra bara.
Han är ju inte schizoid på nåt sätt eftersom han ändå intresserar sig för att försöka likna andras sociala beteenden (även om han misslyckas en del). Han uppvisar inga sådana symptom i övrigt heller ska sägas för tydlighetens skull.
Snarare att det handlar om alexitymi kanske, dvs att inte kunna identifiera känslor och förklara dem med ord precis som han då beskrev i nån pod.

Jag undrar då också om det kan hänga ihop med det han sa i dagens avsnitt- att han inte kopplar ihop sexuella känslor med att ligga naken bredvid en tjej i en säng.
Men å andra sidan så borde han ju lärt sig genom att studera tidigare flickvänners reaktioner, att det inte är okej/socialt accepterat och att det är sårande för de som känner känslor.

Läskigt att tänka på hur han alltså kan ligga naken med vem som helst som han trivs med utan att göra en sexuell koppling eller förstå att det är fel. Jag menar äldre släktingar till exempel, var går hans gräns?

Edit; valet av yrke förklaras ju också. Det är inte tänkt att styras av känslor som militär (tack och lov antar jag) och då är det ju enkelt om man inte känner några.
Senast redigerad av Addhoc 2023-06-13 kl. 00:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja visst gör hon. Jag håller med och tycker att det är väl precis sånt som experterna borde ha sett i sina djupintervjuer och tester

Verkligen, därför är det ytterst märkligt att experterna nästan koketterar med att inte ta med några deltagare som lider av någon form av psykisk ohälsa eller hur de nu uttryckte sig. Hoppas de har lärt sig något till nästa säsong, men jag tvivlar.
Citera
2023-06-13, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Det var Ida som tog upp det först.
Hon kanske har fått höra det från honom - ”Du låter för mycket”?
Citera
2023-06-13, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzypuff
Verkligen, därför är det ytterst märkligt att experterna nästan koketterar med att inte ta med några deltagare som lider av någon form av psykisk ohälsa eller hur de nu uttryckte sig. Hoppas de har lärt sig något till nästa säsong, men jag tvivlar.

Eller hur!! Vet inte hur man ska tolka det, att dom är jättekorkade när majoriteten av tittarna som kanske inte är utbildade psykologer ser något dom inte ser eller att det här är medvetet i samförstånd med castare och att dom mest vill ha följare på sociala medier och medieexponering, berömmelse, status osv i utbyte mot ”bra tv”?
Dom är väl egenföretagare också och delar ju alla svar på kritik från journalister på instagram…
Citera
2023-06-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon kanske har fått höra det från honom - ”Du låter för mycket”?

Ert hat mot Arvid är sjukligt, väldigt stört.
Citera
2023-06-13, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Ert hat mot Arvid är sjukligt, väldigt stört.
Men vad??? Vad är din förklaring till att han skulle tejpa Idas mun? Att det är nåt kinky, nja det tror jag inte. Den kommentaren stämmer enbart in om han vill få tyst på henne. I kombo med att han inte kom får man för sig att stackars Ida gjorde fel i det här avseendet också.
Citera
2023-06-13, 00:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trulsa1
Helt sant!
Jag har tyvärr varit i ett kortare förhållande med en narcissistisk man och Arvid har många drag av honom. Därav säger jag inte att han är narcissist. Här är dock stora tydliga tecken på det:
* Att han inte har problem med att Ida sover naken med andra män= Arvid vill själv kunna sova naken med andra kvinnor och eftersom HAN är så ok med det bör Ida vara det också.
Vidare visar det att han inte har några känslor för sida för vilken man vill då att hon sover med andra män?!
Ytterligare betyder det att han inte ser deras sexliv som så fint och viktigt. Det viktiga är att han får attention från så många kvinnor inklusive gamla tronande ex som möjligt. Attention dvs uppmärksamhet är det som betyder något för en narcissist- inte kärlek, inte sex ( för de tänder på att de är BRA i sängen och tänder egentligen på sig SJÄLVA ( därav att de gärna har speglar) och av att en ” random” partner berömmer vad de gör i sängen.
Arvids monotona röst är också ett narcissistiskt tecken liksom valet att bli militär och inte vilken som helst.
Många varningsflaggor men jag kan ju ha fel såklart !

Du var uppmärksam på psykologikurserna
Jag gillar också att du skriver ”drag av”, det räcker så.
Citera
2023-06-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Eller hur!! Vet inte hur man ska tolka det, att dom är jättekorkade när majoriteten av tittarna som kanske inte är utbildade psykologer ser något dom inte ser eller att det här är medvetet i samförstånd med castare och att dom mest vill ha följare på sociala medier och medieexponering, berömmelse, status osv i utbyte mot ”bra tv”?
Dom är väl egenföretagare också och delar ju alla svar på kritik från journalister på instagram…

Ja, eller att det "finns grader även i helvetet". Jag menar att Carro utåt sett är fullt fungerande med ett bra jobb, stabil boendesituation och ett stabilt socialt nätverk. Hon verkar ju tillochmed fungera bra i sociala situationer då hon inte hade några som helst problem med att smälta in bland Agusts vänner eller under parhelgen. Så jag antar att experterna kanske mer menar att de inte tar med ordentligt instabila individer som inte fungerar i vardagen eller sociala sammanhang överhuvudtaget. Inspelningen innebär ju ändå en psykisk påfrestning kan jag tänka mig och det tycket jag ändå att Carro har fixat bra (med tanke på hur jag själv hade reagerat - mardröm!).
Citera
2023-06-13, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzypuff
Carro behöver läka sina issues i terapi innan hon försöker gå in i en relation, det är uppenbart.
Tycker också att det är rätt intressant att hon har varit avvisande mot och stött bort Agust sedan dag ett, för att sedan bli jätteledsen när han slutligen väljer att dra sig ur experimentet. Det syntes när de satt i soffan att hon inte såg den komma och att hon blev genuint överraskad och ledsen.

Jag skulle nästan vilja gå så långt och säga att det är en form av undermedvetet självsabotage hon håller på med, dvs man vill ha kärlek och längtar efter det men kan inte ta emot det av olika anledningar utan stöter bort det på olika sätt. Må vara att attraktionen till Agust saknades, det kan ju inte hon hjälpa och är de facto ett problem i en sån här situation, men jag tror inte att det hade spelat någon roll vem hon hade matchats med. Hon hade förmodligen stött bort vem som helst, och först när hon på riktigt känner att hon är värd kärlek kommer hon kunna ge och få det i en sund relation.

Med det sagt önskar jag både Carro och Agust lycka till, de kommer säkert hitta kärleken på annat håll.
Jag tror att Carro var mest chockad och putt över att bli dumpad. Hon trodde att hon kunde styra och ställa som hon ville med Agust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in