2023-06-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag tror att Lina dissar Alex hårt och skoningslöst i soffan. Det finns inte en chans att hon står ut en enda sekund med honom utanför programmet, utan kameror. Han kommer då att vara så kär, så klängig, det orkar hon inte. Hon står ju knappt ut med att titta på honom ändå. Hon kommer att ha bråttom hem, därifrån, ut i sin lilla stuga och hunden.
Jag är faktiskt orolig över hur Alex ska ta dissningen. Produktionen och psykologerna och Lina har verkligen mindfuckat honom grovt på alla sätt. Så till den grad att han lallar på och rekommenderar folk att söka till nästa säsong.
+1 på den!
Det här att de har börjat knulla är bara en del i Linas maktspel och en rent taktisk manöver för att garantera att Alexander kommer att säga ja med eftertryck och entusiasm. När han så förklarat hur mycket han vill ha henne så har fällan slagit igen och hon kan tacka nej och helt frankt berätta för honom och världen varför han är otillräcklig och henne ovärdig. Så sitter hon där med ännu en skalp från en stackars medmänniska som hon först brutit ner, därpå lyft upp och sedan slutligen krossat. Lina är som en katt som lekt med en mus och nu helnöjt myser framför kaminen.
Citera
2023-06-12, 22:42
Medlem
Kolla vad de skriver om Carro i Facebooktråden. För mig låter det som att denna säsong väckt lika starka känslor och åsikter både i flashback och facebook!

Citat:
Får stress av carros ständiga passiva aggressivitet, förstår att det är hennes konflikträdsla och osäkerhet och nån slags försvarsmekanism men riktigt jobbigt att kolla på

Citat:
Ja, tonen i rösten är … jobbig, minst sagt, att höra.

Citat:
Ja att hon skrattar samtidigt

Citat:
Så befriande att äntligen se Agust sätta ner foten och vägra bli tillplattad mer.
Citera
2023-06-12, 22:43
Medlem
Citat:
Men vad orättvis Carro är mot Agust, för han har ju varit väldigt korrekt och saklig och neutral här i tråden. Han har inte alls hetsat mot Carro. Och vad jag sett av instagramflödet hos deltagarna så får de väl alla stöd i sina instagrams? Jag har inte så bra koll. Det är ju rätt tuff kritik även i facebooktråden, och har varit det under hela programmets gång, det är inte bara här på flashback tongångarna är höga.
Nä, så trist för Agust, som faktiskt avslutade det ovärdiga experimentet på ett vuxet och värdigt sätt, med äkta värme dessutom mot Carro på slutet. Då ska han inte ha en massa skit efteråt tycker jag. Här borde väl produktionen kunna gå in med extra psykologsamtal till Carro om de ser att hon behöver det, om hon börjar bli så obalanserad att hon fortsätter att bråka och hetsa mot Agust.

Vad har jag missat nu? August har väl inte varit taskig mot henne på något sätt? Han har väl varit ovanligt tålmodig och här i tråden inte sagt någonting alls om henne. Bara om sig själv och programmet möjligtvis, väldigt sakligt.
Citera
2023-06-12, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
+1 på den!
Det här att de har börjat knulla är bara en del i Linas maktspel och en rent taktisk manöver för att garantera att Alexander kommer att säga ja med eftertryck och entusiasm. När han så förklarat hur mycket han vill ha henne så har fällan slagit igen och hon kan tacka nej och helt frankt berätta för honom och världen varför han är otillräcklig och henne ovärdig. Så sitter hon där med ännu en skalp från en stackars medmänniska som hon först brutit ner, därpå lyft upp och sedan slutligen krossat. Lina är som en katt som lekt med en mus och nu helnöjt myser framför kaminen.

Du kan ha rätt, men hoppas inte. Det är dock de vibbarna hon ger mig. Tycker mig känna igen personlighetstypen.
Citera
2023-06-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
+1 på den!

Har de varit intima? Det har jag missat. Såg bara att de kysstes i soffan och kände att det var så makabert efter att ha sett parhelgen...Tror du har helt rätt om Lina!
Citera
2023-06-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Det mousserande vinet ser ut att vara "Crémant de Loire - Blanc de Blancs Brut Cuvée Celeste" och det röda vinet med den röda etiketten kan vara "Col d'Orcia - Rosso di Montalcino".

Det var roligt, för det var just exakt dem två vinerna jag hade som huvudkandidater också! Men när det gäller Col d'Orcian så var den bakre etiketten från vad jag hittade på nätet inte röd.

Men jag gjorde en till sök nu och hittade att den var visst det, det kanske är olika i olika marknader:
Bild på flaskan
Bild från avsnittet

När det gäller det mousserande så tyckte jag inte att formen på emblemet under halsfolien riktigt stämde med Crémant de Loire - Blanc de Blancs Brut Cuvée Celeste, den i avsnittet ser mer oval ut. Men det kan mycket väl vara den ändå.
Citera
2023-06-12, 22:56
Avslutad
Citat:
Kolla vad de skriver om Carro i Facebooktråden. För mig låter det som att denna säsong väckt lika starka känslor och åsikter både i flashback och facebook!

Hatet på Flashback och kommentarerna här är ju på en helt annan lägstanivå. I Facebook visar de ju ändå på nån slags medkänsla.
Citera
2023-06-12, 23:11
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Var tvungen att spola förbi Arvid och Idas sexsnack då det var för pinsamt. Usch tanken att höra Arvid snacka dirty med den där rösten

Reagerat på Arvids monotona röst sen början, den får mig att tro han saknar känslor. Han kan ungefär sätta ord på känslor, inte uppleva dem
Citera
2023-06-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Reagerat på Arvids monotona röst sen början, den får mig att tro han saknar känslor. Han kan ungefär sätta ord på känslor, inte uppleva dem

Arvid säger just det i en av de många poddarna han deltagit i. Han sa något om att han inte känner känslor, tidigare har han kollat in hur flickvänner reagerat och så har han härmat dem. Men jag uppfattade att han verkligen försöker råda bot på detta med självhjälpskurser, böcker mm.
Citera
2023-06-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Tycker inte att det framgår vem som var Fredriks syrra? den porriga med svansen eller
den andre saken, vem är medföljaren?
Ingen var Fredriks syrra. Det var två av Arvids ex som precis lämnat honom efter att tillsammans befriat honom från den ballhojta som Arvid frivilligt skaffade sig när han avstod ifrån att komma i Idas mun (han vill inte att hon skall ha någon mun alls). Efter det frejdiga näckandet med Arvid på Hotell Hörnan i Uppsala stötte de två exen ihop med Fredrik och filmteamet som var på väg hem till Stina och då fick produktionen en snilleblixt och vips blev de båda exen Fredriks "systrar". Lätt som en plätt! Och den erotiska spänningen mellan Stina och "systrarna" gick ingen, förutom Fredrik, förbi.
Citera
2023-06-12, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Hatet på Flashback och kommentarerna här är ju på en helt annan lägstanivå. I Facebook visar de ju ändå på nån slags medkänsla.

Psykolog-Kalle hade haft att göra härinne.
Citera
2023-06-12, 23:28
Avslutad
Citat:

Haha, vilka vidriga kommentarer från flashbackare. Och det där har ju absolut att göra med att Agust trätt fram på Flashback, inte hur hon betett sig mot honom framför kameran på bästa sändningstid i SVT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in