2023-06-12, 23:45
Medlem
Självklart inte, bara menar att hon kanske inte riktigt kan styra över det då hon ofta reagerar i affekt. För mig tyder det på någon som är blockerad och slår knut på sig själv. Det är ingen ursäkt att bete sig illa, bara menar att ens hjärnspöken kan vara såpass starka och "driva" en till att agera och reagera på ett visst sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Agust har ju varit öppen med att han inte var attraherad av henne heller, det är ju ingen ursäkt att vara taskig och stängd, då får man bryta i förtid istället.
Citera
2023-06-12, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Haha och när August sa stopp för den här avlånga pinan så behövde Carro nån minut på egen hand eftersom det smärtade att det nu var slut. Kom sedan tillbaka med en stilla tår
Hon tyckte att de väl bara kunde dejta! Som om hon inte haft hundra tillfällen att dejta under veckorna som gått.
Man saknar inte kon förrän båset är tomt, eller vad brukar man säga?

Ja och ”vad fan, vi skiter i det här med äktenskap liksom, vad fan är det?”
Agust verkar ju ha gått in seriöst i detta och trott att han skulle matchas med någon som seriöst ville gifta sig och bilda familj, någon som psykologer noggrant släppt igenom som han skulle kunna vara sårbar med oavsett hur det sen skulle gå. Fick nån som anmälde sig som en kul, sjuk grej, när hennes senaste försök till relation precis gått åt helvete (enligt sig själv i intervjuer).
Citera
2023-06-12, 23:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macchiato
Den mest obehagliga och subtila vändningen måste Polyp-Stina stå för i det här avsnittet. Hon har redan bestämt sig för att säga nej och sen kanske fortsätta dejta! Eller så säger man ja och bor isär innan man bestämt sig bara. Nej, hon är en kallhamrad fullblodsegoist. Sån iskyla i blicken finns inget sexigt med. Stackars Ticks-Freddan stammar på om hur han gillar starka kvinnor. Ja, så länge de är glada och på din sida är det väl bra, men när de ser dig som en spermadonator med ett bäst-före-datum är det dags att tänka på sin egen mentala hälsa.

Lina har väl insett hur hon framstod efter all kritik. Återigen. Lina slänger in lite vilseledande aktiviteter och räddar sitt skinn till Alex applåder. Det är ändå lite lamt att Alex har så svårt att beskriva smaker och texturer på mat. Det hade funkat bättre om Alex bara hummade och lärt sig bordsskick. Det kommer bli en sad face och ett nej från Lina.

Arvid kanske bara ville tejpa igen munnen på Ida för att hon pratar för mycket när han vill breda ut sig. Att man inte vill komma brukar väl betyda att man är för trött för att slutföra jobbet, men visst kan det vara skönt ändå.

Att Carro har mage att fortfarande hävda att "hon ansträngde sig". Vad är det för nivå av ansträngning att 1. Alldeles för sent 2. Alldeles för slappt försöka lappa ihop stämningen efter att ha fått ett psykbryt på något lekfullt beteende. Hon skulle bli en katastrofal morsa. Wow liksom. Du hängde ett skynke över gardinstången och kräver stående ovationer och beröm. Hon kanske kunde pröva det där programmet "De odejtbara"

Jag tror ändå på ja från två par nästa gång.

Polyp-Stina var det roligaste jag läst tror jag Jag undrar sååå vad du grundar den associationen på. Älskar’t!
Citera
2023-06-12, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Behöver man berätta det i så fall? Behövs orden liksom…

Bra teve kanske?

För övrigt tror jag båda är rätt nöjda med att äntligen ha hittat sin partner för swingers-klubbarna.
Citera
2023-06-12, 23:48
Medlem
Tyvärr så tror jag att varken Carro eller Agust kommer att hitta någon som kommer att älska dem och låta dem vara sina bästa jag. Nej, de kommer att sitta gamla, ensamma och bittra på var sitt ålderdomshem och älta och hata den andre för att den förstörde deras chans i GVFÖ. Tråkigt, men det är vad JAG tror.
Citera
2023-06-12, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzypuff
Självklart inte, bara menar att hon kanske inte riktigt kan styra över det då hon ofta reagerar i affekt. För mig tyder det på någon som är blockerad och slår knut på sig själv. Det är ingen ursäkt att bete sig illa, bara menar att ens hjärnspöken kan vara såpass starka och "driva" en till att agera och reagera på ett visst sätt.

Ja visst gör hon. Jag håller med och tycker att det är väl precis sånt som experterna borde ha sett i sina djupintervjuer och tester
Citera
2023-06-12, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Tyvärr så tror jag att varken Carro eller Agust kommer att hitta någon som kommer att älska dem och låta dem vara sina bästa jag. Nej, de kommer att sitta gamla, ensamma och bittra på var sitt ålderdomshem och älta och hata den andre för att den förstörde deras chans i GVFÖ. Tråkigt, men det är vad JAG tror.

Jag tror att Agust har alla chanser att hitta en bra partner efter detta. Men jag tror inte en sån hör gaslightande upplevelse är bra för ens själ. Men han gjorde helt rätt som avbröt.
Citera
2023-06-12, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Kolla vad de skriver om Carro i Facebooktråden. För mig låter det som att denna säsong väckt lika starka känslor och åsikter både i flashback och facebook!
Vilken Facebooktråd är det, länka?
Citera
2023-06-12, 23:56
Medlem
Gnomewarriors avatar
Till Agust,
Det var länge du höll ut. Du gjorde mer än de flesta av oss. Jag kan tycka att du gav för mycket men det vet ju du bäst. De flesta kan nog se (hoppas jag) hennes brist på respekt och oförmåga att kommunicera. Jag förstår att du har förlåtit henne, det är gott. Hennes straff är att hon får leva med sig själv. Du bär inget ansvar för vad som händer på internet, skriv vad fan du vill. Hon vet vem du är, ge henne inte mer. Om hon får kritik så måste hon kunna överväga möjligheten att den är befogad.

Vidare om A & C,
Jag reagerade på att C uttryckte att "matchen kändes jobbig/dålig från dag ett" (eller liknande från klippen med sexolog-kalle i dagens avsnitt) när hela narrativet innan varit "jag har så dålig självkänsla så jag måste bete mig som ett svin". Agusts behov krymptes till intet och hon ville ändå ha mer. Det finns så många exempel på hur hon bara äter upp all energi med det mycket användbara "jag behöver". Skäms på psykologerna som sitter och säger hur bra hon är (och Agust sitter och håller med!) Fast hon bara går och tänker på sig själv och sina behov.
Första avsnittet sitter hon i bilen och så spelas hennes röst upp "jag hoppas att min blivande är lika intresserad av mig som jag är av honom." Eh... C har då inte visat något större intresse för A genom hela programmet. Här tycker jag att "experterna" kunde klivit in och sagt till C, lyft blicken för i helvete! Inte bara snacka på om henne hela jävla tiden.
Citera
2023-06-12, 23:57
Medlem
Gnomewarriors avatar
Fyfan när sexgurun sa "nu säger C att hon kan tänka sig att fortsätta om ni pausar de djupa samtalen". Det var då fan inte vad jag hörde. Det här hörde jag "Carro vaknade idag och kände att hon behöver det här av dig, ge henne det så belönar hon dig med lite pikar och lite skäll. Kanske nått skratt upp i ansiktet när du försöker uttrycka dina behov". Vafan håller dom på med. Dra in licenserna för fan! Det är ju sjukt. Inte en enda gång har de pratat om Agusts behov.

Jag vill också nämna några faktoret om spikningen som blivit lite av en vattendelare (även om de flesta verkar tycka att en spik inte är så farligt?). Jag kommer skriva några faktorer, vissa som jag tycker har saknats.

1. Det finns många saker Agust inte har varit bekväm med men som har skett för att C velat.
2. Agust vet vad det innebär att spika i träbjälkar (antar jag pga husbygge), carro har kanske ingen aning. Men vill ändå tvärsäkert vända sig emot.
3. Carro hade ett val, låta Agust spika eller göra som hon vill. Hon gjorde som hon vill. Som alltid.
4. Carro uttrycker det som att det är "rätt" att inte spika och att Agust därför, indirekt, har "fel" eller är dum. Termer som jag tror att Agust försöker röra sig ifrån.
5. Nån jävla dyckert i den där pisstugan gör ingenting. Stugägarna sitter säkert hemma och beklagar sig över att han inte bara spikade.
6. Carros "ansträgning" efteråt då hon med hela kroppspråket och rösten förmedlar "titta på mig, nu försöker jag, nu tycker jag att du ska göra som jag säger för jag har faktiskt RÄTT" Och det vill hon ha en eloge för? Det tycker hon att hon kan kritisera A för att han inte blev glad då? Sjukt.
7. Det är produktionen som hyr stugan, de är ju närvarande när de spikar. Fråga dom om ni är oroliga. Be dom fråga ägarna. Försök lösa din oro Carro, inte bara be världen rätta sig efter dig. Minst den du ska ha ett förhållande med. Bjud lite. Kompromissa. Visa lite vilja med något som kostar dig något.

Jag tycker det är väldigt oroväckande att det finns människor som tycker att carros beteende är förståeligt. För det gör inte jag, alls. Jag ser det som djupt problematiskt och jag ser det som en skymf mot Agust att han fick så lite stöd. Det är uppenbart att Carro har problem, men det ger henne inte rätt att kräva saker av andra. Hon verkar vara en sådan som säger "jag tänker för lite på mig själv" för att därefter bara tänka på sig själv.

I ärlighetens namn så är mitt inlägg långt ifrån tillfredställande för mig. Många är de situationer jag analyserat och nerskrivet blev det bara ett litet, sparsamt, inlägg. Men jag ser nu att jag måste avsluta.

Jag påminner mig själv, och ni andra som möjligtvis håller med om min analys, att hennes största straff är att lägga sig ner och somna med den verkligheten, de känslorna och den kommunikationsförmågan hon besitter. Det får iaf mig att känna mig mjukare mot henne.
Citera
2023-06-12, 23:59
Avslutad
Arvids kommentar om att tejpa Idas mun - var det ännu en diss av henne för att han tycker att hon gör för mycket ljud när de har sex? Ännu nåt osexigt, som ger avsmak?
Citera
2023-06-13, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomewarrior
Till Agust,
Det var länge du höll ut. Du gjorde mer än de flesta av oss. Jag kan tycka att du gav för mycket men det vet ju du bäst. De flesta kan nog se (hoppas jag) hennes brist på respekt och oförmåga att kommunicera. Jag förstår att du har förlåtit henne, det är gott. Hennes straff är att hon får leva med sig själv. Du bär inget ansvar för vad som händer på internet, skriv vad fan du vill. Hon vet vem du är, ge henne inte mer. Om hon får kritik så måste hon kunna överväga möjligheten att den är befogad.

Vidare om A & C,
Jag reagerade på att C uttryckte att "matchen kändes jobbig/dålig från dag ett" (eller liknande från klippen med sexolog-kalle i dagens avsnitt) när hela narrativet innan varit "jag har så dålig självkänsla så jag måste bete mig som ett svin". Agusts behov krymptes till intet och hon ville ändå ha mer. Det finns så många exempel på hur hon bara äter upp all energi med det mycket användbara "jag behöver". Skäms på psykologerna som sitter och säger hur bra hon är (och Agust sitter och håller med!) Fast hon bara går och tänker på sig själv och sina behov.
Första avsnittet sitter hon i bilen och så spelas hennes röst upp "jag hoppas att min blivande är lika intresserad av mig som jag är av honom." Eh... C har då inte visat något större intresse för A genom hela programmet. Här tycker jag att "experterna" kunde klivit in och sagt till C, lyft blicken för i helvete! Inte bara snacka på om henne hela jävla tiden.

Håller med, skäms på psykologerna. Min man har sett ett avsnitt, en av hans kommentarer var att experterna medvetet skapat relationer med någon slags misshandelsdynamik och att han tyckte det var fruktansvärt att dom utnyttjar ärliga, sårbara människor som kanske haft svårt att hitta någon. När det sen inte funkar måste dom känna sig ännu sämre eftersom inte ens experter som ska ha gjort en exklusiv expertmatchning kunde hjälpa dom - allt för att få ”bra tv”. Sen har han vägrat se fler avsnitt tillsammans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in