2023-06-12, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Hatet på Flashback och kommentarerna här är ju på en helt annan lägstanivå. I Facebook visar de ju ändå på nån slags medkänsla.

Var är ”hatet” mot Carro här? Och hur är det värre än det du skrivit själv?
Citera
2023-06-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Hatet på Flashback och kommentarerna här är ju på en helt annan lägstanivå. I Facebook visar de ju ändå på nån slags medkänsla.

Alltså vad har jag missat? Har inte löst något hat här direkt. Men starka åsikter kring vad vissa deltagare sagt och gjort. Är det hat? Eller har det skrivits något jag missat?

Personligen hade jag aldrig velat delta i något sådant program just av den anledningen att människor kommer prata om en och tycka och tänka allt möjligt tills säsongen är över. Men det blåser ju snabbt över ändå. Ett avsnitt till väl?
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-06-12 kl. 23:37.
Citera
2023-06-12, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Arvid säger just det i en av de många poddarna han deltagit i. Han sa något om att han inte känner känslor, tidigare har han kollat in hur flickvänner reagerat och så har han härmat dem. Men jag uppfattade att han verkligen försöker råda bot på detta med självhjälpskurser, böcker mm.
Vet någon om Arvid varit i krigszon eller om han bara lattjat runt på hemmaplan? Tänker att han skulle kunna ha någon PTSD.
Citera
2023-06-12, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Vet någon om Arvid varit i krigszon eller om han bara lattjat runt på hemmaplan? Tänker att han skulle kunna ha någon PTSD.

Nej, ingen sån tjänstgöring, bara hemma i Sverige. Ingen ptsd heller. Har jag fel så får nån gärna rätta mig.
Citera
2023-06-12, 23:35
Medlem
Det Arvid säger med detta sexsnack, och vara naken med kvinnor, är bara för att visa upp sig

-- Titta på mig! Jag är snygg, jag har en stark kropp, och ett sexigt yrke. Jag kan vara naken tillsammans med kvinnor, utan att det egentligen gör något. För jag kan välja att ha sex eller inte, därför att jag tillhör de männen som väljer. Inte de som väljs.
Citera
2023-06-12, 23:36
Medlem
Carro behöver läka sina issues i terapi innan hon försöker gå in i en relation, det är uppenbart.
Tycker också att det är rätt intressant att hon har varit avvisande mot och stött bort Agust sedan dag ett, för att sedan bli jätteledsen när han slutligen väljer att dra sig ur experimentet. Det syntes när de satt i soffan att hon inte såg den komma och att hon blev genuint överraskad och ledsen.

Jag skulle nästan vilja gå så långt och säga att det är en form av undermedvetet självsabotage hon håller på med, dvs man vill ha kärlek och längtar efter det men kan inte ta emot det av olika anledningar utan stöter bort det på olika sätt. Må vara att attraktionen till Agust saknades, det kan ju inte hon hjälpa och är de facto ett problem i en sån här situation, men jag tror inte att det hade spelat någon roll vem hon hade matchats med. Hon hade förmodligen stött bort vem som helst, och först när hon på riktigt känner att hon är värd kärlek kommer hon kunna ge och få det i en sund relation.

Med det sagt önskar jag både Carro och Agust lycka till, de kommer säkert hitta kärleken på annat håll.
Citera
2023-06-12, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Reagerat på Arvids monotona röst sen början, den får mig att tro han saknar känslor. Han kan ungefär sätta ord på känslor, inte uppleva dem

Helt sant!
Jag har tyvärr varit i ett kortare förhållande med en narcissistisk man och Arvid har många drag av honom. Därav säger jag inte att han är narcissist. Här är dock stora tydliga tecken på det:
* Att han inte har problem med att Ida sover naken med andra män= Arvid vill själv kunna sova naken med andra kvinnor och eftersom HAN är så ok med det bör Ida vara det också.
Vidare visar det att han inte har några känslor för sida för vilken man vill då att hon sover med andra män?!
Ytterligare betyder det att han inte ser deras sexliv som så fint och viktigt. Det viktiga är att han får attention från så många kvinnor inklusive gamla tronande ex som möjligt. Attention dvs uppmärksamhet är det som betyder något för en narcissist- inte kärlek, inte sex ( för de tänder på att de är BRA i sängen och tänder egentligen på sig SJÄLVA ( därav att de gärna har speglar) och av att en ” random” partner berömmer vad de gör i sängen.
Arvids monotona röst är också ett narcissistiskt tecken liksom valet att bli militär och inte vilken som helst.
Många varningsflaggor men jag kan ju ha fel såklart !
Citera
2023-06-12, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Det Arvid säger med detta sexsnack, och vara naken med kvinnor, är bara för att visa upp sig

-- Titta på mig! Jag är snygg, jag har en stark kropp, och ett sexigt yrke. Jag kan vara naken tillsammans med kvinnor, utan att det egentligen gör något. För jag kan välja att ha sex eller inte, därför att jag tillhör de männen som väljer. Inte de som väljs.

Behöver man berätta det i så fall? Behövs orden liksom…
Citera
2023-06-12, 23:39
Avslutad
Har nu sett avsnittet. Spolade förbi allt med Arvid och Lina-Alex.

Arvid och Ida
Ingen aning, ville bara inte se Arvid i rutan mer.

Lina-Alex
Ville inte se mer utstuderad mobbning och gaslighting.

Agust och Carro
Ja! Skönt! Bra Agust! Se och lär Alex och Ida
Carro hade mage att säga att hon var kritisk mot båda som inte ”försökt mer”. Jag har inga fler kommentarer där.

Stina och Fredrik
What. The. Hell..!
Allt föll på plats när Stina avslöjade hur hon egentligen känt och tänkt hela tiden. Jag har haft så svårt att läsa henne, alla skriver om dom som att dom var så lyckliga och problemfria men jag fick inte ihop det med hennes ansiktsuttryck.
Jag förstår Stina till 100%. Hur hon kände under inspelningen och inför hela det sjuka så kallade ”experimentet”. Jag förstår Fredrik till 100% också, det där måste ha kommit som en chock. Dom satt ju precis under parhelgen och sa att inget skaver, det fanns inte ett enda moln på himlen och så berättade Stina nu en helt annan berättelse. Men jag förstår henne med den bakgrunden hon har haft och jag tycker att dom varit jättefina ihop. Oavsett om dom fortsätter tillsammans eller inte önskar jag dom stort lycka till.
Citera
2023-06-12, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzypuff
Carro behöver läka sina issues i terapi innan hon försöker gå in i en relation, det är uppenbart.
Tycker också att det är rätt intressant att hon har varit avvisande mot och stött bort Agust sedan dag ett, för att sedan bli jätteledsen när han slutligen väljer att dra sig ur experimentet. Det syntes när de satt i soffan att hon inte såg den komma och att hon blev genuint överraskad och ledsen.

Jag skulle nästan vilja gå så långt och säga att det är en form av undermedvetet självsabotage hon håller på med, dvs man vill ha kärlek och längtar efter det men kan inte ta emot det av olika anledningar utan stöter bort det på olika sätt. Må vara att attraktionen till Agust saknades, det kan ju inte hon hjälpa och är de facto ett problem i en sån här situation, men jag tror inte att det hade spelat någon roll vem hon hade matchats med. Hon hade förmodligen stött bort vem som helst, och först när hon på riktigt känner att hon är värd kärlek kommer hon kunna ge och få det i en sund relation.

Med det sagt önskar jag både Carro och Agust lycka till, de kommer säkert hitta kärleken på annat håll.

Agust har ju varit öppen med att han inte var attraherad av henne heller, det är ju ingen ursäkt att vara taskig och stängd, då får man bryta i förtid istället.
Citera
2023-06-12, 23:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plombr
Puh! Tur att august sa det först om att det fick bli ett slut. Gå ut med lite värdighet i behåll. Carro får gjärna vara ofrivilligt singel ett bra tag framöver och låt henne få förtjäna sin kvinnoboxare tillslut.

Haha och när August sa stopp för den här avlånga pinan så behövde Carro nån minut på egen hand eftersom det smärtade att det nu var slut. Kom sedan tillbaka med en stilla tår
Hon tyckte att de väl bara kunde dejta! Som om hon inte haft hundra tillfällen att dejta under veckorna som gått.
Man saknar inte kon förrän båset är tomt, eller vad brukar man säga?
Citera
2023-06-12, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trulsa1
Helt sant!
Jag har tyvärr varit i ett kortare förhållande med en narcissistisk man och Arvid har många drag av honom. Därav säger jag inte att han är narcissist. Här är dock stora tydliga tecken på det:
* Att han inte har problem med att Ida sover naken med andra män= Arvid vill själv kunna sova naken med andra kvinnor och eftersom HAN är så ok med det bör Ida vara det också.
Vidare visar det att han inte har några känslor för sida för vilken man vill då att hon sover med andra män?!
Ytterligare betyder det att han inte ser deras sexliv som så fint och viktigt. Det viktiga är att han får attention från så många kvinnor inklusive gamla tronande ex som möjligt. Attention dvs uppmärksamhet är det som betyder något för en narcissist- inte kärlek, inte sex ( för de tänder på att de är BRA i sängen och tänder egentligen på sig SJÄLVA ( därav att de gärna har speglar) och av att en ” random” partner berömmer vad de gör i sängen.
Arvids monotona röst är också ett narcissistiskt tecken liksom valet att bli militär och inte vilken som helst.
Många varningsflaggor men jag kan ju ha fel såklart !

Lägg därtill hans posande i sina arbetskläder hela tiden. Red in på en vit häst. Är konstant i intervjuer med skvallerpressen och bjuder in sig själv till Agneta Sjödins podd, är bara med i programmet för att få någon form av kändisskap, han är ju inte seriös med äktenskap för fem öre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in