Citat:
Ursprungligen postat av
Tryffel-paj
Även hört att han varit fysisk mot tidigare ”tjejer” och att dessa har ”varnat” M*ya..
Ännu en äcklig liten man som de enda dom kan skada är kvinnor som är fysiskt svagare.
Finns ett ställe han platsar och det är en container med krossat glas…
Det är ju en från samma by som ska upp i HD snart för samma sak. Är det morden i midsummer?
Förstår helt att sånt här väcker starka känslor hos många, men samtidigt. Hur många såna här incidenter sker i samhället? Och vi tar oss inte en fundera på varför det är så frekvent?
Och sen kanske man inte ska dra förhastade slutsatser och döma innan man vet (Om du nu inte redan gör det). Oavsett, döm handlingen, inte presonen. Alla är kräk. Alla är god. I olika nivåer såklart. Men den här killen kanske har haft en svår uppväxt med. Och det finns ingen person här som är en ängel precis. Långt ifrån.
Personligen tror jag den här typen av häxjakt som oftast är en del av det svenska samhället förvärrar ännu mer och skapare framtida våldsmän som kanske behövt synas tidigare. Många i Sverige går runt med en mask för minsta lilla, jag tror det är kärnan i problemet. Isolation och tystnadskultur där alla ska framstå som man har ett tipp topp liv och alla andra är såklart losers. Pressen att leva med en sån mentalitet. Där alla sitter och väntar på nästa person man kan karaktärsmördas så man får känna sig lite bättre själv, i sitt elände. Och i det flesta fall kan det räcka med att personen har en ekonomisk svacka. Medmänskligheten är noll. Straff och dömande är det som får folk att kurra. Inte att lösa problemen på ett större plan för allas trevnad,
framför allt kvinnorna.
Gör det vad han gjorde okej? Verkligen inte och han ska ta ansvar för sin handling.Men den här typen av uthänganden gör det värre för alla inblandade. Även brottsoffret. Och folk som dömer andra sätter sig i en mental sists dom oftast kommer få ångra senare i livet. Det kanske är någon nära anhörig till dig själv nästa gång?
Döm frukten, inte personen.
Jag säger det här, för det kan komma en tid när svenska folket inser att dom kanske inte är så rumsren som de inbillat sig.
Och ska man döma som många gör här, ligger Sverige riktigt risigt till.
Kom ihåg det.