2023-06-12, 16:17
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Man får vara glad över att han inte smetar in henne med försvarets ärtsoppa.

Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Haha! Jag är här av exakt den anledningen. Tittar nu och var tvungen att bryta. ”Smetar in dig med carbonara”…
Citera
2023-06-12, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Haha, inte jämfört med dig, du är drottningen av härskartekniker och mobbning här. Jaja, men du som kan så mycket, vet du vilket namn man använder när man säger ”Hoppsan…”?

Whoah, i intervjun om Arvids sexkurs han åkte på när han var tonåring så nämner han i förbifarten att han la sina händer på rumpan/höften på en av Idas bästa vänner efter bröllopet och att hon sa ifrån. Men det hade han såklart inte ens tänkt på för det är så naturligt för honom att kladda på kvinnor när han precis gift sig…
” – Karin, en av Idas absolut närmsta vänner, spände ögonen i mig och sa: ”Arvid från axarna och nedåt vill jag inte ha några händer” och jag bara: ”Oj! Det var jag inte ens medveten om”, då hade jag ju råkat lägga en hand runt hennes höft när jag bara kom nära och skulle prata, säger han och skrattar.
RED FLAG!!! Herregud, han är totalt gränslös den mannen. Varför ska han lägga en arm om Idas kompis höft om han ska prata? Dessutom en tjej han knappt känner, som han nyss har träffat? Det där är att kladda, Arvid.

Han försöker flyga under radarn med sitt totalt gränslösa beteende att träffa gamla ex, småtafsande och nakenhet inför allt och alla. ”Det är mitt sätt att uttrycka mig” - my ass, du är bara en sliskig typ Arvid.
Citera
2023-06-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
OMG, vad begär karln, att hon ska vara okej med att han ligger naken med andra kvinnor!

Det här urartar mer och mer?

Ida:
"Det är okej om du ligger med kalsongerna på"

NEJ, Ida, släpp Arvid. Detta börjar bli mer och mer awkward.
Arvid verkar ha mer och mer lik i garderoben.

”NEJ, Ida, släpp Arvid.” Ja så du kan haffa honom istället, det är så ni kvinnor fungerar 😀
Citera
2023-06-12, 16:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
”NEJ, Ida, släpp Arvid.” Ja så du kan haffa honom istället, det är så ni kvinnor fungerar 😀
Arvid kan man haffa utan att Ida släpper. Arvid är lätt-haffad.
Citera
2023-06-12, 16:39
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Bara för det kommer han inspireras och göra det. Jag får inte ge honom såna tips.
Citera
2023-06-12, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

Citera
2023-06-12, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Linas känslomässiga tvärvändning i den elfte timmen gör mig lite fundersam. Jag hoppas att hon inte bara bygger upp några falska förhoppningar hos Alex inför det stundande valet.

Jag tänkte detsamma. Spel för galleriet? Men friar hellre än fäller. Och hoppas på att hon bara har funnit en annan typ av attraktion, än den häftiga förälskelsen i början som är det vanligaste sättet att komma nära på. Sen är det upp till båda vad som händer sen, när kamerorna försvunnit och vardagen sätter in.
Citera
2023-06-12, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
RED FLAG!!! Herregud, han är totalt gränslös den mannen. Varför ska han lägga en arm om Idas kompis höft om han ska prata? Dessutom en tjej han knappt känner, som han nyss har träffat? Det där är att kladda, Arvid.

Han försöker flyga under radarn med sitt totalt gränslösa beteende att träffa gamla ex, småtafsande och nakenhet inför allt och alla. ”Det är mitt sätt att uttrycka mig” - my ass, du är bara en sliskig typ Arvid.

Lätt att tro det. Men skulle han vara med likasinnade i allt han är så olik andra i så hade ingen reagerat. Då hade andra varit ok med hans kärleksfulla relation till sin 87-åriga mormor, då hade ingen reagerat på hans nakenhet och att han är obesvärad inför den och inte har nån laddning i att vara naken (de kallas för övrigt naturister eller nudister) och att lägga handen på en höft när han lägger armen om någon han inte känner hade inte heller varit konstigt.

Hoppas han hittar sina fria gelikar som går igång på honom och den han är. Även om han är ovanlig och säkert svår att förstå sig på. Han är väl inte felfri som någon annan, skulle det komma fram allvarliga saker, som övergrepp, riktiga övergrepp, så skulle det vara sorgligt. Hajade till när han sa tejpa munnen, men sånt är kanske också "inne" idag, finns så mycket konstigt idag. Bondage och allt perverst. Strypsex som unga killar tvingar på flickvänner. Så sjukt. Det fina verkar ha försvunnit, ömhet, närhet, kärleksfullhet.

Man vet aldrig vem man möter när man dejtar online, eller i tv-program, utan att ha gemensamma bekanta.
Senast redigerad av sirsia0 2023-06-12 kl. 17:16.
Citera
2023-06-12, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Arvid kan man haffa utan att Ida släpper. Arvid är lätt-haffad.

Finns inget som tyder på det.
Citera
2023-06-12, 17:21
Avslutad
Citat:

Förslaget var Idas och Arvid hakade på med carbonaran, som jag kommer ihåg det. Finns en del som sysslar med sånt, även om det var på skämt det sas. Klart svt förstår att sånt där skapar drama ute bland befolkningen. Men man tycker de borde ha högre klass när det är skattefinansierad underhållning och på barntid.
Citera
2023-06-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Linas känslomässiga tvärvändning i den elfte timmen gör mig lite fundersam. Jag hoppas att hon inte bara bygger upp några falska förhoppningar hos Alex inför det stundande valet.

Känns inte som något hon förankrat med sitt undermedvetna tyvärr. Hela aktiviteten med GoCart kändes extremt planterad av produktionen. Jag hoppas i alla fall att hon är schysst nog och ge Alex ett ja i programmet. Det skulle underlätta för honom i jakten på fru i framtiden.

Bra att Agust dumpade Carro. Hur ska man kunna gå vidare om man inte ens vill förstå varandra? Som tidigare påtalats ger Carro sken av att vara normkritisk och kreativ men i praktiken är hon lika djup som en gråsosse som hängt vid kassaapparaten hela livet.

Arvid ger inte intryck av att vara monogam. Vill Ida dela med sig av Arvid eller kan Arvid bli monogam?

Produktionen såg även till att skapa lite spänning inför valet mellan Fredrik och Stina. Men upplägget även där för ja,ja.

Det enda egentliga frågetecket inför sista avsnittet är om Lina säger Ja eller nej. Bland de andra deltagarna blir det ja för hela slanten.
Senast redigerad av Keus 2023-06-12 kl. 17:30.
Citera
2023-06-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Hajade till när han sa tejpa munnen, men sånt är kanske också "inne" idag, finns så mycket konstigt idag. Bondage och allt perverst. Strypsex som unga killar tvingar på flickvänner. Så sjukt. Det fina verkar ha försvunnit, ömhet, närhet, kärleksfullhet.

Man vet aldrig vem man möter när man dejtar online, eller i tv-program, utan att ha gemensamma bekanta.

Tro det eller ej men det finns många tjejer som går igång på sånt. Sannolikt ett önskemål från Kerstin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in