2023-06-12, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Du är så himla fin Agust!
Jag tycker inte Carro är rättvis alls.
Kan inte argumentera utan att höja rösten och börja älta igen, när du beskrev spik-konflikten som att det symboliserar något i er relation. Det gör ont att se.

Problemet var att hon inte kände sig förstådd, som jag förstod det. Agust kunde ha svarat henne annorlunda, hon ville få höra ett alternativ till spik och hammare från honom men han blev sur istället och kunde inte ta kritiken från henne. Typisk kommunikationsgrej mellan manligt/kvinnligt?
Citera
2023-06-12, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Problemet var att hon inte kände sig förstådd, som jag förstod det. Agust kunde ha svarat henne annorlunda, hon ville få höra ett alternativ till spik och hammare från honom men han blev sur istället och kunde inte ta kritiken från henne. Typisk kommunikationsgrej mellan manligt/kvinnligt?

Så här i efterhand så låter det på August som att han gör det dör med spiken till en alldeles för stor grej.
Han beter sig som ett barn och Carro behöver en man.
Citera
2023-06-12, 12:06
Avslutad
Citat:
Tack för alla tips och god dialog fina du<3
Jag är ingen ungdom, men kommunikation är fortfarande inte så enkelt. Det var nog svårare förr, men nu med åren börjar man tänka mer på hur man uttrycker sig och vill förstå andra! Jag gillar GVFÖ eftersom det handlar om relationer och hur vi människor kommunicerar med varandra. Ha det bäst<3

Alltid kul om man kan vara till nån hjälp

Jag gillar också GVFÖ utifrån dynamiken och samspelet mellan paren och hur den kan utvecklas, och vad paren kan lära av varandra och psykologerna och situationerna.

Sista programmet vi sett nu var mer stillsamt och reflekterande och en del kom verkligen vidare, som Alex och Lina.

Hade varit bäst om Carro uttryckt på ett tidigt stadium att hon bara ville vara kompis och dejta så smått.

Mycket sexenergi mellan Ida och Arvid, kanske vi får se vad som hänt sen, efter att halvår eller så.

Och så det rätt så stabila stabila paret, Stina och Fredrik. Önskar dem all lycka. De verkar ha en stabil grund att stå på. Men som hon säger, det har ju bara gått 4 veckor och ett äktenskap är för livet.
Senast redigerad av sirsia0 2023-06-12 kl. 12:13.
Citera
2023-06-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag tänkte just fråga ni som sett avsnittet idag, om det var tråkigt.
Misstänkte att det skulle bli aaastråkigt.
Mest Stina och Fredrik (supertråkigt att följa)?
De andra två paren har kroknat.
Och sen Arvid och Ida då. De är ju roligare att följa, men det kanske inte hände så mycket ändå då?

Lite tradigt, kanske.
Citera
2023-06-12, 12:13
Medlem
Peace2023s avatar
Hur söta är inte Arvida?!
Wow. Hoppas deras låga för varandra aldrig slocknar. Så fina

Och Stina och Fredrik, guld!! Stina så modig och ärlig människa. Fredrik världens finaste ju.

Alexander också, en diamant. Förvånad över vändningen men håller det?
Citera
2023-06-12, 12:14
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:

Ja jag håller med, viktigt se även Carros perspektiv!
Citera
2023-06-12, 12:18
Medlem
Persimååns avatar
Citera
2023-06-12, 12:31
Avslutad
Citat:
Arvid är inne på tantriskt sex, att inte förlora för mycket qi. Enligt läran från Öst.
Bra med en uthållig man, så jag förstår Idas begestring

Går tydligen inte att sätta spoilers i efterhand.

Hoppsan Margareta! Eller hur är det nu, är det ”Hoppsan Kerstin” man säger? Hoppsan Emelie? Alltså jag minns verkligen inte, en av mina fd grannar brukade säga så ibland.
Det var värst vilken koll du hade på Arvids sexliv, han är ju tydligen väldigt ”öppen” (gränslös) inom familjen https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GMnM34/gift-vid-forsta-ogonkastet-arvids-intima-relation-med-mormor men det har tydligen spridit sig som ringar på vattnet eftersom random tant har sån koll på den här mannen. Fantastiskt. Du pratar om honom som bara en riktigt medberoende mormor i en dysfunktionell familj hade beskrivit honom, otroligt hur olika tittare kan relatera till deltagarna ändå…
Citera
2023-06-12, 12:34
Avslutad
Citat:
Du är så himla fin Agust!
Jag tycker inte Carro är rättvis alls.
Kan inte argumentera utan att höja rösten och börja älta igen, när du beskrev spik-konflikten som att det symboliserar något i er relation. Det gör ont att se.

Attans, varför sprida hat? Alla är ju lika modiga och fantastiska, inte ok att sprida hat om att någon skulle ha varit orättvis mot sin partner
Citera
2023-06-12, 12:35
Medlem
Jag tycker faktiskt synd om Carro, hon verkar inte må speciellt bra och det är uppenbart är hon och August är en riktigt dålig match. Det blir hela tiden tjafs mellan dem och det finns inte en gnutta värme. Det kanske är lika bra att de ger upp istället? De förtjänar något bättre.

Alex och Lina tror jag inte alls på, ett tråkigt och stelt par. Alex verkar vara en toffel och Lina är så intetsägande. Finns inget mer att säga om dem.

Arvid har garanterat något han döljer. Han tycker visst att det är okej att sova med sina ex och vara naken tillsammans med andra tjejer. Ida säger aldrig ifrån utan är så förstående hela tiden. Det är något skumt på gång. Det räcker inte med att det finns passion och en stark kemi.

Fredrik och Stina är nog det par jag tycker bäst om. De känns naturliga tillsammans så hoppas att det fortsätter så. Vet inte om de har haft några direkta problem men helt perfekt kan det ju inte vara.
Citera
2023-06-12, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hoppsan Margareta! Eller hur är det nu, är det ”Hoppsan Kerstin” man säger? Hoppsan Emelie? Alltså jag minns verkligen inte, en av mina fd grannar brukade säga så ibland.
Det var värst vilken koll du hade på Arvids sexliv, han är ju tydligen väldigt ”öppen” (gränslös) inom familjen https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/GMnM34/gift-vid-forsta-ogonkastet-arvids-intima-relation-med-mormor men det har tydligen spridit sig som ringar på vattnet eftersom random tant har sån koll på den här mannen. Fantastiskt. Du pratar om honom som bara en riktigt medberoende mormor i en dysfunktionell familj hade beskrivit honom, otroligt hur olika tittare kan relatera till deltagarna ändå…

Kanske för att jag har mer kunskap än dig om det hela och om den filosofin? Och med tanke på att han varit med i Agneta Sjödins podd om andliga saker. Men klanka på andra är du en Mästare i. Grattis!!
Citera
2023-06-12, 12:44
Avslutad
Citat:
Kanske för att jag har mer kunskap än dig om det hela och om den filosofin? Och med tanke på att han varit med i Agneta Sjödins podd om andliga saker. Men klanka på andra är du en Mästare i. Grattis!!

Haha, inte jämfört med dig, du är drottningen av härskartekniker och mobbning här. Jaja, men du som kan så mycket, vet du vilket namn man använder när man säger ”Hoppsan…”?

Whoah, i intervjun om Arvids sexkurs han åkte på när han var tonåring så nämner han i förbifarten att han la sina händer på rumpan/höften på en av Idas bästa vänner efter bröllopet och att hon sa ifrån. Men det hade han såklart inte ens tänkt på för det är så naturligt för honom att kladda på kvinnor när han precis gift sig…
” – Karin, en av Idas absolut närmsta vänner, spände ögonen i mig och sa: ”Arvid från axarna och nedåt vill jag inte ha några händer” och jag bara: ”Oj! Det var jag inte ens medveten om”, då hade jag ju råkat lägga en hand runt hennes höft när jag bara kom nära och skulle prata, säger han och skrattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in