2023-06-12, 12:47
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag såg programmet för första gången igår, och kunde inte kolla länge på den där Arvid.
Kände igen persontypen starkt, sett sådana förr.

Det döljer sig en bitter narcissist bakom fasaden, han ser egentligen ner på alla som inte gör som han.
Minsta slarv, så dömer han dig som person.
För att inte tala om när han blir farsa någon gång, barnen kommer inte få väsnas, smutsa ner sig, klättra, eller ens få äta ett ägg som inte är ekologiskt. Då rasar hans värld, eftersom man "misshandlar sin kropp" då.

Mamman måste alltid vara propert klädd, får inte gå upp ett gram i vikt.
Bordsduken ska vara struken och besticken ska ligga i rätt ordning, annars ska hon få höra vilken dålig mamma hon är.

Jag känner vibbarna!
Citera
2023-06-12, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Haha, inte jämfört med dig, du är drottningen av härskartekniker och mobbning här. Jaja, men du som kan så mycket, vet du vilket namn man använder när man säger ”Hoppsan…”?

Whoah, i intervjun om Arvids sexkurs han åkte på när han var tonåring så nämner han i förbifarten att han la sina händer på rumpan/höften på en av Idas bästa vänner efter bröllopet och att hon sa ifrån. Men det hade han såklart inte ens tänkt på för det är så naturligt för honom att kladda på kvinnor när han precis gift sig…
” – Karin, en av Idas absolut närmsta vänner, spände ögonen i mig och sa: ”Arvid från axarna och nedåt vill jag inte ha några händer” och jag bara: ”Oj! Det var jag inte ens medveten om”, då hade jag ju råkat lägga en hand runt hennes höft när jag bara kom nära och skulle prata, säger han och skrattar.

Du kanske inte förstår det själv men dina egna ord och påhopp på andra säger allt om dig. Stackars dig. Så, jag kommer inte svara dig mer men jag hoppas du kan lära dig kommunicera utan negativitet och anklagelser som man närmast kan likna vid sadism. Jag tror du njuter av det, faktiskt. Du KAN inte sluta. Och jag är inte medberoende Läs vad forskningen har att säga om sådana som dig. Själv vill jag inte ta de orden i min mun. Därför så vet jag mer om dig än du tror, om sådana som häver ur sig saker som du.
Citera
2023-06-12, 13:18
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Du låter som hederskultur eller incelkultur 2.0
Vilket jävla skitsnack och återigen gör Arvids sympatisörer honom en stor otjänst genom att förklara varför ni är på hans sida
Men som sagt, I wash my hands, är trött på att hela gänget lägger ut high-fiveinlägg om att alla former av uttryckta åsikter om programmen som inte lyder ”wow, alla är lika modiga”, ”wow, ni är modiga, mycket modigare än alla som inte söker till programmet”, ”alla deltagare kick ass oavsett hur dom behandlat sin partner”, yadayada.
Har inte ens intresse för att se sista avsnitten, så har det varit nästan alla säsonger jag tittat, man ser vart det barkar och det är inte intressant när dom matchat så dåligt.

Du låter som en förståndshandikappad kvinna.

Det är Sverige som har världens mest feminina kultur med världens mest omanliga män då de blivit förstörda av allt snack om feminism och jämställdhet.

Det ser man tydliga exempel på i det här programmet om och om igen.

Att det enligt vissa anses hemskt att säga att man tycker det är osexigt att ens fru blir full men helt okej att framför alla säga att man skiter i vad ens man tycker visar att något är allvarligt fel.

Kollade förövrigt Idas instagram för att jag inte sett den innan. Fick mig att ändra åsikt om Ida. En stor del av bilderna är på alkohol eller när hon och kompisar gör en massa kuksugarposer. Plus att hon fram till alldeles nyligen hade färgat sitt hår mörkt.
Det går också ihop med hennes snack om att det var tur att hon träffade Arvid nu och inte tidigare, hon har förmodligen nyligen bestämt sig för att ändra livsstil och bli en "good girl" så att någon man ska vilja gifta sig med henne innan det är för sent.

Mitt tips till Arvid är att hitta en yngre kvinna alternativt hitta en mer feminin fru i östeuropa istället.
Senast redigerad av mendokse 2023-06-12 kl. 13:25.
Citera
2023-06-12, 13:44
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Du kanske inte förstår det själv men dina egna ord och påhopp på andra säger allt om dig. Stackars dig. Så, jag kommer inte svara dig mer men jag hoppas du kan lära dig kommunicera utan negativitet och anklagelser som man närmast kan likna vid sadism. Jag tror du njuter av det, faktiskt. Du KAN inte sluta. Och jag är inte medberoende Läs vad forskningen har att säga om sådana som dig. Själv vill jag inte ta de orden i min mun. Därför så vet jag mer om dig än du tror, om sådana som häver ur sig saker som du.

Jag går inte in i det heller längre.
Citera
2023-06-12, 14:31
Medlem
Varför har tråden helt tagits över gnabb mellan enskilda användare? Knappt någon som pratar om programmet längre.

On topic: behövde pausa flera gånger under scenen när Arvid och Ida satt i köket pga hur smärtsamt pinsamt det var. Herregud
Citera
2023-06-12, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -stil-
Varför har tråden helt tagits över gnabb mellan enskilda användare? Knappt någon som pratar om programmet längre.

On topic: behövde pausa flera gånger under scenen när Arvid och Ida satt i köket pga hur smärtsamt pinsamt det var. Herregud

Kanske för att när du säger din mening om programmet och som inte passar vissa så får du skit för det.

Det är så man tystar folk.

Det är bara en mening som ska höras. Och den upprepas om och om igen. I olika tonarter.

Så till ditt On Topic.

Jag tyckte också det var pinsamt, varför klipper SVT in nåt sånt? Ok, om Arvida är frispråkiga med det i sin krets och sinsemellan, men det finns väl gränser för vad som ska ut i etern i ett familjeprogram (nästintill) som sänds med början kl 20.00? Det saknas fingertoppskänsla kan jag tycka, i det läget.
Citera
2023-06-12, 14:54
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -stil-

Haha! Jag är här av exakt den anledningen. Tittar nu och var tvungen att bryta. ”Smetar in dig med carbonara”…
Citera
2023-06-12, 14:55
Medlem
Citat:
Haha, inte jämfört med dig, du är drottningen av härskartekniker och mobbning här. Jaja, men du som kan så mycket, vet du vilket namn man använder när man säger ”Hoppsan…”?

Whoah, i intervjun om Arvids sexkurs han åkte på när han var tonåring så nämner han i förbifarten att han la sina händer på rumpan/höften på en av Idas bästa vänner efter bröllopet och att hon sa ifrån. Men det hade han såklart inte ens tänkt på för det är så naturligt för honom att kladda på kvinnor när han precis gift sig…
” – Karin, en av Idas absolut närmsta vänner, spände ögonen i mig och sa: ”Arvid från axarna och nedåt vill jag inte ha några händer” och jag bara: ”Oj! Det var jag inte ens medveten om”, då hade jag ju råkat lägga en hand runt hennes höft när jag bara kom nära och skulle prata, säger han och skrattar.

Arvid har stora manliga händer lätt då att de råkar hamna på tjejens skinkor, hoppas hon klarar sig från men för livet.
Citera
2023-06-12, 15:48
Medlem
dialektikers avatar
OMG, vad begär karln, att hon ska vara okej med att han ligger naken med andra kvinnor!

Det här urartar mer och mer?

Ida:
"Det är okej om du ligger med kalsongerna på"

NEJ, Ida, släpp Arvid. Detta börjar bli mer och mer awkward.
Arvid verkar ha mer och mer lik i garderoben.
Citera
2023-06-12, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Citera
2023-06-12, 16:02
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Linas känslomässiga tvärvändning i den elfte timmen gör mig lite fundersam. Jag hoppas att hon inte bara bygger upp några falska förhoppningar hos Alex inför det stundande valet.
Citera
2023-06-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
OMG, vad begär karln, att hon ska vara okej med att han ligger naken med andra kvinnor!

Det här urartar mer och mer?

Ida:
"Det är okej om du ligger med kalsongerna på"

NEJ, Ida, släpp Arvid. Detta börjar bli mer och mer awkward.
Arvid verkar ha mer och mer lik i garderoben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in