2023-06-11, 12:35
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Att du väljer ett nick i form av "Lund-NoGo-zone" tyder ju väldigt mycket på att du skulle vara en extrem snobb från Danderyd...Smart val av en som säger sig tillhöra topp 0.1% i vad fan som helst. Pröva med "Bitter-Skåning/Ståkkolms-wannabe" nästa gång istället. Alla dina resonemang här i tråden tyder dessutom på att du är en intellektuell medelmåtta (missförstådd mäcklare?) vilket mycket riktigt inte innebär att du gör allting rätt och kan ha tokfel. Ida/Kerstin skulle förmodligen sopa mattan med dig i vilken kunskapsgren som helst. Särskilt %-räkning! (Får se om du fattar den, "Einstein"...)

Detta innebär dock inte att du har fel om mäcklare i allmänhet. Bara din bedömning av Ida i synnerhet. Hon är guld och diamanter, du är...tja, ingenting.
Eller så säger din tolkning av mina inlägg mer om dig själv än du tror. Bara det att tycka att lantis-fylle-Ida är guld och diamanter gör ju dig lite WT i mina ögon. Det är för att du inte är uppväxt med människor som verkligen kan tala svenska, skriva, hålla inne på spriten.
Citera
2023-06-11, 12:37
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag tror allt beror på att hon inte tycker om eller är attraherad av Agust.

Hade det varit en som hon var intrsserad av hade hon kanske istället tyckt att oj vad busig han är och fnittrat och sagt till på ett annat vis.

Hon har noll intresse för honom. Noll kemi. Inget fysiskt.
Det har ju redan diskuterats i serien. Hon är van att välja män som fyisskt eller psykiskt bryter ner henne, antagligen våldsamma män. Och svt tänkte bryta den trenden men det går inte, hon måste bli slagen för endast då uppfylls hennes person av det som hon tycker är värd. svt borde betalat 2 års psykoterapi för henne först så hade det kanske fungerat. För hon skulle verkligen behöva en snäll man resten av sitt liv, och hon är värd det.

Hon är livrädd för en bildörr som öppnas i farten. Men inte rädd för att flytta ihop med en man som slår henne. Ett fantastiskt exempel på hur ologisk hjärnan är hos människor utan grundtrygghet.
Citera
2023-06-11, 13:07
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Varje gång jag tar ett glas vin eller två

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hon är livrädd för en bildörr som öppnas i farten. Men inte rädd för att flytta ihop med en man som slår henne. Ett fantastiskt exempel på hur ologisk hjärnan är hos människor utan grundtrygghet.
Påstår du att VÄNSTER-kvinnor alt kvinnor som vet sitt utseendemässiga värde saknar grundtrygghet? i avsaknad av en Chad?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-11 kl. 13:11.
Citera
2023-06-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det är så i varje säsong av detta program att psykologerna försökte få fram magi hos par som det är dött hos, där inga kärlekskänslor har uppstått. Totalt verkningslöst.
Lär knappast uppstå några gnistor hos Agust och Caroline eller hos Alexander och Lina i de avsnitten som är kvar av denna säsong. Tippar på att det blir skilsmässa mellan de paren.

Såg Alexander gå förbi mig ute. Är nära där han bor.
Han så fortfarande stressad ut där han strosade fram.
Citera
2023-06-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag tycker det där är lite av en förenklad myt. Det finns riktigt obehagliga rika människor som beter sig som as och faktiskt skryter men dom är ju störda. Och det dom skryter om då är inte att dom vann en mattetävling i femte klass…
Sedan kan visst begåvade människor skryta, som tex Zlatan som är oerhört begåvad och klipsk, men det har ju lite att göra med att han blivit illa behandlad, utsatt för rasism och klassförakt osv. Men inläggen i tråden osar som sagt varken intelligens eller klass, skämskudde.

Uppenbart att du känner mindervärdeskomplex i närheten av Lund-NoGo-zone 🤭
Citera
2023-06-11, 13:43
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det finns ett uttryck man kan påminna sig om: Vill du ha rätt eller vill du vara lycklig Tänker man på det så blir det bättre kommunikation i relationerna. Och mer respektfullt. Och mer empatiskt och lättare att lösa konflikter.

Viktigt det där med reflektion när man skriver, hur vill man framstå? Och vem är man? En skitstövel på andras bekostnad? Jag har väldigt svårt för mobbare och lögnare, det kanske har märkts? Hoppas på mer givande tankeutbyte med dem man är på samma våglängd med. Och så får man bara ignorera det andra.

Älskar det uttrycket!
Du tänker klokt och insiktsfullt.
Jag känner ibland att det vore bättre att hålla tyst, så lätt att uttrycka mig okänsligt och klumpigt.
Ska bli roligt med ett nytt avsnitt av GVFÖ imorgon! Ha en fin dag
Citera
2023-06-11, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

Nej, mer ett exempel på hur lite erfarenhet av kvinnor du har.

Är de inte attraherade stör de sig på allt du gör. Aldrig att hon var livrädd av dörröppningen.

Sen att detta skulle ältas av henne och skapa dålig stämning bekräftar detta. Tycker du om någon uppför du dig inte på det sättet även om de gör något dumt eller obetänksamt. Hennes skitbeteende är tänkt att stöta bort august. Medvetet eller omedvetet vad vet jag.
Citera
2023-06-11, 15:45
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Numera? Snacka om att vissa av er saknar bildning som det tjattrats om sida upp och ned här. Att associera det med fylla och att göra saker man inte kan stå för säger ju mer om hur inrutat tänkande du har och hur lite allmänbildning du har. Alter egon är kreativa sätt att vara lekfull på, tex måste man vara mer än lovligt efterbliven för att tro att Lars-Åke Wilhelmsson inte kan stå för sina handlingar när han blir Babsan. Att studenter spexar och ger varandra och sig själva skojiga smeknamn borde heller inte vara en nyhet för någon, även om man själv saknar eftergymnasial utbildning. Att dessa alter egon lever kvar som internskämt är heller inte unikt för just Ida.

Det som stör mig är att det hade inte diskuterats såhär om Ida om inte Arvid pratat om henne som nån slags fyllekärring i tv, och om då klippteamet i sin tur då inte spunnit vidare på det. Normalbegåvade människor förstår att han överdriver och att Ida inte gjorde något anmärkningsvärt varken under parhelgen eller i Grekland, men när det sänds såhär i tv och internet finns så får man ju ta med i beräkningen att det sitter en hop människor som kommer fånga upp Arvids andemening och sen dra det in absurdum. Och det är inte etiskt av SVT. Ida precis som resten av deltagarna verkar bara vända irritationen över sådana här situationer mot tittare som reagerar, men dom verkar ha någon kultur av att trycka på att dom själva saknar ansvar för hur dom beter sig i tv, eller hur experterna matchat (tex ambivalent anknytning med undvikande anknytning), eller hur SVT klipper. Det borde inte klippas för att ”skapa drama” i detta program som sänds i public service och inte på MTV. Inte när det framställs som ett seriöst sätt att med vetenskaplig grund matchas med någon som är bra för en.
Håller verkligen med. Det är Arvids osmakliga sätt att försöka göra ner Ida som får henne att framstå som att hon skulle ha problem med alkoholen. Sedan är det ju många idioter här inne som bara njuter av att klaga på ida och spä på ryktet om att hon skulle ha alkoholproblem också.
Citera
2023-06-11, 15:57
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig

Är de inte attraherade stör de sig på allt du gör. Aldrig att hon var livrädd av dörröppningen.

Sen att detta skulle ältas av henne och skapa dålig stämning bekräftar detta. Tycker du om någon uppför du dig inte på det sättet även om de gör något dumt eller obetänksamt. Hennes skitbeteende är tänkt att stöta bort august. Medvetet eller omedvetet vad vet jag.
Kan vara så, hennes beteende förstärks av att hon vill bli av med honom. Och det är ju sorgligt, att stöta bort exakt en sådan man som skulle göra henne gott.
Citera
2023-06-11, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig

Det kan vara att hon verkligen var rädd av dörröppningen men om hon hade varit förälskad i Agust hade hon reagerat annorlunda. Hon känns mer som en tjatig syster nu och förmodligen kommer det stanna där.
Citera
2023-06-11, 17:20
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Håller verkligen med. Det är Arvids osmakliga sätt att försöka göra ner Ida som får henne att framstå som att hon skulle ha problem med alkoholen. Sedan är det ju många idioter här inne som bara njuter av att klaga på ida och spä på ryktet om att hon skulle ha alkoholproblem också.

För en majoritet i Sverige kanske alkohol och att ibland supa sig full är ett självklart inslag i deras liv. Men så är det inte för alla.
Om man i tanken istället byter ut alkohol mot cannabis(en på många sätt mindre skadlig drog) kanske det är lättare att sätta sig in i hur människor som inte ser alkohol som en självklarhet tänker.

Att "festa" i Sverige är nästan en synonym till att supa, mer än att sjunga och dansa är festa att dricka alkohol.

Har själv mött folk från länder där man inte dricker lika mycket som tycker det är "intressant" att jag dricker på fest trots att min pappa är alkoholist som dricker varje dag, medan det i mitt huvud är två helt separata grejer och jag vet att jag aldrig skulle hamna i samma situation som min far.
Senast redigerad av mendokse 2023-06-11 kl. 17:25.
Citera
2023-06-11, 17:58
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Visst men huset är värt lika mycket för det.

Jag kan bo i ett hus värt 10 milj, det behöver inte vara mitt för det. Han är ju inneboende då han flyttat ner till Sthlm. Och ett radhus för 10 milj är inte nån lyx i Sthlm. Det är ju rätt billigt för att vara i området hon bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in