Citat:
Ursprungligen postat av
Tervull
Håller verkligen med. Det är Arvids osmakliga sätt att försöka göra ner Ida som får henne att framstå som att hon skulle ha problem med alkoholen. Sedan är det ju många idioter här inne som bara njuter av att klaga på ida och spä på ryktet om att hon skulle ha alkoholproblem också.
För en majoritet i Sverige kanske alkohol och att ibland supa sig full är ett självklart inslag i deras liv. Men så är det inte för alla.
Om man i tanken istället byter ut alkohol mot cannabis(en på många sätt mindre skadlig drog) kanske det är lättare att sätta sig in i hur människor som inte ser alkohol som en självklarhet tänker.
Att "festa" i Sverige är nästan en synonym till att supa, mer än att sjunga och dansa är festa att dricka alkohol.
Har själv mött folk från länder där man inte dricker lika mycket som tycker det är "intressant" att jag dricker på fest trots att min pappa är alkoholist som dricker varje dag, medan det i mitt huvud är två helt separata grejer och jag vet att jag aldrig skulle hamna i samma situation som min far.