2023-06-11, 07:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det är väl bättre om tokfeministerna som du drabbas.
ja, nån som stor-men-snabb önskade skulle skjutas på torget sa jag ju.
Citera
2023-06-11, 08:18
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj

Man har tex kunnat observera strukturella skillnader i hjärnan hos transpersoner. Att delar av den är mer lik könet de identifierar sig som än sitt tilldelade kön. Mer forskning krävs på den fronten men om det är på det viset är det knappast tal om nån om nån önskan. Då finns där en biologisk/fysiologisk grund.

Dessa studier är ganska bristfälliga dock - och området som undersöks är inte binärt mellan könen, så det är mer att jämföra med längd (som överlappar mellan könen) än produktoon av könsceller (som är binära).

Exempel:
Om transkvinnor i genomsnitt skulle vara lite kortare än övriga män så skulle det inte innebära att det finns en ”biologisk/fysiologisk grund” för att betrakta dem som kvinnor.
Citera
2023-06-11, 08:42
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
En könsidentitet som inte matchar biologin. Vet inte vad man bäst benämner det som eftersom man inte känner till alla faktorer bakom det.

Man har tex kunnat observera strukturella skillnader i hjärnan hos transpersoner. Att delar av den är mer lik könet de identifierar sig som än sitt tilldelade kön. Mer forskning krävs på den fronten men om det är på det viset är det knappast tal om nån om nån önskan. Då finns där en biologisk/fysiologisk grund.

Vad man däremot tvärsäkert vet är att transfoln existerar och att de mår bäst av att man bekräftar deras identitet.

Jag vill att omgivningen tilltalar mig "ers excellens" för jag har en identitet som säger mig att jag är bättre än alla andra. Jag identifierar mig som en übermensch och jag mår bäst av att alla bekräftar min självbild.

Är inte det samma sak?
Citera
2023-06-11, 08:46
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Vad är det som ska redas ut? Finns gott om transkvinnor som är lesbiska eller bi.

Är sannolikheten att vara homosexuell oberoende av sannolikheten att vara trans? För om den är det så tror jag vi kan vara överrens om att det är märkligt många transkvinnor som väljer att behålla kuken och lustigt nog också visar sig vara gay. Och vipps så har de hittat en nisch där de får ligga med kvinnor som de aldrig haft tillgång till innan.
Citera
2023-06-11, 08:54
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Sverige har två biologiska kön, exempelvis Tyskland har tre.

Men på Facebook kan du exempelvis välja på 56 olika könstillhörigheter. Det finns de som säger att det finns 72 och det finns de som säger att det finns tusentals.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Auktoritetsargument

Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Men för dig är det hotande och provocerande att det nu mera finns en massa människor som identifierar sig som något annat.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument
Citera
2023-06-11, 08:58
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Vad är det som ska redas ut? Finns gott om transkvinnor som är lesbiska eller bi.
I praktiken betyder det faktiskt att de är hetero. Män som dras till kvinnor. Du har problem med verkligheten. Ett dubbelfel. Sen är frågan om riktiga lesbiska kvinnor går på den finten.
Citera
2023-06-11, 10:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
I praktiken betyder det faktiskt att de är hetero. Män som dras till kvinnor. Du har problem med verkligheten. Ett dubbelfel. Sen är frågan om riktiga lesbiska kvinnor går på den finten.
Här finns ett exempel på en man som bytt kön men vill fortsätta vara gift med en kvinna och jag vet att det finns fler sådana.
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/9mbVA9/li-maste-skilja-sig-for-att-fa-bli-kvinna
Senast redigerad av Ipsi 2023-06-11 kl. 10:15.
Citera
2023-06-11, 10:18
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Här finns ett exempel på en man som bytt kön men vill fortsätta vara gift med en kvinna och jag vet att det finns fler sådana.
Det går inte att byta kön. Man kan bara operera sig så det ser ut som man har ett annat kön. Vilka kvinnor som vill vara ihop med sådana saker kan man fundera över.
Citera
2023-06-11, 10:29
Avslutad
Citat:
Det går inte att byta kön. Man kan bara operera sig så det ser ut som man har ett annat kön. Vilka kvinnor som vill vara ihop med sådana saker kan man fundera över.
Och en annan som fortsatt vara gift med sin fru. Frun Lina verkar inte vilja vara med på några bilder.

https://talarforeningen.se/intervju-pagar-ann-christine-ruuth/
Citera
2023-06-11, 10:32
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Och en annan som fortsatt vara gift med sin fru. Frun Lina verkar inte vilja vara med på några bilder.

https://talarforeningen.se/intervju-pagar-ann-christine-ruuth/
Vem vill visa att man är ihop med ett omsytt freak. De flesta hon känner kommer väl att undra om hon är riktigt klok.
Citera
2023-06-11, 10:38
Avslutad
Citat:
Vem vill visa att man är ihop med ett omsytt freak. De flesta hon känner kommer väl att undra om hon är riktigt klok.
Alla hon känner vet ju naturligtvis ändå vem hon är gift med.

Men det är alltså inte ovanligt att transkvinnor gillar kvinnor.
Citera
2023-06-11, 10:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Alla hon känner vet ju naturligtvis ändå vem hon är gift med.

Men det är alltså inte ovanligt att transkvinnor gillar kvinnor.

Det är samma sak som att säga att det inte är ovanligt att män gillar kvinnor. Föga överraskande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in