2023-06-10, 21:51
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nä eftersom du vet att du är en människa.

Nåja, alla som begär hormonbehandling vet också om vad de är och att de inte är vad de vill vara.

Resten är mest politiska slagträn idag
Citera
2023-06-10, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nåja, alla som begär hormonbehandling vet också om vad de är och att de inte är vad de vill vara.

Resten är mest politiska slagträn idag

Precis. Inga vanföreställningar mao.
Citera
2023-06-10, 23:36
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nä eftersom du vet att du är en människa.

Om en transkvinna vet att han är en man, men känner sig som en kvinna, och det enligt dig inte är en vanföreställning, vad är det då? En önskan?
Senast redigerad av UyCVswHfsnM2z3nH 2023-06-10 kl. 23:39.
Citera
2023-06-11, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Om en transkvinna vet att han är en man, men känner sig som en kvinna, och det enligt dig inte är en vanföreställning, vad är det då? En önskan?

Som någon sa: "Jag är en lesbisk kvinna fångad i en mans kropp"
Red ut detta...
Citera
2023-06-11, 05:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Du är inte så ung va? Det är förvisso inte jag heller. Men jag träffar ganska mycket ungdomar.

Det kan finnas flera anledningar till att dagens ungdom vägrar nöja sig med två kön. En skulle kunna vara revolt. Det finns inte så mycket kvar att revoltera emot. Tidigare generationer har redan gjort det mesta. Och vem vill revoltera på samma sätt som mamma eller mormor?

Men det kan oxå vara att internet gett ungdomarna en bredare världsuppfattning än vad vi eller att de fått en uppfostran som inte är lika snäv gällande könsramar som tidigare generationer.

Sverige har två biologiska kön, exempelvis Tyskland har tre. Men man bör om man ska diskutera ämnet vara förmögen att skilja på biologiskt kön och upplevd könstillhörighet.

Det är okey att i sten vägra inse att världen accepterar fler än två upplevda könstillhörigheter. Men på Facebook kan du exempelvis välja på 56 olika könstillhörigheter. Det finns de som säger att det finns 72 och det finns de som säger att det finns tusentals.

Här är en över några av de vanligaste.
A-gender
...-...

Vi är nog cis både du och jag. Majoriteten av människor är det. Det vill säga att vi identifierar oss med vårt biologiska kön.

Men för dig är det hotande och provocerande att det nu mera finns en massa människor som identifierar sig som något annat. Jag tycker det är lite uppfriskande det och tänker att det är långt mycket viktigare hur vi bemöter varandra och vilka handlingar vi utför än att lägga vikt eller moral vid vad någon vill kalla sig.

Jag bedömer människor utifrån hur de är och hur de handlar. Inte utifrån om de känner sig som Neutrois
Icke-binär, Nonkonform, Omnikönad, Pankönad, Polykönad eller Queer.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ingen känner sig hotad av era villfarelser. Du försöker lyfta din sjukdom till något anmärkningsvärt.

Ditt lexikon är bara ett lexikon. Ord. Jag behåller mitt lexikon, mina pengar och mina möjligheter så behåller du ditt motsvarande. Mkay?

Citat:
Men menade hen verkligen det?
Försöker du få det att framstå som om jag skulle identifiera mig som något annat än det biologiska kön jag tillhör.

Jag skrivet faktiskt till och med i inlägget att jag är gammal och traditionell. Jag presenterade inte ett lexikon. Jag presenterade en lista på olika könstillhörigheter folk säger sig ha. Det är inget jag hittat på.

Vilket lexikon du påstår dig ha har jag ingen aning om. Och vad dina pengar och möjligheter har med en tråd på Flashback att göra är obegripligt.

Anledningen till att jag frågade varför detta var så hotande är att om någon lägger en väldig tid på att förneka att ett fenomen existerar torde det vara för att personen känner sig rädd eller osäker kring dessa frågor.

Citat:
Återigen; det är DU som lagt ner tid på att identifiera alla dessa hittepå identiteter. DU är investerad i denna sjukdom / ideologi, inte jag. DU använder också gaslightningsordet "hotad" per enligt klassisk vänsterretorik.

Det är DU som är en clown här. DU försöker rida på vågen och göra DIG relevant.

JAG säger bara att jag ser det och skrattar åt er och mina resurser kommer ni aldrig få ta del av.

Vidare; jag ser dig som en 'enabler' som genom ditt deltagande legimitiserar att barn skär i sig själva för att undkomma verkligheten. Du och din sort borde skjutas på torget.

Citat:
Det är svårt att bemöta den sortens dumhet du uppvisar i detta inlägg.

..eller så uppvisar du vanligt kärringtrams när du inte har argument.

Tänk bara om detta inte vore ett anonymt forum, då kunde du anmäla mig för något istället och 'vinna' på det viset istället?

..ni svenska kärringar alltså.
Citera
2023-06-11, 05:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Tillsammans med er som enablar att föräldrar låter skära i sina barn då förstås?

Du vet redan att jag är en aktiv motståndare tilll omskärelse. Jag har sagt det flera gånger här men du fortsätter med dina lögner och patetiska försök till att måla upp mig som ond muslim.

..detta till skillnad från er svenska feministpatrask som ser åt annat håll när det förtrycks muslimska flickor och skärs i pojkars könsorgan på hemmaplan.

Som vanligt; hyckleriet är er paradgren.

Urk!
Citera
2023-06-11, 06:50
Avslutad
Citat:
Du vet redan att jag är en aktiv motståndare tilll omskärelse. Jag har sagt det flera gånger här men du fortsätter med dina lögner och patetiska försök till att måla upp mig som ond muslim.

..detta till skillnad från er svenska feministpatrask som ser åt annat håll när det förtrycks muslimska flickor och skärs i pojkars könsorgan på hemmaplan.

Som vanligt; hyckleriet är er paradgren.

Urk!
Såvida du inte vill att alla dina religionsfränder och din egen släkt inklusive din fru ska skjutas på torget är du inte den rätta att prata om hycklare.

Du gav legitimitet åt skärandet genom att välja att gå med i gruppen som har skärandet som en ritual. Att du säger dig vara motståndare är skitsnack.
Citera
2023-06-11, 06:55
Medlem
Citat:
Såvida du inte vill att alla dina religionsfränder och din egen släkt inklusive din fru ska skjutas på torget är du inte den rätta att prata om hycklare.

Du gav legitimitet åt skärandet genom att välja att gå med i gruppen som har skärandet som en ritual. Att du säger dig vara motståndare är skitsnack.

Det är ju i Sverige som mammor bärande på barn skjuts ned på torget.
Citera
2023-06-11, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

En könsidentitet som inte matchar biologin. Vet inte vad man bäst benämner det som eftersom man inte känner till alla faktorer bakom det.

Man har tex kunnat observera strukturella skillnader i hjärnan hos transpersoner. Att delar av den är mer lik könet de identifierar sig som än sitt tilldelade kön. Mer forskning krävs på den fronten men om det är på det viset är det knappast tal om nån om nån önskan. Då finns där en biologisk/fysiologisk grund.

Vad man däremot tvärsäkert vet är att transfoln existerar och att de mår bäst av att man bekräftar deras identitet.
Citera
2023-06-11, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Som någon sa: "Jag är en lesbisk kvinna fångad i en mans kropp"
Red ut detta...

Vad är det som ska redas ut? Finns gott om transkvinnor som är lesbiska eller bi.
Citera
2023-06-11, 07:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det är ju i Sverige som mammor bärande på barn skjuts ned på torget.
då får vi hoppas att det var nån av de som stor-men-snabb önskade skulle skjutas på torget.
Citera
2023-06-11, 07:57
Medlem
Citat:
då får vi hoppas att det var nån av de som stor-men-snabb önskade skulle skjutas på torget.

Det är väl bättre om tokfeministerna som du drabbas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in