2023-06-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
hahaha

shit vilket okunnigt mongo, dagens höger är altså mer "intolerant" än

-obligatorisk lagstiftad sterlisering för "könsbytare".
-ingen hbtqiz+ rörelse.
-en tid då det ansågs sunt att kasta sten på "svettig vinhora" om han ens närmade sig en barngrupp på det lokala biblioteket.

Skönt att se att J Moneys adepter överlag är lika efterblivna som du, inte för barnen som fått tuttarna bortskurna eller livet förtört, men för att det iallafall tog stopp innan man kunde orsaka mer skada än ni endå lyckats få gjort...

Skrev jag mer intolerant? Förr var fokus riktat mot bögar och man körde nästan alla argument mot de då som används mot transfolk idag. Nu har bögarna blivit accepterade och då har fokus skiftats mot transfolk istället.
Citera
2023-06-19, 19:06
Medlem
Citat:
Jag har läst tråden. du är dig lik....

Dä vet du att det jag säger är sant.
Citera
2023-06-19, 19:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Skrev jag mer intolerant? Förr var fokus riktat mot bögar och man körde nästan alla argument mot de då som används mot transfolk idag. Nu har bögarna blivit accepterade och då har fokus skiftats mot transfolk istället.

Jo, de behöver ju vara mer intoleranta, om du inte bara vill nöja dig med att könsbekräftade vård som den gets är i bästa fall meningslös, i sämsta fall direkt skadlig och kontraproduktiv....
Citera
2023-06-19, 19:14
Avstängd
Citat:
Dä vet du att det jag säger är sant.

Jag vet att det jag skrev är sant, läs det igen.
Citera
2023-06-19, 19:38
Medlem
Citat:
Jo, de behöver ju vara mer intoleranta, om du inte bara vill nöja dig med att könsbekräftade vård som den gets är i bästa fall meningslös, i sämsta fall direkt skadlig och kontraproduktiv....

Skitsnack. Har länkat massor i tråden som motbevisar det. Senast till dig för en stund sen.

Här har du 50+ studier du kan förkovra dig i. https://whatweknow.inequality.cornell.edu/topics/lgbt-equality/what-does-the-scholarly-research-say-about-the-well-being-of-transgender-people/

Finns såklart fler.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-06-19 kl. 19:47.
Citera
2023-06-19, 19:50
Avstängd
Citat:
Skitsnack. Har länkat massor i tråden som motbevisa det.
Nej, nej det har du inte, och det absolut största problemet är att du först behöver bevisa att det har effekt.

Citat:
Senast till dig för en stund sen.
Nej, en webbaserd enkätstudie som inte tar hänsyn till suciderisker i övrigt duger inte för att dra den slutsatsen heller.

det som är bra med den är att den inte utalar sig om behandlingsformer som är livsfarliga och oåterkalliga, vilket även du borde tycka är positivt utifrån att det inte är en klinisk studie, eller är det viktigt för dig att hacka av bröst och ge barn livsfarlig preparat?
Citera
2023-06-19, 19:54
Medlem
Citat:
Nej, nej det har du inte, och det absolut största problemet är att du först behöver bevisa att det har effekt.

Nej, en webbaserd enkätstudie som inte tar hänsyn till suciderisker i övrigt duger inte för att dra den slutsatsen heller.

det som är bra med den är att den inte utalar sig om behandlingsformer som är livsfarliga och oåterkalliga, vilket även du borde tycka är positivt utifrån att det inte är en klinisk studie, eller är det viktigt för dig att hacka av bröst och ge barn livsfarlig preparat?

Du fick precis 50+ studier till. Här har du de igen: https://whatweknow.inequality.cornell.edu/topics/lgbt-equality/what-does-the-scholarly-research-say-about-the-well-being-of-transgender-people/

Gör vad du vill med de. Avfärda de precis som du alltid gör med allt som talar emot dig. Faktum kvarstår att könsbekräftande vård är effektivt när det kommer till att minska psykiska besvär, öka livskvalitén och allt det där. Det bokstavligen dräller av forskning på ämnet vid detta laget.

Lämnar konversationen med dig nu.
Citera
2023-06-19, 19:56
Avstängd
Citat:
Skitsnack. Har länkat massor i tråden som motbevisar det. Senast till dig för en stund sen.

Här har du 50+ studier du kan förkovra dig i. https://whatweknow.inequality.cornell.edu/topics/lgbt-equality/what-does-the-scholarly-research-say-about-the-well-being-of-transgender-people/

Finns såklart fler.

jo, jag vet vad du och dina geliker klassar som wellbeing...

jag ser ju inte självmord, potentialt livsfarliga och (förhoppningvis bara...) verkningslös exprimentella behandlingar som sunt.

och som tur är gör inte svensk vård det heller (längre)
Citera
2023-06-19, 19:58
Medlem
Citat:
jo, jag vet vad du och dina geliker klassar som wellbeing...

jag ser ju inte självmord, potentialt livsfarliga och (förhoppningvis bara...) verkningslös exprimentella behandlingar som sunt.

och som tur är gör inte svensk vård det heller (längre)

Vi har massor av könsbekräftande vård i Sverige. Den består av mer än det du intalar dig att den består av. Tack och hej.
Citera
2023-06-19, 19:58
Avstängd
Citat:
Du fick precis 50+ studier till. Här har du de igen: https://whatweknow.inequality.cornell.edu/topics/lgbt-equality/what-does-the-scholarly-research-say-about-the-well-being-of-transgender-people/

Gör vad du vill med de. Avfärda de precis som du alltid gör med allt som talar emot dig. Faktum kvarstår att könsbekräftande vård är effektivt när det kommer till att minska psykiska besvär, öka livskvalitén och allt det där. Det bokstavligen dräller av forskning på ämnet vid detta laget.

Lämnar konversationen med dig nu.

Nej. och att du inte nöjer dig med att ha fått alla dina exempel korrekt avfärdade (och för den delen avfärdade tillochmed av författaren till studien själv) så kan du glädja dig åt att vi har slutat skära av brösten på barn och ge dem livsfarliga behandlingar i sverige.
Citera
2023-06-19, 19:59
Medlem
Enterprises avatar
En kvinna har en livmoder eller har haft en livmoder som är bortopererad.
Samt kromosomuppsättningen XX.
Ja, jag pratar givetvis om biologi. Allt annat är sociologi och rollspel.
Citera
2023-06-19, 20:00
Avstängd
Citat:
Vi har massor av könsbekräftande vård i Sverige. Den består av mer än det du intalar dig att den består av. Tack och hej.

Jotack jag vet, det har vi haft länge.

https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0016885

Citat:
Results
The overall mortality for sex-reassigned persons was higher during follow-up (aHR 2.8; 95% CI 1.8–4.3) than for controls of the same birth sex, particularly death from suicide (aHR 19.1; 95% CI 5.8–62.9). Sex-reassigned persons also had an increased risk for suicide attempts (aHR 4.9; 95% CI 2.9–8.5) and psychiatric inpatient care (aHR 2.8; 95% CI 2.0–3.9). Comparisons with controls matched on reassigned sex yielded similar results. Female-to-males, but not male-to-females, had a higher risk for criminal convictions than their respective birth sex controls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in