Citat:
Ursprungligen postat av
Free12
Vem förutom Lindelöf tror du kan acceptera bänken?
Tanken är väl att det roteras samt att det alltid kommer vara skador/avstängningar och dylikt med i bilden också. Verkligheten är ju inte som FIFA där du har samma startelva i 60 matcher på en säsong med typ samma 7 bänkspelare som får hoppa in 15 min här o där. Att Martinez även kan spela som VB och potentiellt DM (ifall Casemiro är borta t.ex.) gör ju att man har alternativ där. Vill du utmana City om en eventuell PL seger så behöver du ju bredden. Sen även kanske beroende på vilket motstånd du möter.
Martinez-Min-Jae känns väl som planen på sikt med tanke på ålder osv, men att ha en spelare som Varane med det han har vunnit, samt Lindelöf som trots kritiken han får på FB måste vara en av ligans bättre tredje/fjärdeval på MB är ju inte helt fel.