2023-05-26, 22:24
Avslutad
Rättsmedicinalverket=Staten
När det gäller journalhantering både inom Primärvård och Rättspsykiatrin/öppenvården psykiatrin och beroendeenheten etc. Så är Rättspsykiatrin den enda enhet som du inte kan dölja dina journalanteckningar för. Dvs låsa delar eller hela vilket man kan göra som myndig person för alla enheter på olika vis (utom medicinlistan).
Har undrat förr varför Rättspsykiatrin ska kunna läsa mina journaler som inte jag har ett dugg med att göra och aldrig haft. Du kan fortfarande inte låsa dom ute.

Rättspsykiatrin är inte detsamma som Rättsmedicinalverket riktigt. De sistnämnda gör utredningar (googla). Rättspsykiatrin är avdelningar som du vistas på. ( mer för dem som kanske inte vet ,därför jag skrev.)

Så kärt folk som inte vet ännu...att politikerna är inte Eliten även om det finns en hand där och där också precis som det finns i finansvärlden o.s.v. Vi kommer inte undan dom. Eliten är egentligen bara en liten skala människor över de flesta politiker..
Slåss mot dom är meningslöst. Deras värsta mardröm är om sanningen övertygade alla världens människor. Då hade vi fixat dom på en dag. Precis som Donald triumph sa : jag kan få slut på kriget på en dag. Kom ihåg att det finns alltid något bakom varje människas ord annars hade man aldrig sagt något eftersom tanken inte viskade något. Många av våra filosofer som gått ur tiden har haft rätt ang.mycket.
Ursäkta mitt långa inlägg.
Jag är stort sätt politiskt oberoende eftersom det är ett sätt att sysselsätta oss människor och kontrollera oss (där om något). Det handlar inte om politik..vilket de flesta börjat upptäcka numera och ställer sig frågande..
Även om jag nu är tacksam över demokrati och rätten att leva fritt jämfört med andra länder o.s.v. Är mest bekymrad över de som inte äns är födda ännu. .!

Känner du dig fortfarande övervakad?
Citera
2023-06-07, 17:34
Medlem
Läser i den här rapporten:
https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/rapporter/arsrapporter/redovisning-av-anvandningen-av-vissa-hemliga-tvangsmedel-under-2022.pdf

Verkar som om den längsta tid någon utsatts för de olika sorternas övervakning är runt 2-300 dagar. Men frågan är hur mycket man kan lita på rapporten? Till att börja med heter den "Redovisning av användningen av vissa hemliga tvångsmedel under 2022". Vissa, inte alla?

Är alla myndigheter som har möjlighet att övervaka inkluderade i rapporten? FRA, MUST, SÄK; Säpo, Polisen mm mm. Finns ju hur många som helst.
Citera
2023-06-09, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Läser i den här rapporten:
https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/rapporter/arsrapporter/redovisning-av-anvandningen-av-vissa-hemliga-tvangsmedel-under-2022.pdf

Verkar som om den längsta tid någon utsatts för de olika sorternas övervakning är runt 2-300 dagar. Men frågan är hur mycket man kan lita på rapporten? Till att börja med heter den "Redovisning av användningen av vissa hemliga tvångsmedel under 2022". Vissa, inte alla?

Är alla myndigheter som har möjlighet att övervaka inkluderade i rapporten? FRA, MUST, SÄK; Säpo, Polisen mm mm. Finns ju hur många som helst.

Totalförsvaret övervakar säkert alla. Både med tekniska medel och personbaserade källor. Informationen används nog mest till påverkans- och psykologiska operationer och åsiktsregistrering. Ungefär allt det IB gjorde.

Bland de personbaserade underrättelsekällorna verkar det finnas en massa kriminella och pundare. Typ tio procent av alla journalister ska också vara sammarbetsavtalsskrivna.

Några listade myndigheter som bedriver underrättelsetjänst
Migrationsverket
MUST
Tullverket
Försäkringskassan
Säpo
MSB
KSI
UD
RPS
FOA
FMV
FRA
Post- och telestyrelsen

Sedan tillkommer yttre aktörer som Frivilliga Radioorganisationen. FRO, autonoma researchgrupper och fackförbundet LO.
Citera
2023-06-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Totalförsvaret övervakar säkert alla. Både med tekniska medel och personbaserade källor. Informationen används nog mest till påverkans- och psykologiska operationer och åsiktsregistrering. Ungefär allt det IB gjorde.

Bland de personbaserade underrättelsekällorna verkar det finnas en massa kriminella och pundare. Typ tio procent av alla journalister ska också vara sammarbetsavtalsskrivna.

Några listade myndigheter som bedriver underrättelsetjänst
Migrationsverket
MUST
Tullverket
Försäkringskassan
Säpo
MSB
KSI
UD
RPS
FOA
FMV
FRA
Post- och telestyrelsen

Sedan tillkommer yttre aktörer som Frivilliga Radioorganisationen. FRO, autonoma researchgrupper och fackförbundet LO.
Ja de har i åratal övervakat av dessa anledningar. Sen använder de naturligtvis sådant de får fram under övervakningen till ren utpressning. Gör si och så, gör inte så för då....!
Citera
2023-06-10, 16:38
Medlem
godboys avatar
Skulle absolut säga att vi är mer övervakade än vad vi nog tror. Dels från staten men inte minst från Google och andra aktörer. Dock är det inget som bekymrar mig. Jag brukar säga att om någon vill dö av tristess så får de gärna övervaka mig, det är inga stora excesser här inte.
Citera
2023-06-10, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Skulle absolut säga att vi är mer övervakade än vad vi nog tror. Dels från staten men inte minst från Google och andra aktörer. Dock är det inget som bekymrar mig. Jag brukar säga att om någon vill dö av tristess så får de gärna övervaka mig, det är inga stora excesser här inte.
Om du vet att du blir övervakad är det inte så meningsfullt att övervaka dig. Inte för myndigheter iaf. Möjligen för Google och andra företag, men för t ex Säpo, Polisen mfl vore det ju ganska fett waste of time.
Citera
2023-06-10, 18:28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Om du vet att du blir övervakad är det inte så meningsfullt att övervaka dig. Inte för myndigheter iaf. Möjligen för Google och andra företag, men för t ex Säpo, Polisen mfl vore det ju ganska fett waste of time.
Tror knappast att jag är mer övervakad än någon annan. Däremot så lär det ju förekomma maskinell övervakning från stat även om det inte är något som det talas om. Det är ju hela saken med övervakning, det är inget man ska veta om. När det gäller Google m fl så insamlas ju massvis med data, garanterat mer än vi tror.
Citera
2023-06-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ja de har i åratal övervakat av dessa anledningar. Sen använder de naturligtvis sådant de får fram under övervakningen till ren utpressning. Gör si och så, gör inte så för då....!

Ja så är det. Brukar ju själv ibland höra dem ibland de senaste 18 åren men kan ha hört dem så tidigt som 80-talet så de måste ha haft mina föräldrar rödmarketade vid någon tidpunkt.
Citera
2023-06-10, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
. Däremot så lär det ju förekomma maskinell övervakning från stat även om det inte är något som det talas om. Det är ju hela saken med övervakning, det är inget man ska veta om. När det gäller Google m fl så insamlas ju massvis med data, garanterat mer än vi tror.

Systemet med metadata från operatörerna och signalsystem nummer 7 via mobilmasterna är nog positionsbaserat. Det innebär att om man är punktmarkerad så görs det synligt i ett flöde inom en viss radie.

Sett detta system även utomlands i ungern. Där är det Informationsbyrån via utrikesdepartementet som ligger bakom(Információs Hivatal). Är du punktnarkerad så anväder de civila informatörsnätverk i en radie till att granska flödet med online aktiviteter, SMS och sådant. Chansen med sådant system e stor att du kommer få ett gäng zigenare ute efter din bostad eller hallickar efter din flickvän.
Senast redigerad av Signalspaning 2023-06-10 kl. 20:27.
Citera
2023-06-10, 22:09
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Allt du gör digitalt, inklusive att prata i telefon, lagras idag. Så länge du inte är på radarn så används det troligtvis inte, men blir du misstänkt för någonting så grävs allt upp.

Det gäller oavsett om du är vanlig medelsvensson eller politiker, men är du politiker kan åtminstone dina polare inom systemet hålla dig om ryggen.
Citera
2023-06-12, 09:32
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Nu menar jag inte riktigt en vanlig svensson som inte begår kriminalitet utan jag menar mer sådana som har ett städat liv, familj, vanligt jobb men som också kanske köper några gram grönt i veckan eller till och med begår grövre brott? Vad är chansen att polisen snappar upp? Jag har alltid tänkt på detta när man ser svenskar som man tror lever normala liv och sedan visar det sig att de gjort en jävla massa skit bakom kulisserna när de blir tagna.

Din formulering andas att du hoppas att du får snutbesök!
Citera
2023-06-12, 20:22
Medlem
Visst. Är du kund till kriminell verksamhet så kan du få span på dig då du även kan ha samröre med okända aktörer. Men att tro att staten har möjlighet att övervaka alla individer i landet är mest roligt.
Visst, Östtyskland fixade det genom angiveri men en övervakning kräver då 3 pers per person som ska övervakas då dygnet har 24 timmar. Med den logistiken som krävs så är det konstigt att vi har människor som är arbetslösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in