2023-06-12, 20:28
Bannlyst
Är det nån annan som märkt att man ibland får märkliga inloggningar på sina sidor i sociala medier, som messenger. Typ nån loggade in med en IP-adress från Kumla. Jag tror det är nåt AI-system som märker ord. OM man skriver uppror eller hasch, eller landsförrädare så hackar AI bottar social medier hos individen för att kontrollera och som sedan rapporterar hot mot narrativet till CIA eller nåt.
Citera
2023-06-13, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Visst. Är du kund till kriminell verksamhet så kan du få span på dig då du även kan ha samröre med okända aktörer. Men att tro att staten har möjlighet att övervaka alla individer i landet är mest roligt.
Visst, Östtyskland fixade det genom angiveri men en övervakning kräver då 3 pers per person som ska övervakas då dygnet har 24 timmar. Med den logistiken som krävs så är det konstigt att vi har människor som är arbetslösa.

Nä vad löjligt. Syns att du gjort noll research och slänger ur dig saker och nej angiverinätverk uppfanns inte av östyskland. Typ de flesta länder har haft sådana sen 50-talet och då talar vi ibland om upp till. 5-10% av hela befolkningar. Sverige inget undantag.

Övervakning kräver inga aktiva övervakare. Varken på distans eller i närområde. Allting kan lagras du vet. Flera övervakade kan också kombineras. Automatiserade system kan känna av aktivitet och så finns passiv övervakning med befintliga nätverk som utför helt andra arbetsuppgifter eller fritidsaktiviteter.
Senast redigerad av Signalspaning 2023-06-13 kl. 03:41.
Citera
2023-06-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signalspaning
Nä vad löjligt. Syns att du gjort noll research och slänger ur dig saker och nej angiverinätverk uppfanns inte av östyskland. Typ de flesta länder har haft sådana sen 50-talet och då talar vi ibland om upp till. 5-10% av hela befolkningar. Sverige inget undantag.

Övervakning kräver inga aktiva övervakare. Varken på distans eller i närområde. Allting kan lagras du vet. Flera övervakade kan också kombineras. Automatiserade system kan känna av aktivitet och så finns passiv övervakning med befintliga nätverk som utför helt andra arbetsuppgifter eller fritidsaktiviteter.
Än löjligare är att lägga ord i munnen på folk. Jag kan inte se att jag påstod att de uppfann angiveriet utan det tillkom i din egna lilla värld i ditt huvud.
Men vet du en sak. Jag vet hur datalagring fungerar medan du inte ens klarade att sätta dig in i trådstarten.
Citera
2023-06-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Nu menar jag inte riktigt en vanlig svensson som inte begår kriminalitet utan jag menar mer sådana som har ett städat liv, familj, vanligt jobb men som också kanske köper några gram grönt i veckan eller till och med begår grövre brott? Vad är chansen att polisen snappar upp? Jag har alltid tänkt på detta när man ser svenskar som man tror lever normala liv och sedan visar det sig att de gjort en jävla massa skit bakom kulisserna när de blir tagna.

Det kommer. Många har missat lagförslaget sk chat control som Ylva Johansson vill införa i HELA EU. ALLA MEDBORGARE. Förslaget vill att ALLt du gör online ska scannas. Ursäkten den här gången heter barnporr.
Googla chat control och du kommer tappa hakan i golvet för vad det är dom vill införa. Finns redan en tråd eller tre om det. Läs och begrunda. Hur långt kommer det gå om vi inte stoppar det ?
Citera
2023-06-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwattieMcTwat
Det kommer. Många har missat lagförslaget sk chat control som Ylva Johansson vill införa i HELA EU. ALLA MEDBORGARE. Förslaget vill att ALLt du gör online ska scannas. Ursäkten den här gången heter barnporr.
Googla chat control och du kommer tappa hakan i golvet för vad det är dom vill införa. Finns redan en tråd eller tre om det. Läs och begrunda. Hur långt kommer det gå om vi inte stoppar det ?

Det kommer väl användas som nuvarande system där man låter civila angiverinätverk granska markerade personees data- och teletrafik medan deras egna kommunikations och övervakningssystem är helt skyddat från granskning.

En dörrvakt jag kände använde deras slutna system till att sälja knark och rekrytera horor som han beskattade. Informationen han gav till underrättelsen om sina rivaler vänner,, kunder och chef måste ha övervägt hans aktiviteter.

säkerhetstjänstens personbaserade underrättelsenätverk är fullt med horor, pedofiler, idioter, horkarlar och några tiotusen arbetsplatsombud
Senast redigerad av Signalspaning 2023-06-13 kl. 23:33.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in