2023-06-09, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är för djävligt att inte rätten får läsa förundersökningsprotokollen innan rättegången. Hur fan skall dom kunna bilda sig en uppfattning på några dagars förhör med så många inblandade?
Det borde absolut vara en förutsättning för att kunna ställa relevanta frågor i rätten och bemöta motstridiga svar.
Tidsåtgången är rätt pressad och det känns många gånger som om det vore berättigat att dom som ska utdöma straffet, ska ha alla pusselbitar för att kunna se hela bilden som inte är lätt att förmedla som åklagare, när det handlar om människors beteenden och handlingar över tid och inte endast vid brottstillfället.
Citera
2023-06-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du anser alltså att det går inte att utesluta läkemedelsförgiftning? Grattis isåfall, du har dragit samma slutsats som hovrätten.

Det känns inte alls som att M försöker skjuta skulden på J, tvärtom har han berättat att det var hon som brukade starta bråken och grälen och varför skulle det inte kunna vara så? M:s misshandel av henne blir inte mindre allvarlig om det nu var hon som brukade börja bråka. Du verkar inte förstå att man måste vara rättvis när man betraktar såna här fall, det är sällan svart eller vitt när det handlar om destruktiva relationer.

Då borde vi kanske fråga oss varför J blev tillsammans med honom och inte minst, varför hon flyttade hon in i hans hem? Dvs, om M nu är ett sånt där "praktexempel" som du vill utmåla honom som? En fråga nu: Vet du vem av de två som stod för merparten av räkningarna?

Snyggt försök. Du "glömde" visst vad diskussionen om "utesluter ingenting handlade om.

Jag tror säkert att J kan ha varit förändrad. M säger ju det till och med. CANCERN förvandlade henne. Och medicineringen vid cancerbehandlingen förändrade henne så till och med XXX pappa reagerade.

Ja du, varför blir folk kära? Händer ganska ofta att folk blir kär i fel person.
Dock brukar tack och lov det inte sluta på.det här sättet.

Fortfarande inget svar på vilka skador du kan tillskriva Micke?

(Nej jag missade inte din fråga, jag gjorde som dig och ignorerade den)
Citera
2023-06-10, 02:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det borde absolut vara en förutsättning för att kunna ställa relevanta frågor i rätten och bemöta motstridiga svar.
Tidsåtgången är rätt pressad och det känns många gånger som om det vore berättigat att dom som ska utdöma straffet, ska ha alla pusselbitar för att kunna se hela bilden som inte är lätt att förmedla som åklagare, när det handlar om människors beteenden och handlingar över tid och inte endast vid brottstillfället.

Du tänkte kanske på de uppgifter som M har lämnat i förhör om att J blev aggressiv när hon drack alkohol och började kasta saker? Till det kan vi tillägga M:s ord om att också han blev slagen och utsatt för kränkningar.

Samtidigt går det bara att spekulera i vad som kan ha hänt den sista natten när J till slut kom hem, kanske uppstod ett nytt gräl med handgemäng och kastade saker? Både M och J bör ha varit rejält påverkade av alkohol, i J:s fall hade hon dessutom tagit olika läkemedel som ej rekommenderas med bruk av alkohol. Vad är din åsikt om hennes alkoholvanor?
Citera
2023-06-10, 02:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag tror säkert att J kan ha varit förändrad. M säger ju det till och med. CANCERN förvandlade henne. Och medicineringen vid cancerbehandlingen förändrade henne så till och med XXX pappa reagerade.

Kan inte denna märkbara förändring ge oss en fingervisning om vilka problem M hade med J i deras förhållande?

Att bara skuldbelägga M för att det uppstod våldsamma situationer känns
alltså fel för om vi ska utgå ifrån de uppgifter som M lämnat om att J blev aggressiv när hon drack alkohol så verkar bilden ändå på nåt sätt klarna?
Citera
2023-06-10, 11:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det är för djävligt att inte rätten får läsa förundersökningsprotokollen innan rättegången. Hur fan skall dom kunna bilda sig en uppfattning på några dagars förhör med så många inblandade?

Det är sant. Tror du att de hade friat honom för mord redan i TR om de fått läsa förundersökningsprotokollen?

Det intressanta är dessutom att hovrätten ställer normalt sett högre krav på bevisningen än TR. Den friande domen känns faktiskt rimlig utifrån det tvivel som faktiskt finns kring dödsorsaken.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-06-10 kl. 11:54. Anledning: Tillägg
Citera
2023-06-10, 12:37
Avslutad
Citat:
Du läser ju vad man skriver som fan läser bibeln.
Du svarar inte på frågorna som ställs, du vrider och vänder på det som skrivs och gör precis allt för att friskriva M för det han gjort.

Du är djävulens advokat och står på förövares sida i flera fall.
Du är en sån som skulle skuldbelägga en kvinna för att hon GÅR hem från sitt jobb och då bli våldtagen.
*Ignorerad*

Till er andra:
Någon mer som noterat vad som stått i FUP eller sagts i rättegången om Mansjouren?

Håller med andra skribenter om att tingsrätt/hovrätt skulle ha tillgång till FUP innan rättegång. Tyvärr tror jag dock att det inte finns så många där som skulle orka ta sig igenom en längre FUP.
https://youtu.be/NQSuni5vOJw

Fråga om mansjouren vid 02:49:10

Mikaels bortförklaringar är så tragikomiska. Han väger 100 kg, ställde sig på Jeanettes hals, för att hon skulle sluta sparka på honom... rättsläkaren anser att det gjordes med skor på, han hävdar strumpor.

Dammsugarröret, skulle hon slå, men han stängde dörren, då slog hon loss på den. Hon ska ha haft riktiga urkrafter, kastat sönder dörrar, fönster med spröjs, skotermotorer, tjoff... när hon åkte rullstol körde hon som rally-harry...hon var orädd. Hela tiden titta där hemma så ser ni, titta där, så ser ni allt hon haft sönder.
Citera
2023-06-10, 12:52
Medlem
Citat:
https://youtu.be/NQSuni5vOJw

Fråga om mansjouren vid 02:49:10

Mikaels bortförklaringar är så tragikomiska. Han väger 100 kg, ställde sig på Jeanettes hals, för att hon skulle sluta sparka på honom... rättsläkaren anser att det gjordes med skor på, han hävdar strumpor.

Dammsugarröret, skulle hon slå, men han stängde dörren, då slog hon loss på den. Hon ska ha haft riktiga urkrafter, kastat sönder dörrar, fönster med spröjs, skotermotorer, tjoff... när hon åkte rullstol körde hon som rally-harry...hon var orädd. Hela tiden titta där hemma så ser ni, titta där, så ser ni allt hon haft sönder.

Aha, ska lyssna igen så snart jag hinner.
Vill minnas att han svarade NEJ på.frågan om dom var kontaktade nämligen.
Men vi har en skribent som påstår att dom var kontaktade.

På bilderna jag sett så verkar det en aning ojämnt i vikt/fysik vid ett slagsmål även om hon kunde dra på nerför en backe med rullstol. Vilken livsglädje att busa runt trots sin situation att få sitta i rullstol.

Ja visst 17n hade han stängt en dörr mellan sig och dammsugarröret?
Va väl inge skoj när hon gav igen på det sätt hon kunde. För ställa sig på hans hals med skor hade hon ju inte fysik till.
Citera
2023-06-10, 13:21
Avslutad
Citat:
Aha, ska lyssna igen så snart jag hinner.
Vill minnas att han svarade NEJ på.frågan om dom var kontaktade nämligen.
Men vi har en skribent som påstår att dom var kontaktade.

På bilderna jag sett så verkar det en aning ojämnt i vikt/fysik vid ett slagsmål även om hon kunde dra på nerför en backe med rullstol. Vilken livsglädje att busa runt trots sin situation att få sitta i rullstol.

Ja visst 17n hade han stängt en dörr mellan sig och dammsugarröret?
Va väl inge skoj när hon gav igen på det sätt hon kunde. För ställa sig på hans hals med skor hade hon ju inte fysik till.
Han svarade klart och tydligt Nej på frågan om mansjour...det var när han beklagade sig över hur hemskt han haft det...
Citera
2023-06-11, 02:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
gör precis allt för att friskriva M för det han gjort..

Tack men det finns ingen som försöker friskriva honom för det han har "gjort"
Du känns väldigt förvirrad och ofokuserad, glöm inte att M är dömd för synnerligen grov misshandel och den domen känns helt rätt utifrån vad vi vet.

Citat:
Du är advokat och står på förövares sida

Advokat? Vi har en debatt här. Här behövs inga advokater. Däremot så ska vi inte glömma bort att M friad för mord och då är han alltså oskyldig till det som du och vissa andra vill tillvita honom. Ingen människa ska dömas för brott de ej har begått. Inte ens M.

Citat:
Någon mer som noterat vad som stått i FUP eller sagts i rättegången om Mansjouren?

Har inte du läst FUP och domarna än? Varför engagera dig om du inte ens vet vad du debatterar? Mansjouren tas bla upp i FUP och i domen från TR.

Citat:
Håller med andra skribenter om att tingsrätt/hovrätt skulle ha tillgång till FUP innan rättegång. Tyvärr tror jag dock att det inte finns så många där som skulle orka ta sig igenom en längre FUP.

Varför tror du det?
Citera
2023-06-11, 02:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Han svarade klart och tydligt Nej på frågan om mansjour. det var när han beklagade sig över hur hemskt han haft det

Varför vill du förminska M:s uppgifter om hur jobbigt han haft i relationen med J?

Han "beklagade sig"? Vilken oerhört nedlåtande attityd du har.....

Är det inte just det här som är problemet när det gäller destruktiva relationer? Män som M tex möts sällan av förståelse för sin situation. Du känns väldigt partisk här, är det för att M är man som du är så diskriminerande?
Citera
2023-06-11, 23:29
Medlem
Citat:
Han svarade klart och tydligt Nej på frågan om mansjour...det var när han beklagade sig över hur hemskt han haft det...

Ja det va rackarns va utsatt han var av J, enligt honom själv.
Så varför bad han henne inte flytta?
Om min sambo var så hemsk som han utmålar henne så åkte han ut ur min kåk raskt.

Har du någon teori om varför han bar runt på henne den natten?
För visst var det blött i sängen med?
Citera
2023-06-12, 00:16
Avslutad
Citat:
Ja det va rackarns va utsatt han var av J, enligt honom själv.
Så varför bad han henne inte flytta?
Om min sambo var så hemsk som han utmålar henne så åkte han ut ur min kåk raskt.

Har du någon teori om varför han bar runt på henne den natten?
För visst var det blött i sängen med?
Det var avföring i sängen, hennes trasiga trosor var i tvättmaskinen. Tarmtömning kan ske vid allvarlig misshandel/våld mot huvudet som orsakar hjärnskador
Jag tror att han misshandlade henne svårt i sovrummet och fick panik över kladdet och att hon faktiskt avled av hans behandling så tog han henne till badrummet för att spola av, tvätta, mm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in