Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Hu, jag tror inte jag klarar att se om någon del. Men du får inte bortse från klippteknik, svt kan ju medvetet välja att ett par ska se perfekt ut i början genom klipp och sedan vända detta till att de mår sämst. Det är den perfekta dramaturgin.
Oavsett så är de ju helt vita papper för varann eftersom de inte setts. Och människan är en optimist, särskilt de som söker till ett program som detta. Lite i taget skalas lagren av optimism av och till slut står där två människor som inte kunde vara mer olika. Och det hade kanske kunnat fungera IRL om de valt varann av attraktion och kärkek, det gör att man kan bortse från diverse olater. Men om de inte är kära så blir det naturligtvis ett oerhört känslomässigt svek när man laddat upp för att göra en sommarstuga fin. Och din fru är så knäpp att du inte ens får slå i en liten spik i en vägg i en stuga.
Jag börjar till och med se saker ur Arvids perspektiv, nu när jag tittar igen.
Jag som också gnällt på att han har en gnällig approach och är självuppblåst.
Kolla igen, och tänk till om Ida.
Jag har ju fallit för att hon är så charmig, men nu när jag tittat från början.
Alltså hon går igång, i 180 och som en Duracellkanin från första kyssen.
Hon är totalt såld på honom och dökär exakt från första kyssen.
Tänk er själva att ni träffar en sån person.
Det är inte alls säkert att man litar på att man vill ha en sån person.
Det är ju nästan lite "ADHD" över hela hennes person så att säga (alltså jag säger inte att hon har det. Jag beskriver bara hennes konstanta energi.).
Sånt
kan ju bli för mycket för vemhelst.
Kanske Arvids sätt är hans "bromsiga" och gnälliga approach för att bemöta detta (att hon är "så på" hela tiden)?
Och om han drar in sina ex. så kanske han tonar ner Idas totala hänförelse av honom.
Ibland kan man ju "ta till saker" för att skjuta folk ifrån sig, och det är inte för att blåsa upp sitt ego?
(Försöker se lite ur Arvids perspektiv.)