2023-06-09, 16:56
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Ser inga länkar. Bara ditt gamla vanliga, tröttsamma dravel.

Konstig lögn tom för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men du fattar skillnaden mellan att följa nyhetsflödet och att känna till varje Tiktokkändis som nån gång fått träffa presidenten?

Va? Världens överlägset mest kända transa? Det är som att påstå att man kan och följer fotboll men inte vet vem Messi är, försök nu förstå att ni ser löjligt desperata ut just nu.
Citera
2023-06-09, 16:58
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Alla världens "problem" ser ut som spik när man bara har en hammare ja.....

märkligt, borde stå editerade texter av twittraren.....

I regel var det en bög, men visst, det finns även pedofilpräster.
Står du i AIK:s hejarklack iklädd AIK-kläder, skriker ”heja AIK” och har ”AIK” i din twitter-bio får du nog räkna med att bli sedd som AIK-supporter.

Ja det var liksom poängen för att avmaskera nazistretoriken. 🤦‍♂️
Citera
2023-06-09, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ja det förstår jag. Och behandlingen går ut på att få det biologiska könet att stämma med personens könsidentitet. Det tycker jag är fel, för då väljer man att bejaka vanföreställningen framför att bejaka verkligheten.
Huvudsaken är att personen fungerar och mår bra.

Det finns många som har vad man skulle kunna kalla vanföreställningar utan att det gör något alls.
Citera
2023-06-09, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Va? Världens överlägset mest kända transa? Det är som att påstå att man kan och följer fotboll men inte vet vem Messi är, försök nu förstå att ni ser löjligt desperata ut just nu.
Känd för er som hänger på TikTok ja.
Citera
2023-06-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Det står ju vem som helst fritt att se om du postade några länkar till de påståenden du gjorde efter att jag bad dig posta länkar om det. Tröttsamt tråkig är du.
Citera
2023-06-09, 17:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Står du i AIK:s hejarklack iklädd AIK-kläder, skriker ”heja AIK” och har ”AIK” i din twitter-bio får du nog räkna med att bli sedd som AIK-supporter.

mm. det är ju ett problem i dagens samhälle. att man är sin twitterbio... får hoppas att ingen skriver att "du ska hoppa från en bro som läser detta" i sin....

Citat:
Ja det var liksom poängen för att avmaskera "att jag bara är en efterbliven hjärndöd lögnare" retoriken. 🤦‍♂️

Ajdå.. om du är efterbliven och hjärndöd så kanske det inte är värt att bry sig om det du skriver?
Citera
2023-06-09, 17:04
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
De är i kontakt med verkligheten. De är fullt medvetna om att de är transpersoner och att deras biologiska kön inte matchar deras könsidentitet.

Vet inte vilka kretsar du umgås i men jag har aldrig tvingats spela med i nåt. Har knappt träffat en transperson trots att jag umgås i ganska progressiva kretsar.

Hur skulle det se ut i teorin? Kanske att nån skulle säga, "ursäkta jag föredrar "hon", om du pratar om henne med nån annan? Låter som extremt mycket huvudbry för ingenting.

Du måste använda personens valda pronomen, annars kan du bli fälld för diskriminering. Om du är en man men kallar dig för kvinna så är jag skyldig att spela med i din vanföreställning.
Citera
2023-06-09, 17:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Huvudsaken är att personen fungerar och mår bra.

Det finns många som har vad man skulle kunna kalla vanföreställningar utan att det gör något alls.

I de flesta vanföreställningar är omgivningen inte tvingad att spela med i illusionen.
Citera
2023-06-09, 17:09
Medlem
Citat:
Du måste använda personens valda pronomen, annars kan du bli fälld för diskriminering. Om du är en man men kallar dig för kvinna så är jag skyldig att spela med i din vanföreställning.

Problemet är bara om man inte har ett superminne och kan hålla koll på vad alla just för tillfället känner sig som. Kanske kände du dig som en man igår men kvinna nu och sedan kanske som en sopkvast senare i kväll...
Citera
2023-06-09, 17:15
Medlem
Citat:

Om du jobbar som läkare eller lärare ja men de måste anpassa sig till en jävla massa saker. I såna yrken måste man träda in i en yrkesroll. Kan man inte det så hamnar man i problem fortare än kvickt med bra många fler samhällsgrupperingar än transfolk.
Citera
2023-06-09, 17:15
Avslutad
Citat:
I de flesta vanföreställningar är omgivningen inte tvingad att spela med i illusionen.
Jag vet inte vad du menar med att spela med, att kalla någon som presenterar sig som Anders för Anders?
Citera
2023-06-09, 17:17
Avslutad
Citat:
Jag vet inte vad du menar med att spela med, att kalla någon som presenterar sig som Anders för Anders?

Hur känner du inför nån som säger sig ha fått en kallelse från Gud att bli präst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in