2023-06-09, 16:38
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Överdramatiska fjollor som dig tar jag inga ord för sanning ifrån. Du får länka om du påstår nåt.

Vet tex att påståendet att 95% av alla transpersoner ångrar dig innan de är 18 år bullshit och vet precis vilken studie det är du har feltolkat.

Att du tillverkar din egen folie hemma i källaren gör dig inte till kemist.

Har jag redan gjort. Att du aldrig kollar på något avslöjar bara dig, gud vad du är simpel. Jag gav dig några faktum. Dom transbarn som ångrar sig om bara 5 år kommer givetvis vara 99%. Att du inte förstår detta är för att som du uppvisat i post efter post inte hänger med i debatten. Prata inte om studier och forskning, du förstår det inte.
Citera
2023-06-09, 16:39
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Kan du förklara igen varför nån som inte följer amerikanska TikTokkändisar utan bara tittar på nyheter på CNN eller följer Vita huset eller följer forskning på området skulle ha den blekaste aning om vem Dylan Mulvaney är?

En (1) träff på whitehouse.gov.

19 träffar på CNN i artiklar om Bud Light. Till och med Margot Wallström får fler träffar CNN.

Va? Detta var det mest förvirrade jag någonsin läst. Jag har redan länkat Dylan och Bidens intervju i tråden, era lögner är ju wow bara.
Citera
2023-06-09, 16:40
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
han skojjar en heldel.

Sen så har du missufattat det. (eller så cherrypickar du utan att förstå orden, eller meningen)

Theocratic fascist, bestselling children’s author

är vad han satt i sin bio på twitter.

men här finns en förklaring
https://www.youtube.com/watch?v=0ypg3fMFzS8&ab_channel=DailyWire%2B

"bestselling children’s author" är även det med glimten i ögat/humor...
Men jag tror ju inte att du är homofob och fientlig mot LGTBQ rörelsen, men är du det så är det helt okej.... och det är väll poängen....

https://thepostmillennial.com/matt-walsh-book-amazon-lgbtq-best-sellers-list
Det blir lätt att ”missuppfatta” om någon yttrar fascistiska åsikter, använder fascistisk retorik och kallar sig fascist. Ta det i beaktning kanske?

Citat:
Uhm... du vet att det där är H texter, dvs inte skrivna av mat walsh i bilden?

Han har en poäng. det är väldigt lite pedofeli och väldigt mycket bögeri hoss katolska präster. iallafall om man inte skiter i ord och deras betydelse.
H texter?

Så till alla barn som blivit utsatt för övergrepp av präster vill du säga ”det var faktiskt inte pedofili”? Om ni ändå hade lite självinsikt…
Senast redigerad av scrafty 2023-06-09 kl. 16:42.
Citera
2023-06-09, 16:40
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är ju just det som är könsdysfori, att könsidentiteten och det biologiska könet inte stämmer överens. Det är det man söker för.

Ja det förstår jag. Och behandlingen går ut på att få det biologiska könet att stämma med personens könsidentitet. Det tycker jag är fel, för då väljer man att bejaka vanföreställningen framför att bejaka verkligheten.
Citera
2023-06-09, 16:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Det blir lätt att ”missuppfatta” om någon yttrar fascistiska åsikter, använder fascistisk retorik och kallar sig fascist. Ta det i beaktning kanske?

Alla världens "problem" ser ut som spik när man bara har en hammare ja.....

Citat:
H texter?

Så till alla barn som blivit utsatt för övergrepp av präster vill du säga ”det var faktiskt inte pedofili”? Om ni ändå hade lite självinsikt…

märkligt, borde stå editerade texter av twittraren.....

I regel var det en bög, men visst, det finns även pedofilpräster.
Senast redigerad av slö 2023-06-09 kl. 16:46.
Citera
2023-06-09, 16:43
Avslutad
Slut tro att det är en fråga man kan diskutera i all oändlighet, ni är ju alla idioter.
Vi ser och vet vad en kvinna är. Att man inte förstår sig på kvinnor är en annan sak.

Men transor är de sista att veta vad en kvinna är. Den avarten är bara sjuk, och har inget med kvinnor att göra.

Gå och lägg er nu.
Citera
2023-06-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ja. en behandling som objektivt minskar självmorden hade varit bra, om behandlingen tex fördubblar antalet faktiska självmord så är det ju dåligt, eller ?

jag vet att du är synnerligen okunnig men med ett "enligt digsjälv gott hjärta", men brännströms "positiva" resultat på sin studie av 2015 års "sjukhusbesök" medförda ju även nackdelen att du måste acceptera det agnes wold påpekade.

(även den studien du länkar till av brännström är hämtad från samma datasett och lider av samma fel )
https://ajp.psychiatryonline.org/doi/10.1176/appi.ajp.2020.1778correction

Du är ju dum som en sten. Upprepar det för sista gången. Den studien visade på att transfolk har högre självmordsrisk än cisfolk även efter behanding. Detta vat alla. Sättet du försöker vinkla det på är efterblivet och du är lika intellektuellt ohederligt när det gäller detta som i alla andra ämnen slösar ingen mer tid med dig.

Angående det andra så finns det fler studier som visar att psykiska besvär minskar och livskvalitet ökar. Googla vettja. Hej då
Citera
2023-06-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Har jag redan gjort. Att du aldrig kollar på något avslöjar bara dig, gud vad du är simpel. Jag gav dig några faktum. Dom transbarn som ångrar sig om bara 5 år kommer givetvis vara 99%. Att du inte förstår detta är för att som du uppvisat i post efter post inte hänger med i debatten. Prata inte om studier och forskning, du förstår det inte.

Ser inga länkar. Bara ditt gamla vanliga, tröttsamma dravel.
Citera
2023-06-09, 16:49
Avstängd
Citat:
Du är ju dum som en sten. Upprepar det för sista gången. Den studien visade på att transfolk har högre självmordsrisk än cisfolk även efter behanding. Detta vat alla. Sättet du försöker vinkla det på är efterblivet och du är lika intellektuellt ohederligt när det gäller detta som i alla andra ämnen slösar ingen mer tid med dig.

absolut inte min avsikt.

Citat:
Angående det andra så finns det fler studier som visar att psykiska besvär minskar och livskvalitet ökar. Googla vettja. Hej då

Ditt problem, utöver att studien du länkar inte alls visar det, och att samma datasett visar att det dubblar risken för självmord att genomgå könskorigering i "intecisfolkgruppen" (vafan nu det är för efterbliven Money-kultrationalisering)....

är att du är en del av problemet inte lösningen, och det är mycket värre än något man kan anklaga Matt walsh film för.....
Senast redigerad av slö 2023-06-09 kl. 16:52.
Citera
2023-06-09, 16:51
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Friskhet/sjukdom avgörs kring huruvida någon har besvär. Eftersom vi snackar könsdysforiker och behandlingsformer mot dysforin så år dessa personer per definition inte friska.

Könsbekräftande vård är dock en bevisad behandlingsmetod mot det, till skillnad från conversion therapy.

Ja, detta har du visat med dina studier. Det jag funderar på är om man mäter rätt saker. Om framgång mäts genom att den psykiskt sjuka personen uppger sig må bättre, är det färdigt då? Är det allt vi behöver veta? Om kostnaden för den mentalsjuka personens ökade välbefinnande är att den tappar kontakt med verkligheten, och dessutom att omgivningen tvingas spela med i personens vanföreställningar, är det värt det?
Citera
2023-06-09, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Va? Detta var det mest förvirrade jag någonsin läst. Jag har redan länkat Dylan och Bidens intervju i tråden, era lögner är ju wow bara.
Men du fattar skillnaden mellan att följa nyhetsflödet och att känna till varje Tiktokkändis som nån gång fått träffa presidenten?
Citera
2023-06-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ja, detta har du visat med dina studier. Det jag funderar på är om man mäter rätt saker. Om framgång mäts genom att den psykiskt sjuka personen uppger sig må bättre, är det färdigt då? Är det allt vi behöver veta? Om kostnaden för den mentalsjuka personens ökade välbefinnande är att den tappar kontakt med verkligheten, och dessutom att omgivningen tvingas spela med i personens vanföreställningar, är det värt det?

De är i kontakt med verkligheten. De är fullt medvetna om att de är transpersoner och att deras biologiska kön inte matchar deras könsidentitet.

Vet inte vilka kretsar du umgås i men jag har aldrig tvingats spela med i nåt. Har knappt träffat en transperson trots att jag umgås i ganska progressiva kretsar.

Hur skulle det se ut i teorin? Kanske att nån skulle säga, "ursäkta jag föredrar "hon", om du pratar om henne med nån annan? Låter som extremt mycket huvudbry för ingenting.
Senast redigerad av enhalvboj 2023-06-09 kl. 16:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in