Citat:
Ursprungligen postat av
EsmeraldaFelicia
Det är möjligt att M var med men i förhör med polisen säger F själv att 'han inte vet om Maja var med'. Däremot säger han vid ett senare tillfälle i förhör att M var med när J sprayade bilen. Han lägger då till 'att Maja själv skulle vilja vara med på det här jag svårt att se'.
Ok, nu har jag inte "grävt" i det här, men däremot tänkt på det några gånger vad gäller bränderna, som några i tråden påstår att Maja varit med på.
Jag har mycket svårt att tänka mig att man inte kollat Maja vidare, och det är möjligt att man inte har hittat något som biner henne.
Branden hos H*mpus har man som det verkar inte kunnat binda Johanna till heller.
Men, det kan också vara så, att vid den tidpunkt som Johannas app visade steg ( ca 01- 02 på natten), kan Majas mobil ha visat på att hon själv var hemma, eller hade aktivitet som tyder på att hon inte hade med branden att göra.
Finns det något i FUP om Majas mobil den natten dåå Toves pappas lgh brann? För det hade varit ganska konstigt om Majas mobil kopplade upp sig till Johannas lgh den tiden, medan Johannas är ute och går många hundratals steg?
Och med det borde ju Maja få frågor i FUP om varför hennes mobil är hemma hos Johanna?