2023-06-09, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Det problem du beskriver gäller i alla sammanhang tyvärr. Är så fruktansvärt less på att folk i allmänhet är så omedvetet styrda av sitt ego. Fruktansvärt tragiskt och patetiskt men sådan är människan.

Precis. Ett annat exempel: när man frågar folk om de tror på liv på andra planeter någonstans i universum så vet många inte vad de ska svara, men de som svarar svarar ofta ”ja, kanske någon sorts bakterier”.
Citera
2023-06-09, 14:11
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Idioter.
Om en civilisation lyckats bygga en farkost som kan teleportera eller transportera sig runt närmare ljusets hastighet, så ligger deras IQ nog närmare 3000.
Ni tror på fullt allvar att de skulle vara särskilt intresserade av några primitiver här på jorden som ser på en bildskärm större delen av dygnet?

Jag har runt 75-100 IQ-poäng mer än övriga i den här tråden och inte ens jag är särskilt intresserad av att veta mer om era miserabla och patetiska skitliv och vet att jag inte skulle få särskilt mycket ut alls av att studera er närmare. Och ni inbillar er att sådana varelser skulle vilja veta mer om er?

Jag tycker att det är vansinnigt kul att titta på Beavis och Butthead och Idiocrazy osv
för att dom är så korkade, och jag har väl knappast mer 100 i IQ högre än dom.
Dom där med IQ 3000 måste ju ha något alldeles otroligt roligt åt att titta på oss!
Jag tror att halva universum sitter och tittar på oss. Inklusive dig.
Citera
2023-06-09, 14:19
Medlem
PotatisHulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Men ingen har producerat ett enda tekniskt bevis av kvalitet, inte en film, ingenting. Trotts att vi är en befolkning där alla har en 4k kamera i fickan.

Medans man arbetar med topphemlig information är det oftast inte tillåtet att ha på sig en kamera, och särskilt inte en kombinerad kamera, mikrofon och dator som enkelt kan hackas av främmande makt.
Citera
2023-06-09, 14:20
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Hade hållbara bevis för detta funnits hade varenda tidning skrivit om det i veckor. Det hade vart det absolut största som hänt mänskligheten.
Varför tror du det?
Citera
2023-06-09, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Kanske därför att varje gång dessa UFO-historier synas i sömmarna så faller de ihop som ett korthus?

Vad får dig att tro det?
Citera
2023-06-09, 14:25
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PotatisHulken
Medans man arbetar med topphemlig information är det oftast inte tillåtet att ha på sig en kamera, och särskilt inte en kombinerad kamera, mikrofon och dator som enkelt kan hackas av främmande makt.

Likt förbannat kommer topphemlig information ut lite nu och då.

Sen kan man tycka att UFOn ska ha filmats i det fria åtminstone någon enstaka gång under alla dessa år. Förutsatt att dom finns ibland oss då det vill säga.
Citera
2023-06-09, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
En visselblåsare, David Charles Grusch 36, talar ut i en artikel publicerad av TheDebrief om hur USA i årtionden haft i sin besittning material bestående av små fragment upp till hela, intakta farkoster.

Mer om vem Grusch är.

Länk till artikel

https://thedebrief.org/intelligence-officials-say-u-s-has-retrieved-non-human-craft/

Arkiverad version, eftersom det tid till annan är omöjligt att komma åt artikeln.

https://archive.is/uUDC5

Länk till transkribering av ett samtal om faktagranskningen av denna artikel, där det bla. framgår att visselblåsaren vittnat under ed om det som framgår i artikeln.

https://thedebrief.org/fact-check-q-a-with-debrief-co-founder-and-investigator-tim-mcmillan-part-1/

Vilken löjlig rubrik även för Flashback.
P1 redde ut detta ämnet redan igår. Rekomenderar studio ett för den som vill veta mer.
Citera
2023-06-09, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Och inte ett enda foto?
som alltid.
Om vi vänder på de. Förklara de två första fallen med en annan förklaring än E.T hypotesen.
Nä, just de. Vittnesbevisen är stärkt bortom rimligt tvivel.
Citera
2023-06-09, 14:27
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Hur vet du det?

Det har inte dykt upp några?

Jag har säkerligen inte blivit presenterad någon sådan bevisning. Den som har blivit det får gärna träda fram. Fram till dess måste man reserva sin bedömning
Citera
2023-06-09, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Ja man börjar ju undra, faktiskt. Är det på riktigt med riktiga UFO:n så borde tidningarna kunna publicera nyheter med förstklassiga bevis från nåt av dessa vittnen.

När det gäller fotodokumentation, så är det mycket svårare än vad man inbillar sig. Försök att med mobiltelefonen filma enkla, välkända objekt som tex månen, Venus eller ett flygplan! Risken är stor att det blir en dålig film som inte kan visa att månen är en satellit till Jorden, att Venus är en varm stenplanet med tät atmosfär nära Jorden eller hur flygplanet ser ut i detalj och vilket ursprung det har.

Det som däremot borde ha gått att dokumentera bättre är de påstådda kraschade eller landade UFOna. Uppenbarligen blir folk upphetsade i ett sådant läge, men eftersom dokumentationen är viktigare än berättelserna, teckningarna och efterhandskonstruktionerna för att kunna bevisa något, så ligger det vetenskapliga kravet på god dokumentation, både av foton, filmer och tillvarataget material.

Jag är skeptisk till UFOn (eller UAPer) tills deras existens har bevisats. Det är ju det enda sättet på vilket vi verkligen kan veta något. Allt annat är tro.
Citera
2023-06-09, 14:28
Medlem
madsolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synitize
Ingen tvingar dig.

Nej det är ingen som tvingar mig. Men jag svarade till någon som kommunicerade med mig. Jag har heller inte påstått att någon har tvingat mig.

Jag svarade med att kommentera att personens påstående inte hade något underlag. Detta är ett naturligt sätt människor kommunicerar med varandra.
Citera
2023-06-09, 14:31
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Varför tror du det?

För att det enda som kommer tas på allvar är om sittande President berätta det under direktsändning från vita huset, om det inkommer extremt trovärdigt videomaterial eller om nån stat visar upp solid teknisk bevisning.

Det är helt enkelt för stor risk att visselblåsare är knäppa eller har en agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in