2023-06-08, 23:56
Medlem
LittleFishs avatar
Fruktansvärt intressant. Hur på funktionellt plan skulle mänskligheten agera i ett tillfälle där det inte längre gick att gömma något sådant? Vilket politiskt organ skulle gå ut och bekräfta inför mänskligheten att utomjordiskt liv finns? Vad hade gemene ignorant jordbo förhållit sig inför detta?

Vara eller icke vara, galaxen består av fler än 10^9 stjärnsystem och det konstateras att det finns åtminstone ett 2-5 planeter kring varje stjärnsystem. Det verkar totalt orimligt att det inte skulle finnas andra därute. Det är astronomi som delvis vill få mig att fortsätta leva. Ger mig mening att vi bara är något i något större. Någon kunnig som vet vad denna livsfilosofi heter?
Senast redigerad av LittleFish 2023-06-08 kl. 23:59.
Citera
2023-06-09, 00:01
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Helt fantastiskt.

Men jag måste hålla med Ross Coulthart att det är skamligt hur uselt msm hanterat detta. Det tycks snarast som att de är del av en cover up. Jag är faktiskt helt övertygad om att så är fallet.

Man bör därför inte heller vara för hård mot skeptiker som fortfarande inte ens kan överväga hypotesen att vi har besök av främlingar i flygande farkoster. Skeptikerna är i de flesta fall bara okunniga pga medias mörkande och vinklande. (nästan så man undrar om det finns någon sorts parallell till annat)
Finns tabu bland "seriös" mainstream media att man inte vill delge sådant som inte är empiriskt bevisat. Visst kan svenska Rapport eller TV4 ibland göra astronomiska reportage men finns det inga bevis som är definitiva mer än utsagor så förstår jag på sett och viss. Det är väl antagligen andra forums uppgift att framhäva detta. Nu är detta antagligen mer än utsagor men ändå.

Världsbefolkningen är antagligen inte förberedda på något sånt här. Även om det är realt nu eller inom snar framtid.
Citera
2023-06-09, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Han har inte ens sett något, han har bara fått det återberättat av andra, vad dom påstår sig ha sett. Dock skulle jag inte säga att han är en random person, han har trots allt en hög position.
Men kom in i matchen, för fan!
Det spelar ingen roll om det är Jonny Banan eller om det Albert Einstein som har sagt något.

Det dom behövs är andra som kan verifiera bevisen. Och i dagsläget är beviset en intervju med en person... Wow
Citera
2023-06-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Han har inte ens sett något, han har bara fått det återberättat av andra, vad dom påstår sig ha sett. Dock skulle jag inte säga att han är en random person, han har trots allt en hög position.
Om han har hög position, då han har rätt. Det är så det funkar...
Citera
2023-06-09, 00:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är sandstenar med ”märkliga bitar” inkapslade. Relativt stora klunsar.

Hur bublicerar man dessa bilder?

Vettifan hur man publicerar bilder anonymt men jag är ganska säker på att det finns massa såna tjänster på nätet..
Citera
2023-06-09, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ännu mer osannolikt, då det indikera att vi har mer avancerad teknik än dem.

Eller att dom inte är en lika onda som oss och behöver åka runt i nån form av krigs-skepp?
Citera
2023-06-09, 04:33
Medlem
Den här tråden är ett utmärkt exempel på hur pass låg IQ de flesta människor har och hur ofantligt dumma i huvudet de flesta är.

1. Konservativa beräkningar gör gällande att det existerar mellan 100-200 miljarder galaxer endast i det observerbara universumet. Andra bedömningar menar på att det finns ca 2 biljoner galaxer därute.

För att utomjordingar ska varit här ska de alltså valt att komma till just Vintergatan av 1 000 000 000 - 2 000 000 000 000 andra galaxer.

2. Inte bara ska utomjordingarna lyckats välja ut vår galax av så många andra då det i Vintergatan beräknas finnas mellan 200-400 miljarder solsystem.
Så utomjordingarna ska dessutom ha valt att komma till just vårt solsystem av 200 000 000 - 400 000 000 andra.

3. Senare ska utomjordingarna valt att komma till planeten jorden bland Mars, Venus, Solen, Månen, Merurius, Neptunus, Pluto, Jupiter Uranus och dussintals månar till planeter att välja på samt några miljoner andra kometer, asteroider och meteoriter.

4. Varje gång utomjordingarna varit här så har det konstigt nog också bara varit så att man av en slump tycks besöka just USA som täcker ynka 8% av jordens totala yta. Sådana här "breaking news" om någon "fascinerande hemlighet" om UFO:n kommer ungefär en gång i kvartalet och i princip alltid, utan några undantag, så handlar det om fall i USA och amerikaner som lyckats upptäcka det. Och är det någon tölp som ska uttala sig om ufon för att ge den s.k. verkligheten åt den stora massan är det i princip alltid någon amerikan.

Idioter.
Om en civilisation lyckats bygga en farkost som kan teleportera eller transportera sig runt närmare ljusets hastighet, så ligger deras IQ nog närmare 3000.
Ni tror på fullt allvar att de skulle vara särskilt intresserade av några primitiver här på jorden som ser på en bildskärm större delen av dygnet?

Jag har runt 75-100 IQ-poäng mer än övriga i den här tråden och inte ens jag är särskilt intresserad av att veta mer om era miserabla och patetiska skitliv och vet att jag inte skulle få särskilt mycket ut alls av att studera er närmare. Och ni inbillar er att sådana varelser skulle vilja veta mer om er?

Neger snälla, det är helt befängt.
Folk är idioter...
Senast redigerad av HansVonFreudhaus 2023-06-09 kl. 04:39.
Citera
2023-06-09, 04:38
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PissGorilla
Men kom in i matchen, för fan!
Det spelar ingen roll om det är Jonny Banan eller om det Albert Einstein som har sagt något.

Det dom behövs är andra som kan verifiera bevisen. Och i dagsläget är beviset en intervju med en person... Wow

Tror bestämt att någon har problem med läsförståelsen. Jag har inte sagt att det spelar någon roll, men fortfarande är han inte vem som helst.
Och återigen, snubben kommer med andrahandsuppgifter, vilket får mig att tro att han trollar eller är desinformerad.

Nu får du försöka komma med i matchen igen.
Citera
2023-06-09, 04:55
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Den här tråden är ett utmärkt exempel på hur pass låg IQ de flesta människor har och hur ofantligt dumma i huvudet de flesta är.

Jag har runt 75-100 IQ-poäng mer än övriga i den här tråden och inte ens jag är särskilt intresserad av att veta mer om era miserabla och patetiska skitliv och vet att jag inte skulle få särskilt mycket ut alls av att studera er närmare. Och ni inbillar er att sådana varelser skulle vilja veta mer om er?

Folk är idioter...

Har du 75 -100 mer i iq än de andra i denna tråd ligger du på samma iq som Stephen Hawkin med iq på 160. Grattis i så fall. Du måste vara en av de smartaste i Norra Europa.

Att mer begåvade varelser intresserar sig för livet rent allmänt sker ju hela tiden. Det forskas kring både myror och växter. En rymdresenär har säkert en intelligens vida överstigande den vi har på jorden, men det går inte bortse från dennes möjliga intresse för vetenskapliga undersökningar.
Senast redigerad av Mullret 2023-06-09 kl. 05:01.
Citera
2023-06-09, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus

1. Konservativa beräkningar gör gällande att det existerar mellan 100-200 miljarder galaxer endast i det observerbara universumet. Andra bedömningar menar på att det finns ca 2 biljoner galaxer därute.

För att utomjordingar ska varit här ska de alltså valt att komma till just Vintergatan av 1 000 000 000 - 2 000 000 000 000 andra galaxer.

2. Inte bara ska utomjordingarna lyckats välja ut vår galax av så många andra då det i Vintergatan beräknas finnas mellan 200-400 miljarder solsystem.
Så utomjordingarna ska dessutom ha valt att komma till just vårt solsystem av 200 000 000 - 400 000 000 andra.

3. Senare ska utomjordingarna valt att komma till planeten jorden bland Mars, Venus, Solen, Månen, Merurius, Neptunus, Pluto, Jupiter Uranus och dussintals månar till planeter att välja på samt några miljoner andra kometer, asteroider och meteoriter.

4. Varje gång utomjordingarna varit här så har det konstigt nog också bara varit så att man av en slump tycks besöka just USA som täcker ynka 8% av jordens totala yta. Sådana här "breaking news" om någon "fascinerande hemlighet" om UFO:n kommer ungefär en gång i kvartalet och i princip alltid, utan några undantag, så handlar det om fall i USA och amerikaner som lyckats upptäcka det. Och är det någon tölp som ska uttala sig om ufon för att ge den s.k. verkligheten åt den stora massan är det i princip alltid någon amerikan.

Idioter.
Om en civilisation lyckats bygga en farkost som kan teleportera eller transportera sig runt närmare ljusets hastighet, så ligger deras IQ nog närmare 3000.
Ni tror på fullt allvar att de skulle vara särskilt intresserade av några primitiver här på jorden som ser på en bildskärm större delen av dygnet?

Folk är idioter...

Jag tror inte du är i position att kalla andra idioter med den där sortens resonemang.

Antalet galaxer/solsystem ökar också sannolikheten för fler utomjordiska civilisationer. Är intelligent liv någorlunda vanligt så ökar snarare sannolikheten för besök, särskilt som man har gott om tid på sig.

Jag finner det också underligt att du verkar föreställa dig att utomjordingarna väljer vart de ska resa helt på slump. Så skulle ju inte vi göra. Vi skulle söka efter tecken på liv innan vi hoppade in i vår farkost för att göra ett besök.

Sen tycker jag ofta att skeptiker som du har en tendens att sakna fantasi och förmåga att föreställa sig varelser och teknologier som är annorlunda från oss. Om en art utvecklade intelligens och teknologi redan för en miljard år sedan, så kan man fundera på vår teknologiska utveckling de senaste 100 åren och fundera på var vi skulle kunna vara om vi fortsatte i en miljard år till.

En myra kanske skulle resonera som du om oss, men vi människor är faktiskt intresserade att veta mer även om simplare livsformer.
Citera
2023-06-09, 06:20
Medlem
1912gammals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Har du 75 -100 mer i iq än de andra i denna tråd ligger du på samma iq som Stephen Hawkin med iq på 160. Grattis i så fall. Du måste vara en av de smartaste i Norra Europa.

Att mer begåvade varelser intresserar sig för livet rent allmänt sker ju hela tiden. Det forskas kring både myror och växter. En rymdresenär har säkert en intelligens vida överstigande den vi har på jorden, men det går inte bortse från dennes möjliga intresse för vetenskapliga undersökningar.
Bra poäng. Vissa människor använder fördömande av andra som ett maktmedel. Och Hawkins var aldrig dömande, det säger en hel del.😉
Det är inte all mainstream-media som håller tyst. Danska radion DR har en helt fantastisk podcast med Frederik Dirks och professor i astronomi Anja C. Andersen.
Deras senaste podcast är en intervju med James Fox, mannen bakom filmen Phenonemon. Dom har intervjuat tiotals enormt spännande människor, bl a Richard Dolan, Dr Lynne Kitei, Sara Seager, Ryan Graves, Nick Pope, Luiz Elizono och många många flera. För dom som förstår danska.
Åt andra hållet är MSM inte så intressant längre. Det bästa går för seg på privata podcasts, om man hittar dom rätta.
Edit: til ex:
Coulthart and Zabel.
Ross Coulthart har också intervjuat Frederik Dirks.
Senast redigerad av 1912gammal 2023-06-09 kl. 06:43.
Citera
2023-06-09, 07:45
Medlem
Spännande historia, helt klart.
Jag tror dock att där skon klämmer mest för de styrande vilka de nu än må vara, och media, är religionen.

Ett bevis för att jorden inte är skapad unik och till guds avbild ”som dom brukar säga” skulle ju dra ner brallorna på de troende i olika religösa inriktningar.

Man skulle riskera att tappa makten och kontrollen över olika folkslag som är väldigt indoktrinerade i religioner och heliga skrifter. Det skulle kunna bli kaosartat för vissa.

Fritt spekulerat:
Ponera också, förutsatt att det är sant, att det skulle visa sig att orsaken till att ”dom” är här är för att de skapat oss och vi är deras ”ant box”.
Det skulle kullkasta hela samhällsbilden när det kommer till religion, åter igen. Det skulle i sånt fall visa att vi alla har blivit lurade av dom styrande sedan urminnes tider.

Bara en tanke.
Senast redigerad av Kanaltrollet 2023-06-09 kl. 07:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in