2023-06-09, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Ingen drömkvinna precis, haha. Påhopp på andra hela tiden, stackars karl eller så tar hon ut sina frustrationer här. Förhoppningsvis för här kan man bara scrolla förbi hennes elakheter.

Nu är vi ju ett gäng här som verkligen uppskattar Undringars inlägg och att diskutera deltagarna och programmet, och dess upplägg. Sen att det dyker upp diverse folk sent i tråden som verkar bittra över hur programmet vinklar vissa deltagare, det kan vi inte göra så mycket åt.
Citera
2023-06-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Nu är vi ju ett gäng här som verkligen uppskattar Undringars inlägg och att diskutera deltagarna och programmet, och dess upplägg. Sen att det dyker upp diverse folk sent i tråden som verkar bittra över hur programmet vinklar vissa deltagare, det kan vi inte göra så mycket åt.

Ni är ett litet gäng som sitter här och näthatar Arvid och ägnar er i princip av ärekränkning. Fin härskarteknik förresten.
Citera
2023-06-09, 09:30
Avslutad
Citat:

Bitter är väl en stor överdrift. Lika söker lika, svårare än så är det väl inte. Det är ju bara att scrolla förbi det som inte passar en. Och det gäller åt bägge hållen.

Att man kommer in sent är väl ingen ursäkt för att inte kunna delta. Jag kommer alltid in sent där man diskuterar dokusåpor. Jag har knappt gått in i de i mina ögon trångsynta diskussionerna, då det bara är tyckanden och gissningar utifrån hur SVT har klippt ihop ett program.

Det mest givande inlägget var det långa som nån gjorde, med en djupare analys kring de olika paren. Det är därför man är här, jag iallafall. Lite mer intellektuella och inte bara en massa tjafs, tyckanden och påhopp. Kommer inte ihåg vad han hette som la ut det. Men bra var det.
Citera
2023-06-09, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Ni är ett litet gäng som sitter här och näthatar Arvid och ägnar er i princip av ärekränkning. Fin härskarteknik förresten.

Ja, det är bedrövligt och hoppas de som varit med i programmet inte går in och läser dessa bedrövligheter. Man kan ju undra hur de som skriver sådant skulle känna om de själva blev utsatta för nåt sånt drev.
Citera
2023-06-09, 09:58
Medlem
Den där listan Fredrik gjort över hur en fru önskas vara är mer utlopp för att leka med excel och vara metodisk. Listan gjordes inte utifrån vad han söker utan mer en chans till att göra en lista.
Citera
2023-06-09, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Börja misstänka att du är sugen på Agust.
Du och Kalle Norwald, Kalle Norwald och du...Pratar ni ofta om mig och Auguste när ni ligger där i sängen och skedar efteråt, eller?
Senast redigerad av GregersWerle 2023-06-09 kl. 10:06.
Citera
2023-06-09, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Frågan är vad den där karlakarlen ser i ett fruntimmer som dig. 🤔

Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Att dricka normalt enligt svenska mått säger inte så mycket globalt, när det kommer till alkohol blir de ociviliserade svenska vikingagenerna extra framträdande. Nej skämskudde på det. Om jag hade en fru som söp ner sig och sluddrade att jag inte skulle få sova inatt hade jag nog begärt skilsmässa.

Citat:
Ingen drömkvinna precis, haha. Påhopp på andra hela tiden, stackars karl eller så tar hon ut sina frustrationer här. Förhoppningsvis för här kan man bara scrolla förbi hennes elakheter.

Citat:
Eller vill man ha en elak argbigga som får utbrott med jämna mellanrum men som man har samma värderingar med? Nej tack, en sån gubbe vill då inte jag ha. Eller kärring om jag varit man.

Citat:
Ja, det är bedrövligt och hoppas de som varit med i programmet inte går in och läser dessa bedrövligheter. Man kan ju undra hur de som skriver sådant skulle känna om de själva blev utsatta för nåt sånt drev.
Du kom precis in i tråden och det enda du bidragit med själv är elakheter och personangrepp, inte ett enda argument har du lyckats stava till, likt de andra olika nicken som kommit sent och enbart attackerar folk i tråden som människor och skriver skit om Ida.
Skäms över svenskar som du och nättrollet med 4 nick som tror att ni blir belevade genom att höja Sydeuropa till skyarna och sänka Sverige och nordbor. Jag har bott i Frankrike i flera år och det är patetiskt att se detta fjäskande, jag fattar att ni har någon slags klass-skam över er bakgrund, inläggen skriker, men jag kan lova er att Frankrike liksom alla andra länder är fullt av en mängd olika människor varav många är obildade och även alkoholister och dricker för mycket.
Kan vi slippa fler hysteriska inlägg från er förtidspensionärer nu som inte handlar om ämnet utan om personer som skriver i tråden? Gå samman och köp en lägenhet i Portugal eftersom Sverige är så ”ociviliserat” för sådana aristokrater som er
Citat:

Tack <3 Det tog hus i helvete efter mitt inlägg om snälltolkning, märker att så fort jag nämner kvinnoförtryck av olika slag exploderar det i hjärnan hos Arvids riddare.
Citera
2023-06-09, 10:17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Bor man i Danderyd kan man även få för sig att lura ut en vän till nån avlägsen plats för att klyva huvudet på vännen med yxa. Så nivån på hur man roar sig ser väldigt olika ut i Danderyd, även i nyktert tillstånd som jag förstått.

Jag tycker absolut att Ida ska hitta en normal karl som inte bär med sig gamla trauman från sin uppväxt. Gud vet vad Arvid varit med om som barn, stackarn.
Det verkar ha varit skilsmässor och fyllor i alla fall och nu klarar han väl inte riktigt av vuxenlivet utan måste ty sig till mormor.
Tumba, Tullinge eller vart ifrån som helst går bra att leta ny karl. Eller ja, inte Danderyd då kanske. Där verkar det lura en och annan galning faktiskt.
Det är sant, Arvid är inte du, hans fantastiska relation med mormor kan man bara ha i ett fint område där människor har intellekt, bakgrund, pengar, tid, och känsla. Ni från södra förorten förstår inte honom, din mormor bakar bullar och är i övrigt en helt tom människa, och Ida är en perfekt partner för er. Lika barn leka bäst.
Citera
2023-06-09, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det snälltolkas ännu värre i amerikanska. Experterna tar alltid kvinnans parti dessutom. Även där är flesta av männen lugna medan kvinnorna aggressiva, problemskapande.

Jaså är det så? Jag har bara sett något av snitt av serien i Australien och det jag minns är en otäck liten psykopat-man som var polis, först otroligt charmerande mot sin nya fru, alltså All In charmoffensiv, men sen vände det snabbt. Blir matt av tanken på hur många säsonger det sänts i världen och hur många stackare som blivit matchade med någon elak och dominant person.
Citera
2023-06-09, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är sant, Arvid är inte du, hans fantastiska relation med mormor kan man bara ha i ett fint område där människor har intellekt, bakgrund, pengar, tid, och känsla. Ni från södra förorten förstår inte honom, din mormor bakar bullar och är i övrigt en helt tom människa, och Ida är en perfekt partner för er. Lika barn leka bäst.

Du skämmer ut dig. Håll Danderyd utanför dina ”argument”. För övrigt var jag tex en av få som försvarade Arvids mormor och deras relation mot påhopp om incest och andra sjuka anklagelser. Arvid är återigen uppvuxen i en frireligiös sekt i Småland och det märks.
Citera
2023-06-09, 10:21
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
En påminnelse:
Sannolikheten att någon av karaktärerna i programmet har en pyskisk diagnos är väldigt liten, oavsett vilka röda flaggor eller trasiga förflutna ni projicerar på dem.

Tvärtom så är deltagarna ganska vanliga Människor, som inte sticker ut mer än någon annan egentligen, och det är det som gör programmet intressant. Fokusera på relationerna och dynamiken mellan personerna istället så slipper ni bli så himla förbannade.
Citera
2023-06-09, 10:22
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Du skämmer ut dig. Håll Danderyd utanför dina ”argument”. För övrigt var jag tex en av få som försvarade Arvids mormor och deras relation mot påhopp om incest och andra sjuka anklagelser. Arvid är återigen uppvuxen i en frireligiös sekt i Småland och det märks.
Smålänningar är underbara. Religiösa kan vara underbara. Åter igen WT-fördomar om de människor som i själva verket styr hela Sverige och som ni själva arbetar för i era små små yrken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in