2023-06-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Tack för en efterlängtad, och i många delar väldigt pricksäker analys.
Alla Linas försvarare i denna tråd bör verkligen läsa den här analysen om hennes och Alex förhållande!

Sluta hetsa mot den stackars hjärtsjuka flickan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Klart som fan att vi är avundsjuka på Arvid!
Har du SETT Ida, eller?
Och när hon sedan blir "Kerstin", HERREJÄVLAR!!!

Börja misstänka att du är sugen på Agust.
Citera
2023-06-08, 23:17
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Tror du inte det är för tv-teamet? De har säkert bett honom ha något militärt för att sätta rätt stämning liksom.

Sätta fel stämning i så fall, men jag är tämligen säker på att han valt den tröjan själv.
Fräsigt med försvarets camo-tisha tycker Arvid
Citera
2023-06-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Om någon är en incel tror jag det är du.
De tragiska människorna är de som sitter och hatar på deltagare i det här programmet och fantiserar ihop en massa negativa saker om dem. Det är snudd på mental sjukdom.
Amen durå
Citera
2023-06-08, 23:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Alltså Arvid Arvid Arvid..

Du är en udda individ minst sagt.

Nog om din egentid och självutveckling, men vad fan hände i sista avsnittet?
Han äter sin macka med båda händerna , som ett barn.
Han konfronterar Ida om drickandet, som han hade "avsmak" och såg svart för , och viker sig så fort Ida säger att det är något han får acceptera,
Tönt.
Sedan är det bortglömt och allt är bra igen

Hahaha Arvid såg så sjuuuuukt sliten ut när han åt sin frukost där på klipphällen under parhelgen. Såg ut som att han varit pissfull kvällen innan, men det vet vi ju att han inte var.

Däremot kom han inte i säng vid nio som han normalt föredrar så det förklarar väl hur han såg ut. Han måste verkligen behöva mycket sömn för att hålla sig presentabel.
Citera
2023-06-08, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Visst Alex är en drömkille men frågan är varför ni kvinnor inte är intresserade av honom. Nej ni väljer fuckboyen eller badboyen istället.

Jag är gift med en man som är supersnäll, fysiskt stark, intelligent och snygg tack så mycket. Ingen ”fuckboy”. Misstänker starkt att du bor på ett boende eller tar emot hjälp dagligen för att klara vardagen. Det är bara tonårstjejer som möjligtvis väljer en ”bad boy”, men Flashback har åldersgräns och resten av oss är vuxna här…
Citera
2023-06-08, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha Arvid såg så sjuuuuukt sliten ut när han åt sin frukost där på klipphällen under parhelgen. Såg ut som att han varit pissfull kvällen innan, men det vet vi ju att han inte var.

Däremot kom han inte i säng vid nio som han normalt föredrar så det förklarar väl hur han såg ut. Han måste verkligen behöva mycket sömn för att hålla sig presentabel.

Eller så var han det ;D. Han kanske projicerar. ”When the narcissist accuse it is a confession”.
Ingen som lagt märke till hans gula hudton?
Citera
2023-06-08, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Mycket är undermedvetet.

Vad du gillar beror på dina erfarenheter. Vad du ogillar beror på dina erfarenheter.

Förstår man inte traumat med alkisförälder så har man antagligen nån slags empatistörning.

Att det är tabu att försöka ändra på en kvinna är bara trams. De flesta kvinnor gör sitt allra bästa för att ändra på sina "hopplösa" män.

Förstår du det undrar jag? För jag har ett sånt ”trauma” själv utan att tycka det är det minsta jobbigt att andra dricker alkohol. Det är du som har en empatistörning som inte fattar varför alla tycker det är för jävligt att Ida hängs ut på internet som nån alkis bara för att Arvid hittat på det. Arvid har inte rätt att begå förtal bara för att hans pappa var alkoholist.
Citera
2023-06-08, 23:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Arvid var nog en incel långt upp i åldern. Det kan man ju se framför sig, en rödhårig och gulhudad liten pöjk med monotont röst- och känsloläge som tyr sig till mamma och mormor. Det skriker inte direkt pussy magnet? Sen efter det att mormor hittade honom sniffandes på hennes trosor så kände hon att måttet var rågat och tvingade iväg honom på sexualkunskapsläger, han gjorde lumpen och byggde upp kroppen osv. Det är väl kanske incelen i honom som gör att han konstant måste hävda sig i försvarsmaktenkläderna oavsett situation. Incels i tråden relaterar helt enkelt till honom och kan för sitt liv inte förstå varför han inte av alla ses som guds gåva till kvinnorna, han är ju vältränad, inte helt ful och MILITÄR?!

Hahaha!

Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Nej. Som vuxen har man ansvar att ta hänsyn till omgivningen och inte låta gamla upplevelser grumla omdömet. Arvid är inte 12 år längre.
Exakt.

Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Hans body count överstiger sannolikt din IQ, din jävla pissluffare.
OCH?! Svårt att inte börja bryta mot en viss forumregel snart, det här nicket skriver i samma trådar som ett annat av Arvids misogyna fanboys. Enbart i samma trådar.
Citera
2023-06-09, 00:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Haha ni WT-människor lever för sponken och blir så sura när vi tar flaskan från er. Vi från Danderyd har nöjen på en högre nivå. Ida är alldeles för WT för Arvid och självklart håller det inte. Hon får hitta någon från Tullinge eller Tumba som passar hennes fylle-personlighet.

Bor man i Danderyd kan man även få för sig att lura ut en vän till nån avlägsen plats för att klyva huvudet på vännen med yxa. Så nivån på hur man roar sig ser väldigt olika ut i Danderyd, även i nyktert tillstånd som jag förstått.

Jag tycker absolut att Ida ska hitta en normal karl som inte bär med sig gamla trauman från sin uppväxt. Gud vet vad Arvid varit med om som barn, stackarn.
Det verkar ha varit skilsmässor och fyllor i alla fall och nu klarar han väl inte riktigt av vuxenlivet utan måste ty sig till mormor.
Tumba, Tullinge eller vart ifrån som helst går bra att leta ny karl. Eller ja, inte Danderyd då kanske. Där verkar det lura en och annan galning faktiskt.
Citera
2023-06-09, 00:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Nej. Som vuxen har man ansvar att ta hänsyn till omgivningen och inte låta gamla upplevelser grumla omdömet. Arvid är inte 12 år längre.

Jo han är nog dessvärre det, inte biologiskt men mentalt
Senast redigerad av Addhoc 2023-06-09 kl. 01:01.
Citera
2023-06-09, 00:33
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Eller så var han det ;D. Han kanske projicerar. ”When the narcissist accuse it is a confession”.
Ingen som lagt märke till hans gula hudton?

Jo jag har noterat den. Men jag tror inte han är sjuk, inte kroppsligt i alla fall. Han har bara fått ärva lite taskiga gener när det gäller hud- och hårfärg. Tror det kommer från mamman för hon såg lite likadan ut när de hälsade på henne i nån stuga där i Knutby.

På tal om det förresten, så sa Arvid nåt jäkligt skumt till Ida när de närmade sig mammans bostad. Det var nåt i stil med att mamman kanske inte skulle vara så tillmötesgående eller accepterande mot Ida och att det var bra om Ida kände till det innan de sågs.
Minns inte ordvalen fullt ut men jag vet att jag tyckte det var jättekonstigt. När ens partner ska träffa föräldrarna (och det är lite nervöst i början) så brukar man tvärtom lugna sin partner och säga ”det kommer gå galant, morsan kommer gilla dig och ni kommer trivas ihop”.

Nån annan som minns? Det var inget trevligt förberedande han kom med där i alla fall.
Senast redigerad av Addhoc 2023-06-09 kl. 01:02.
Citera
2023-06-09, 00:39
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Är det någon som kan identifiera det mousserande vin som de drack på båten? Etikett i guld både bak och fram med guldfolie.

Senare när de satt och åt middag så var det en flaska Bollo Sangiovese på bordet, och en till flaska vin som jag inte heller kunde identifiera. Det såg ut att vara italienskt att döma av skattetiketten, med en röd etikett.

Det mousserande vinet ser ut att vara "Crémant de Loire - Blanc de Blancs Brut Cuvée Celeste" och det röda vinet med den röda etiketten kan vara "Col d'Orcia - Rosso di Montalcino".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in