Citat:
Ursprungligen postat av
hatter1719
(Fortsättning.)
Stina och Fredrik
Vi lät en AI sammanställa en lista över de vanligast förekommande klyschorna i kontaktannonser och Tinderpresentationer. Fredrik har erbjudit sig att läsa upp den för oss. Nej, vänta – det var visst hans egen lista över det han “uppskattar med en fru”.
Lina och Alexander
Men lägg på nu, Alexander, för Lina får ett “infall”, och avbryter egentiden en dag för tidigt. Hon har bestämt sig för att Alexander och hon i stället behöver dejta och vara spontana. “Nu kommer jag!” Alexander möter villigt upp på stationen och tar med Lina till en restaurang, men när han inte omedelbart förstår hennes foodie-recension av maten står det klart, på Linas ansiktsuttryck och inklippta synk, att de explosiva känslor hon förväntat sig inte har levererats.
Ja hur sjukt var det inte att fredde hade den där listan?? Här får man i allt gulligull en hint om att han är något annat. Dessutom är det ju helt fel att leta efter egenskaper som "glad". Istället bör man ju tänka på vilka grundvärderingar man har och matcha dom i partnern. +eventuella dealbreakers, t ex barn, flytta till en annan stad, streckgubbeböcker ...
Alex borde ha ringt till Arvid istället för Agust. Då hade han fått tipset att säga till Lina "nääe du kan inte komma en dag för tidigt. Jag ska sova hemma hos mitt X. Hon är fantastisk, du kommer gilla henne! Jag har ju bra kontakt med mina X, sen har vi Malin, jag ska nog sova hos henne nästa vecka...."
Då hade Lina blivit dundervåt i de pösiga byxorna och känt magin flöda? Hon kanske till och med skulle uttrycka "Herregud! Vilken gud till man Alex!"