2023-06-09, 04:58
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jo jag har noterat den. Men jag tror inte han är sjuk, inte kroppsligt i alla fall. Han har bara fått ärva lite taskiga gener när det gäller hud- och hårfärg. Tror det kommer från mamman för hon såg lite likadan ut när de hälsade på henne i nån stuga där i Knutby.

På tal om det förresten, så sa Arvid nåt jäkligt skumt till Ida när de närmade sig mammans bostad. Det var nåt i stil med att mamman kanske inte skulle vara så tillmötesgående eller accepterande mot Ida och att det var bra om Ida kände till det innan de sågs.
Minns inte ordvalen fullt ut men jag vet att jag tyckte det var jättekonstigt. När ens partner ska träffa föräldrarna (och det är lite nervöst i början) så brukar man tvärtom lugna sin partner och säga ”det kommer gå galant, morsan kommer gilla dig och ni kommer trivas ihop”.

Nån annan som minns? Det var inget trevligt förberedande han kom med där i alla fall.
Ja just det! Ännu en varningssignal. Även om Ida är min absoluta favorit i denna säsongen så har hon en brist och det är att varningssignalerna blinkar illrött på så många sätt och ändå höjer hon Arvid till skyarna och är helt förblindad. Det går inte hand i hand med hennes annars så kloka sätt och att hon står upp för sig själv. Synd för jag tror hon kan få en så enormt mycket bättre karl med mer humor som inte är stel som om han har en pinne i röven.
Senast redigerad av Tervull 2023-06-09 kl. 05:04.
Citera
2023-06-09, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag är gift med en man som är supersnäll, fysiskt stark, intelligent och snygg tack så mycket. Ingen ”fuckboy”. Misstänker starkt att du bor på ett boende eller tar emot hjälp dagligen för att klara vardagen. Det är bara tonårstjejer som möjligtvis väljer en ”bad boy”, men Flashback har åldersgräns och resten av oss är vuxna här…

Frågan är vad den där karlakarlen ser i ett fruntimmer som dig. 🤔
Citera
2023-06-09, 06:35
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Jo jag har noterat den. Men jag tror inte han är sjuk, inte kroppsligt i alla fall. Han har bara fått ärva lite taskiga gener när det gäller hud- och hårfärg. Tror det kommer från mamman för hon såg lite likadan ut när de hälsade på henne i nån stuga där i Knutby.

På tal om det förresten, så sa Arvid nåt jäkligt skumt till Ida när de närmade sig mammans bostad. Det var nåt i stil med att mamman kanske inte skulle vara så tillmötesgående eller accepterande mot Ida och att det var bra om Ida kände till det innan de sågs.
Minns inte ordvalen fullt ut men jag vet att jag tyckte det var jättekonstigt. När ens partner ska träffa föräldrarna (och det är lite nervöst i början) så brukar man tvärtom lugna sin partner och säga ”det kommer gå galant, morsan kommer gilla dig och ni kommer trivas ihop”.

Nån annan som minns? Det var inget trevligt förberedande han kom med där i alla fall.

Jag sa det till Ida, hon kommer ju inte släppa till i första taget. (då syftade han på sin mammas reaktion.)

Efter 26 minuter in i avsnitt 5.
Citera
2023-06-09, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Jag sa det till Ida, hon kommer ju inte släppa till i första taget. (då syftade han på sin mammas reaktion.)

Efter 26 minuter in i avsnitt 5.

Hon är ju rädd om sin lille pojke.
Citera
2023-06-09, 07:24
Avslutad
Citat:

Jo just det, jag reagerade på det. Tänkte då att han är ”the golden child” och att ingen partner brukar duga. Nu tänker jag också att det var triangulering. Hon ska känna att hon inte är välkommen eller omtyckt eller känna oro inför det iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Ja just det! Ännu en varningssignal. Även om Ida är min absoluta favorit i denna säsongen så har hon en brist och det är att varningssignalerna blinkar illrött på så många sätt och ändå höjer hon Arvid till skyarna och är helt förblindad. Det går inte hand i hand med hennes annars så kloka sätt och att hon står upp för sig själv. Synd för jag tror hon kan få en så enormt mycket bättre karl med mer humor som inte är stel som om han har en pinne i röven.

Sådär är ju verkligen Alex och Agust lite också. Väldigt godtrogna. En stor fara med att psykologerna kör mantrat ”snälltolka” så hårt till deltagarna (och tittarna) är att det är helt fel när det handlar om tex kvinnoförtryck, psykisk/fysisk misshandel, barnmisshandel, sexuella övergrepp, mobbning osv. Ser ju redan hur Maria Farm tex försvarat Arvid med att hon snälltolkar honom. Och Alex får mycket uppmuntran att fortsätta med Lina, väldigt mycket beröm när han snälltolkade hennes attack på hans bokhylla och han sen slängde sina böcker och skämdes/kände sig naken. Om alla uppmanas att ”snälltolka” och dom som ser och uttalar det dom ser skammas som ”hatare” så gynnar det bara förövare och går ut över offer. Det är som att dom valt ut tre personer som kommer ge ”experimentet” en så stor chans som möjligt (på bekostnad av sig själva).
Citera
2023-06-09, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jo just det, jag reagerade på det. Tänkte då att han är ”the golden child” och att ingen partner brukar duga. Nu tänker jag också att det var triangulering. Hon ska känna att hon inte är välkommen eller omtyckt eller känna oro inför det iallafall.

Sådär är ju verkligen Alex och Agust lite också. Väldigt godtrogna. En stor fara med att psykologerna kör mantrat ”snälltolka” så hårt till deltagarna (och tittarna) är att det är helt fel när det handlar om tex kvinnoförtryck, psykisk/fysisk misshandel, barnmisshandel, sexuella övergrepp, mobbning osv. Ser ju redan hur Maria Farm tex försvarat Arvid med att hon snälltolkar honom. Och Alex får mycket uppmuntran att fortsätta med Lina, väldigt mycket beröm när han snälltolkade hennes attack på hans bokhylla och han sen slängde sina böcker och skämdes/kände sig naken. Om alla uppmanas att ”snälltolka” och dom som ser och uttalar det dom ser skammas som ”hatare” så gynnar det bara förövare och går ut över offer. Det är som att dom valt ut tre personer som kommer ge ”experimentet” en så stor chans som möjligt (på bekostnad av sig själva).

Det snälltolkas ännu värre i amerikanska. Experterna tar alltid kvinnans parti dessutom. Även där är flesta av männen lugna medan kvinnorna aggressiva, problemskapande.
Citera
2023-06-09, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jo, jag har den erfarenheten av sydliga Europa. Gaphalsarna och de som betedde sig som svin var svenskarna.

Att dricka normalt enligt svenska mått säger inte så mycket globalt, när det kommer till alkohol blir de ociviliserade svenska vikingagenerna extra framträdande. Nej skämskudde på det. Om jag hade en fru som söp ner sig och sluddrade att jag inte skulle få sova inatt hade jag nog begärt skilsmässa.
Senast redigerad av q-wxyz 2023-06-09 kl. 07:57.
Citera
2023-06-09, 08:15
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatter1719
(Fortsättning.)

Stina och Fredrik
Vi lät en AI sammanställa en lista över de vanligast förekommande klyschorna i kontaktannonser och Tinderpresentationer. Fredrik har erbjudit sig att läsa upp den för oss. Nej, vänta – det var visst hans egen lista över det han “uppskattar med en fru”.

Lina och Alexander
Men lägg på nu, Alexander, för Lina får ett “infall”, och avbryter egentiden en dag för tidigt. Hon har bestämt sig för att Alexander och hon i stället behöver dejta och vara spontana. “Nu kommer jag!” Alexander möter villigt upp på stationen och tar med Lina till en restaurang, men när han inte omedelbart förstår hennes foodie-recension av maten står det klart, på Linas ansiktsuttryck och inklippta synk, att de explosiva känslor hon förväntat sig inte har levererats.

Ja hur sjukt var det inte att fredde hade den där listan?? Här får man i allt gulligull en hint om att han är något annat. Dessutom är det ju helt fel att leta efter egenskaper som "glad". Istället bör man ju tänka på vilka grundvärderingar man har och matcha dom i partnern. +eventuella dealbreakers, t ex barn, flytta till en annan stad, streckgubbeböcker ...

Alex borde ha ringt till Arvid istället för Agust. Då hade han fått tipset att säga till Lina "nääe du kan inte komma en dag för tidigt. Jag ska sova hemma hos mitt X. Hon är fantastisk, du kommer gilla henne! Jag har ju bra kontakt med mina X, sen har vi Malin, jag ska nog sova hos henne nästa vecka...."

Då hade Lina blivit dundervåt i de pösiga byxorna och känt magin flöda? Hon kanske till och med skulle uttrycka "Herregud! Vilken gud till man Alex!"
Citera
2023-06-09, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Ja hur sjukt var det inte att fredde hade den där listan?? Här får man i allt gulligull en hint om att han är något annat. Dessutom är det ju helt fel att leta efter egenskaper som "glad". Istället bör man ju tänka på vilka grundvärderingar man har och matcha dom i partnern. +eventuella dealbreakers, t ex barn, flytta till en annan stad, streckgubbeböcker ...

Alex borde ha ringt till Arvid istället för Agust. Då hade han fått tipset att säga till Lina "nääe du kan inte komma en dag för tidigt. Jag ska sova hemma hos mitt X. Hon är fantastisk, du kommer gilla henne! Jag har ju bra kontakt med mina X, sen har vi Malin, jag ska nog sova hos henne nästa vecka...."

Då hade Lina blivit dundervåt i de pösiga byxorna och känt magin flöda? Hon kanske till och med skulle uttrycka "Herregud! Vilken gud till man Alex!"

Alex borde ta hjälp av Alfahannen Arvid.
Citera
2023-06-09, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Att dricka normalt enligt svenska mått säger inte så mycket globalt, när det kommer till alkohol blir de ociviliserade svenska vikingagenerna extra framträdande. Nej skämskudde på det. Om jag hade en fru som söp ner sig och sluddrade att jag inte skulle få sova inatt hade jag nog begärt skilsmässa.

Vikingagenerna är inte att leka med Se bara hur gapiga en del är här på forumet, med eller utan alkohol i kroppen. Med tanke på hur mycket svenskarna faktiskt dricker per capita så är det nog ett par glas vin eller öl varje dag för att slappna av. Undrar hur många som sitter där halvlulliga bakom skärmen och öser ur sig en massa frustrationer över andra med tanke på hur aggressiv framtoning en del har här. Kanske de har växt upp i en sån miljö och kan inte uttrycka sig på nåt annat sätt. Stackarna. Ens språkbruk visar en hel del om vem man är.

Ja, om man själv inte är med i sludderkakafonin så blir det nog outhärdligt i längden, speciellt om man inte ska få sova
Citera
2023-06-09, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Frågan är vad den där karlakarlen ser i ett fruntimmer som dig. 🤔

Ingen drömkvinna precis, haha. Påhopp på andra hela tiden, stackars karl eller så tar hon ut sina frustrationer här. Förhoppningsvis för här kan man bara scrolla förbi hennes elakheter.
Citera
2023-06-09, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88

Vad är sjukt med det? Han fick ju sin goa, glada fina fru. Man kan göra både och, och även ta med värderingarna på listan och de är ju viktiga, precis som du säger. Han tänkte nog inte så långt. Men är man go' och gla' så löser det sig nog också med värderingarna. Eller vill man ha en elak argbigga som får utbrott med jämna mellanrum men som man har samma värderingar med? Nej tack, en sån gubbe vill då inte jag ha. Eller kärring om jag varit man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in