2023-05-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Se inlägg #257. Dessutom toppar man nu med förvärv, det är tydligen rätt in i kaklet som gäller. Tror det är en väldigt dåligt idé att gå emot blankarna i detta läge, åtminstone för mig lyser alla varningslampor illrött.
Ett förvärv som alltså ska minska skulden på något vis enligt deras utsagor. Hum...ja svårbedömt men sen har de ju en rätt stor kassa med och vill bibehålla en fet utdelning. Alltså jag vägrar ju att tro att de är några finansiella analfabeter i denna bransch men samtidigt skulle man vilja höra blankar kollektivets syn på det hela. Intrum kanske borde bli mer pedagogiska i sitt sätt att kommunicera med marknaden så man förstår bolaget lite bättre?
Citera
2023-05-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Sälj fort medan du ligger plus.
Tänkte göra det idag innan stängning, men har gjort den missen förr med aktier som är hårt blankade och sedan har de fortsatt att rusa i flera dagar och jag missat mycket av uppgången.

Mycket möjligt att den går ner i morn, speciellt då det är fredag och det verkar generellt vara större chans att saker går ner på fredagar.

Men det jävla trycket det var idag på att köpa samt att aktien gått ner så sjukt mycket från toppen gör att jag funderar på om det finns mer uppgång att få.

Jag håller lite till och ser hur det utvecklas fredag och måndag. Håller koll mest hela tiden så kan alltid sälja om det ser ut som att jag börjar gå minus, men det krävs rätt stor nedgång för att hamna på minus då jag av ren tur lyckades köpa på nästan lägsta botten.
Citera
2023-05-11, 20:47
Medlem
Ålandsbanken ser ett långsiktigt värde för Intrum aktien på ca 280 kronor!

https://www.aktiespararna.se/nyheter/banken-kop-hogutdelaren-kurspotentialen-ar-skyhog
Citera
2023-05-19, 13:24
Medlem
Upp 18 % senaste veckan. Är det läge att gå in i Intrum nu?
Citera
2023-05-20, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPS1
Hög risk och det måste du fråga dig själv va?
Vad vill du ens med dit inlägg?
Citera
2023-05-20, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPS1

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Hög risk och det måste du fråga dig själv va?
Vad vill du ens med dit inlägg?

Kanske skulle gått in innan den gått upp så mycket

Jag hade turen att köpa på botten och har nu sålt. Skulle absolut inte köpa nu. Visst kan hända att det finns mer att ge på kort sikt, men för mig som inte köper långsiktigt så är det nu ointressant.
Citera
2023-05-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Kanske skulle gått in innan den gått upp så mycket

Jag hade turen att köpa på botten och har nu sålt. Skulle absolut inte köpa nu. Visst kan hända att det finns mer att ge på kort sikt, men för mig som inte köper långsiktigt så är det nu ointressant.
Ah! Jag tycker det kan vara ett intressant inslag i portföljen ändå. Intressant med förvärvet i Spanien och de många insynsköp som varit nyligen. Skulle inte lägga allt jag äger och har i aktien dock.
Citera
2023-05-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Ah! Jag tycker det kan vara ett intressant inslag i portföljen ändå. Intressant med förvärvet i Spanien och de många insynsköp som varit nyligen. Skulle inte lägga allt jag äger och har i aktien dock.

Jag la inte allt jag äger och har, men när den var som lägst så la jag ungefär 50% i den och det visade sig vara en bra affär, men sålde nyss som sagt. Den har gått upp lite till efter jag sålde, men tar inte risken utan tar min vinst och är nöjd istället.
Citera
2023-05-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag la inte allt jag äger och har, men när den var som lägst så la jag ungefär 50% i den och det visade sig vara en bra affär, men sålde nyss som sagt. Den har gått upp lite till efter jag sålde, men tar inte risken utan tar min vinst och är nöjd istället.
Det är väl bra och grattis till din vinst. Jag kan tänka mig att ligga lång ändå med tanke på de senaste händelserna och att de ändå har en stor kassa trots skulden samt en fin utdelning.
Citera
2023-06-09, 09:40
Medlem
Galet ras idag.

Dagens Industri lyckas få kursen att rasa 15% genom att repetera gammal skåpmat som väl knappast är en nyhet för någon.
Citera
2023-06-09, 09:47
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Galet ras idag.

Dagens Industri lyckas få kursen att rasa 15% genom att repetera gammal skåpmat som väl knappast är en nyhet för någon.

Du får skicka en blomma till DI och köpa mer om du tycker det är omotiverat.
Citera
2023-06-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Du får skicka en blomma till DI och köpa mer om du tycker det är omotiverat.

Redan gjort, fast utan blomman då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in