2023-01-05, 18:41
Medlem
lemmelns avatar
Om 2008-2012 är en indikation på hur det skall gå med Intrums kurs och utdelning de kommande åren så är det inte speciellt intressant.

Och det här lånet på en halv miljard till 9,25% ränta för att betala tillbaka gamla lån som har en ränta på 3,125% känns så där stabilt.

Jag är ändå lite sugen på en post. De har trots allt haft stöd kring 270kr sedan 2015. Jag inbillar mig att det är ett företag som vet hur man tjänar pengar.

Men detta är bara massa lösa tankar. Det är mer en lottokupong än många andra aktier.
Citera
2023-01-06, 19:22
Medlem
Ligger minus -50% i denna. Öka
, eller byta till nåt annat ?
Citera
2023-01-06, 21:56
Medlem
lemmelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Handlar det om en position du har råd att spekulera bort både de gamla och de nya pengarna? Visst, kör på.

Är du investerad i den på ett sätt där det blir surt om du tappar mer pengar? Låt bli.

Intrum känns, som jag insinuerade tidigare, på inget sätt ett säkert kort. Jag stället frågetecken kring vad det är styrelsen har bestämt sig för att göra.

Jag personligen kommer vänta och höra vad de tänker göra med utdelning 2023. Om de prioriterar att betala sina lån, vilket de påstår sig göra, i stället för dela ut väldigt dyrt belånade pengar, då kanske jag går in. Om de gör omvänt så kanske jag blankar dem i stället.
Citera
2023-01-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Handlar det om en position du har råd att spekulera bort både de gamla och de nya pengarna? Visst, kör på.

Är du investerad i den på ett sätt där det blir surt om du tappar mer pengar? Låt bli.

Intrum känns, som jag insinuerade tidigare, på inget sätt ett säkert kort. Jag stället frågetecken kring vad det är styrelsen har bestämt sig för att göra.

Jag personligen kommer vänta och höra vad de tänker göra med utdelning 2023. Om de prioriterar att betala sina lån, vilket de påstår sig göra, i stället för dela ut väldigt dyrt belånade pengar, då kanske jag går in. Om de gör omvänt så kanske jag blankar dem i stället.

Jag har inte lust att förlora något.

Kan också bli att kursen går upp om flera vill ta del av utdelningen .

Intrum är inte blankningsbar.

Blankarna får leta andra favoriter 😉
Citera
2023-01-06, 22:46
Medlem
lemmelns avatar
Citat:

Jag förstår att du inte vill förlora pengar, men det jag frågade var om du har råd att förlora pengar.

Om det är något man kan räkna med vid utdelning, så är det att kursen går ner med lika mycket.

Finns det inga certifikat eller optioner?
Citera
2023-01-07, 07:47
Medlem
Szalenstwos avatar
Citat:

Du är inte ensam. Ligger själv back i ordentligt i Intrum, satan vad det grämer mig, men jag vill fortfarande tro att dom har framtiden för sig.

Har en horisont på två år till sen äter jag förlusten och går ur fanskapet.

Till mitt försvar så var det mitt första aktieköp och jag gjorde praktiskt taget alla vanliga nybörjarmisstag. Ligger back ca 20k på fanskapet vilket är mycket för mig.

Läropengar i all ära, men som Lena PH sa: Det gör ont.
Citera
2023-01-07, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Jag förstår att du inte vill förlora pengar, men det jag frågade var om du har råd att förlora pengar.

Om det är något man kan räkna med vid utdelning, så är det att kursen går ner med lika mycket.

Finns det inga certifikat eller optioner?

Jag har råd att förlora. Jag tror jag ökar lite om jag ser att den kommer in i en stigande trendkanal.

Dom tjänar ju ändå hyfsat me pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av Szalenstwo
Du är inte ensam. Ligger själv back i ordentligt i Intrum, satan vad det grämer mig, men jag vill fortfarande tro att dom har framtiden för sig.

Har en horisont på två år till sen äter jag förlusten och går ur fanskapet.

Till mitt försvar så var det mitt första aktieköp och jag gjorde praktiskt taget alla vanliga nybörjarmisstag. Ligger back ca 20k på fanskapet vilket är mycket för mig.

Läropengar i all ära, men som Lena PH sa: Det gör ont.

Då förstår jag att det suger rejält och ja det gör ont.

Själv har jag inte gått in med lika mycket.

Jag ligger nog kvar ett tag, tror botten är nådd nu eller snart.
Citera
2023-01-07, 16:28
Medlem
Szalenstwos avatar
Citat:
Då förstår jag att det suger rejält och ja det gör ont.

Själv har jag inte gått in med lika mycket.

Jag ligger nog kvar ett tag, tror botten är nådd nu eller snart.

Man har bara sig själv att skylla. Jag skulle tro att det kommer återhämta sig lite under våren, vi får se.

Ligger du inte tungt i Intrum så hade jag inte svettats så mycket över det, man kan inte pricka rätt alla gånger, Flashbackdasar till trots.
Citera
2023-01-25, 13:16
Medlem
ormbitens avatar
Rapport imorgon. Ska bli intressant.

Har köpt 40000 aktier idag. Man kan väl kalla det för en form av rysk roulette...

Ingen minns en fegis!

Men oavsett vad rapporten säger imorgon och oavsett vilken nivå omsättningen hamnar på så tror jag att Intrum är en bra placering på några års sikt.
Citera
2023-01-25, 21:59
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Rapport imorgon. Ska bli intressant.

Har köpt 40000 aktier idag. Man kan väl kalla det för en form av rysk roulette...

Ingen minns en fegis!

Men oavsett vad rapporten säger imorgon och oavsett vilken nivå omsättningen hamnar på så tror jag att Intrum är en bra placering på några års sikt.

Lycka till!

Jag har 5 st Intrum som jag ligger 6% plus på. Vill se rapporten innan jag köper fler.
Citera
2023-01-25, 22:02
Medlem
Varför har ett info bolag som intrum stora skulder?
Citera
2023-01-25, 22:12
Medlem
Lifewringers avatar
Citat:

Hur menar du inte blankningsbar?

Ungefär 7% av Intrums aktiestock är blankad Januari 2023

https://www.borskollen.se/blanka-aktier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in