Citat:
Ursprungligen postat av
Spider-Girl
Agust och Alex, absolut, men vilken sorts personer skulle Lina och Carro kunna blomstra med? Har svårt att se det.
Kemin måste finnas där, och attraktionen. Utan dem blir det svårt. Detta saknas för dessa två och det blir väldigt krystad när det ska plockas fram av psykologteamet. Det är nåt som bara finns där av sig självt, och som tar sig olika uttryck för olika människor.
Att ha liknande värderingar är också viktigt i ett förhållande, annars blir det för många slitningar. Nyfiken på att prova på partnerns intressen och att se saker ur den andres synvinkel är en bra början och en bra grund. Och hela sina sår så man vågar släppa in nån, som Tomatkungen tog upp. Det svåra är att träffa en bra partner och rätt partner, många vittnar om frustrationen efter att ha varit på Tinder.
Tomatkungen tycker jag har en bra förståelse för hur man bygger upp en bra relation sinsemellan.
Lina verkar behöva pirret som nyförälskelsen innebär och en trygg stabil partner som kan finnas där och hjälpa henne när hon inte har energi. En trygg punkt att luta sig mot. Och nån som stimulerar henne.
Carro behöver terapi för att läka, men också nån som är mer lik henne och med samma värderingar. En trygg, stabil man men det kan hon antagligen bara få om hon helar sina sår. Annars kommer hon fortsätta söka män som liknar hennes eget trasiga. Vilket blir alltför destruktivt och otryggt. Om hon är mogen för en stabil relation vill säga.
Vi känner ju inte dem på djupet, så egentligen är det svårt att säga nåt. Man kan bara gissa. Människor är komplicerade, både dem man möter och den man själv är. Men har man fått självkännedom om vad som funkar och inte så blir det lättare med åren. Och att man mognar som människa. Relationer handlar om att ge och få, men jag märker att idag är det många som bara vill ha och använder sig av "bekräfta mig, acceptera mig som den jag är". Men i en relation förändras man för att gå varandra till mötes, och slipa av kanterna mot varandra. Och förhoppningsvis bli bättre människor, med mer omtanke och empati.