2023-06-08, 11:20
Medlem
Peace2023s avatar
Det absurda är ju också att de utger sig för att företräda människor som behöver juridisk hjälp mot sina arbetsgivare, och så gör de själva så!
Citera
2023-06-08, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Ja det verkar så, han verkar ha en grandios självbild men även någon form av vilja att själv förgöra sig själv. Känns som han vill åka fast. Varför skulle de annars spela in hemliga telefonsamtal?

Han spelar in alla samtal av kontrollbehov. Jag tror inte att han tänkte sig att inspelningarna skulle hamna i "orätta" händer. Men det ligger också lite i narcissistens natur att tro att alla andra är så korkade att de inte fattar vad som pågår. Dessvärre har han ju fått vatten på den kvarnen genom livet och då ökar risktagandet med känslan av överlägsenhet.
Historiskt kan man inte påstå att påföljden i Norge stod i paritet med vad han faktiskt gjorde. Och definitivt inte när han uppnådde sitt mål att bli rikskändis.
Citera
2023-06-08, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Håller med. Snacka om fullfjädrad psykopat. Att avslöjas vara så känslokallt vedervärdig hoppas jag ger påföljder i hennes liv.

Den personlighetsstörning både hon och Rikard har är obotlig, så de kommer börja hitta på nya hyss så fort de muckat från kåken. Man kan ju dock hoppas att all uppmärksamhet gör det svårt att fortsätta i Sverige och att de prövar lyckan någon annanstans. Danskarna borde vara på sin vakt?
Citera
2023-06-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry1978
Den personlighetsstörning både hon och Rikard har är obotlig, så de kommer börja hitta på nya hyss så fort de muckat från kåken. Man kan ju dock hoppas att all uppmärksamhet gör det svårt att fortsätta i Sverige och att de prövar lyckan någon annanstans. Danskarna borde vara på sin vakt?

Någon har vittnat om att hon är bipolär. Det finns bra mediciner. Gäller bara att patienten tror på det och tar dem. Tyvärr struntar man ofta i det, framförallt vid maniska skov. Kan jag förstå, då de flesta är oerhört produktiva och kreativa innan det blir för mycket.
Citera
2023-06-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niklase28
Ja, men det är nog ingen god idé att välkomna honom att prova. Det känns inte som att han är den typen som bara släpper saker och glömmer, han kommer nog snarare se det som en "härlig" utmaning och morot när du skriver så. Uppenbarligen känner du honom bättre än vad jag gör dock, så hoppas att du vet vad du gör.

Vad pratar du om?? Han sitter inne som en hund och veet ni at hans flicvän också sitter ine ochhh vet ni varför?? För våldtäkt))) va inte rädd från richard han är en stoor fägis!
Citera
2023-06-08, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Någon har vittnat om att hon är bipolär. Det finns bra mediciner. Gäller bara att patienten tror på det och tar dem. Tyvärr struntar man ofta i det, framförallt vid maniska skov. Kan jag förstå, då de flesta är oerhört produktiva och kreativa innan det blir för mycket.

Det stämmer att det finns medicin mot bipoläritet, men mig veterligen finns ingen medicin mot att vara en empatilös psykopat.
Citera
2023-06-08, 15:38
Medlem
Alla vet att han sitter inne men ni vet inye varför han och hansflickvän sitter inne för våldtäkt! Just nu han sitter i anstalten skogome och jobbar med strumpor från 7 till 15. 30
Citera
2023-06-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry1978
Det stämmer att det finns medicin mot bipoläritet, men mig veterligen finns ingen medicin mot att vara en empatilös psykopat.

Nä, hans narcissism går det inte att medicinera direkt.

Om hon har personlighetsstörningar vet jag inte, jag går bara på det någon som verkar insatt skrivit i tråden.
Citera
2023-06-08, 15:49
Medlem
Jag förstår inte hur det där avtalet var utformat? Hur kommer hon fram till att juristen blir skyldig dem sin egen lön de inte betalat ut?
Citera
2023-06-08, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel
Jag förstår inte hur det där avtalet var utformat? Hur kommer hon fram till att juristen blir skyldig dem sin egen lön de inte betalat ut?
Det var i teorien kontraktsbrudd. 6 måneders oppsigelsestid og kontrakt bindende.

Hva vet vi om Johannes? Husker ikke etternavnet. Han som var VD i Arbeidsrettseksperten.
Citera
2023-06-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvadratiskcirkel

De försöker hävda att hon skulle bli skyldig bolaget för det intäktsbortfall som skulle uppstå för att hon inte arbetar.
Jag är ingen jurist men jag skulle säga att det tveksamt att det resonemanget skulle klara rättslig prövning. Bolaget måste i så fall bevisa för en domstol att de lidit ekonomisk skada av att hon inte påbörjat sin anställning och det tror jag inte skulle gå. Men givetvis är det obehagligt för den där stackars tjejen att få två psykopater efter sig som hotar med stämning.
Sedan kan man ju ifrågasätta kvaliteten på de jurister som skrivit på de där anställningsavtalen, verkar ju kanske inte vara några experter på arbetsrätt direkt…
Citera
2023-06-08, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag hoppas det också. Inte av hämndlystnad utan för att människor ska skyddas. Men antar att psykopater lätt duperar omgivningen med sin charm. Tänk ändå vad skönt att den som gräver en grop åt andra, nu föll hon på eget grepp när telefonsamtalet är tillgängligt för alla och hon avslöjas som psykopat. För vad är psykppati om inte detta?

Jo, att njuta av att göra vanliga människor, inklusive barn illa är en vidrig egenskap. Och nu har alla tagit del av hennes personlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in