2023-06-07, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Tack för infon!

Det är nyttigt att se sådana här program, så man får man mer kunskap i hur den här typen av individer tänker. Finns ju inga gränser över huvud taget.

Nej, de verkar inte ha några skrupler överhuvudtaget. Synd bara att vi har så korta straff i Sverige, de där två borde ju inte vara ute bland allmänheten alls.
Citera
2023-06-07, 22:35
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry1978
Har för mig att hovrätten skärpte straffen, men jag kan ha fel.

Jepp, det gjorde hovrätten, hittade info till sist.

Hovrätten dömde dem för våldtäkt (ej grov).
Mikaela dömdes till tre år och sex månader och Richard till tre år och nio månader.

Så de sitter där de sitter minst ett år till.

https://www.expressen.se/nyheter/juristparet-valdtog-anstalld-hovratten-skarper-straffen/
Citera
2023-06-07, 22:36
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Tror att herrgård kan vara korrekt. Garpenberg har, som många andra "konferensslott", ett flertal byggnader, ofta refererade till som "flyglar". Är det ingen som stämmer överens med putsen? Som f.ö. ser "smutsgul" ut på min skärm, när de visar hela byggnaden i en scen.
Inledningsvis benämner han det som sitt andra eller tredje hem.
Jo du har rätt. Jag kan Garpenberg för dåligt. 4 km söder om samhället är dokumentären inspelad, vid gamla Garpenbergs Bruk, nu "Herrgården".

Richard och frun bor/bodde väl annars vid Rasjön, mellan Romme och Stora Skevi.
Citera
2023-06-07, 22:37
Medlem
Naghinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Båda svinen Richard och Mikaela dömdes till fängelse i tingsrätten för ett år sedan, för oaktsam våldtäkt, men det talades då om eventuellt överklagande. Någon som vet hur det blev med det och vad domen i hovrätten i så fall blev?

De dömdes till 16 respektive 14 månader i fängelse, så de bör ha kommit ut igen om inte hovrätten ändrat domen mot dem. Man skulle ju hoppas att det blev överklagat och att hovrätten gick på åklagarens linje och dömde dem till 7 år för grov våldtäkt.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/tva-jurister-atalade-for-grov--valdtakt-nu-faller-domen/

Hovrätten skärpte straffet och ny dom kom i augusti 2022. Där dömdes Mikaela till 3 år och sex månaders fängelse för våldtäkt (istället för 1 år och 2 månader) och Richard dömdes till 3 år och nio månader för våldtäkt (istället för 1 år och fyra månader).

https://www.expressen.se/nyheter/juristparet-valdtog-anstalld-hovratten-skarper-straffen/

Man kommer säkert också få reda på lite mer i avsnitt 3 av "Skamlös" på SVT nästa vecka.
Citera
2023-06-07, 23:15
Medlem
Citat:
Sjukaste episoden i de två första delarna är ändå när Mikaela Olsson på fullt allvar tycker att det är helt rimligt att den nyanställda kvinnan ska bli av med sina barn för att hon vill backa ur anställningsavtalet hon skrev på dagen före. Helt bisarrt, där kan vi ju börja snacka psykopat på riktigt… och då har vi ännu inte fått se del tre ännu.

Håller med. Snacka om fullfjädrad psykopat. Att avslöjas vara så känslokallt vedervärdig hoppas jag ger påföljder i hennes liv.
Citera
2023-06-07, 23:34
Medlem
Mrkicklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Varför sitter de i svensk television och berättar om sina "knep" och försöker skryta och visar hur de själva t ex skriver sina egna recensioner, är inte det enormt kontraproduktivt?

hade aldrig gått med på det där om jag var dem utan mest skickat ett standardsvar på mail.

Det är för att han är psykopat/narcissist. Han älskas att synas i media, vilket också är varför han busringde till ambassader och larmcentralen tidigare.
Citera
2023-06-08, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naghini
Hovrätten skärpte straffet och ny dom kom i augusti 2022. Där dömdes Mikaela till 3 år och sex månaders fängelse för våldtäkt (istället för 1 år och 2 månader) och Richard dömdes till 3 år och nio månader för våldtäkt (istället för 1 år och fyra månader).

Man kommer säkert också få reda på lite mer i avsnitt 3 av "Skamlös" på SVT nästa vecka.

-Karma ger igen.
Ska bli spännande att se avsnitt 3. Fullblods psykopat de luxe.x2
Citera
2023-06-08, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Karma ger igen.
Ska bli spännande att se avsnitt 3. Fullblods psykopat de luxe.x2

Var eller Är Rich@rd och Mik@ela gifta?
Citera
2023-06-08, 10:54
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrkickling
Det är för att han är psykopat/narcissist. Han älskas att synas i media, vilket också är varför han busringde till ambassader och larmcentralen tidigare.

Ja det verkar så, han verkar ha en grandios självbild men även någon form av vilja att själv förgöra sig själv. Känns som han vill åka fast. Varför skulle de annars spela in hemliga telefonsamtal?
Citera
2023-06-08, 11:12
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Håller med. Snacka om fullfjädrad psykopat. Att avslöjas vara så känslokallt vedervärdig hoppas jag ger påföljder i hennes liv.

Jag hoppas det också. Inte av hämndlystnad utan för att människor ska skyddas. Men antar att psykopater lätt duperar omgivningen med sin charm. Tänk ändå vad skönt att den som gräver en grop åt andra, nu föll hon på eget grepp när telefonsamtalet är tillgängligt för alla och hon avslöjas som psykopat. För vad är psykppati om inte detta?
Citera
2023-06-08, 11:13
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Ja det verkar så, han verkar ha en grandios självbild men även någon form av vilja att själv förgöra sig själv. Känns som han vill åka fast. Varför skulle de annars spela in hemliga telefonsamtal?

Psykopater har en övertro på sig själva, de tror de är oövervinnerliga och vill testa gränser, vad jag förstått.
Citera
2023-06-08, 11:15
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Sjukaste episoden i de två första delarna är ändå när Mikaela Olsson på fullt allvar tycker att det är helt rimligt att den nyanställda kvinnan ska bli av med sina barn för att hon vill backa ur anställningsavtalet hon skrev på dagen före. Helt bisarrt, där kan vi ju börja snacka psykopat på riktigt… och då har vi ännu inte fått se del tre ännu.

Hon verkar sakna empati överhuvudtaget.
Undrar så hur det gick för kvinnan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in