2023-06-08, 16:05
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Tuchel sägs ju vilja ha honom med till Bayern. Känns som ett bekvämt val.
Så du inbillar dig att Declan Rice är sugen på att lära sig tyska? Jag är helt övertygad om att Rice kommer att stanna i EPL, och förhoppningsvis så väljer han en flytt till AFC.
Citera
2023-06-08, 16:11
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så du inbillar dig att Declan Rice är sugen på att lära sig tyska? Jag är helt övertygad om att Rice kommer att stanna i EPL, och förhoppningsvis så väljer han en flytt till AFC.

Vad är det för trams?

Tror du att engelska spelare inte är intresserade av att spela i Bundesliga pga språket eller vad menar du?
Citera
2023-06-08, 16:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad är det för trams?

Tror du att engelska spelare inte är intresserade av att spela i Bundesliga pga språket eller vad menar du?
Vad jag menar med det, är att engelska spelare trivs bäst i EPL. Och ser man historiskt på det, så är det rätt få engelsmän som gått utomlands, är även få engelska/brittiska spelare som har lyckats utanför fotbollsön. Och när var det senast att en inhemsk spelare lämnade EPL för spel i Bundesliga?

Saken är klar, Rice kommer att gå till AFC.
Citera
2023-06-08, 16:42
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Majoriteten av spelarna i tyska toppklubbar är ju inte ens tyskar så numera behöver du knappast lära dig tyska för att spela i Tyskland. Dessutom kan de yngre generationerna av tyskar faktiskt engelska numera. Fortfarande inte på svenskars nivå men det är inte som förr.
Citera
2023-06-08, 16:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Vad jag menar med det, är att engelska spelare trivs bäst i EPL. Och ser man historiskt på det, så är det rätt få engelsmän som gått utomlands, är även få engelska/brittiska spelare som har lyckats utanför fotbollsön. Och när var det senast att en inhemsk spelare lämnade EPL för spel i Bundesliga?

Bellingham? Kenny? Oxford?

Okej säger du så så är det så. Ditt trackrecord hittils är ju minst sagt imponerande
Citera
2023-06-08, 16:52
Medlem
Citat:

Ska vi sätta 10k på han inte hamnar i Arsenal?
Citera
2023-06-08, 17:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Majoriteten av spelarna i tyska toppklubbar är ju inte ens tyskar så numera behöver du knappast lära dig tyska för att spela i Tyskland. Dessutom kan de yngre generationerna av tyskar faktiskt engelska numera. Fortfarande inte på svenskars nivå men det är inte som förr.
Inte vet jag, men jag hörde/läste för ngt år sedan att Bayern krävde att alla utländska spelare o tränare skulle lära sig tyska. Har även hört att Pep lärde sig att förstå/prata tyska när han tränade Bayern, samt att Dortmund skickade Haaland på språkkurs strax efter att de värvade honom.

Utifrån egen erfarenhet, så är det få tyskar som kan eller vill prata engelska.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-06-08 kl. 17:11.
Citera
2023-06-08, 17:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Bellingham? Kenny? Oxford?

Okej säger du så så är det så. Ditt trackrecord hittils är ju minst sagt imponerande
Detta är smågrabbar som inte ens har spelat i EPL.. Owen Hargreaves växte upp i Kanada, och Hargreaves hade aldrig spelat i England innan han gick till Man Utd. Så jag frågar igen, när var det senast att en engelsk spelare gick från en klubb i EPL till Bundesliga?

Och ja, jag anser mig själv som bland de kunnigaste användarna som aktiv här inne.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-06-08 kl. 17:13.
Citera
2023-06-08, 17:13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Inte vet jag, men jag hörde/läste för ngt år sedan att Bayern krävde att alla utländska spelare o tränare skulle lära sig tyska. Har även hört att Pep lärde sig att förstå/prata tyska när han tränade Bayern, samt att Dortmund skickade Haaland på språkkurs strax efter att de värvade honom.

Utifrån egen erfarenhet, så är det få tyskar kan eller vill prata engelska.

Är ju inte ett svårt språk att lära sig om man som engelsmän, norrmän eller svenskar talar ett germanskt språk ändå. Att Pep gjorde det säger väl mer om honom, säkert hans idé.

Jo förr kunde inte en jävel i Tyskland engelska. Men numera är det annorlunda. Det har jag själv märkt när jag varit nere och besökt vänner till familjen varje år. Yngre människor kan prata engelska om än inte på svensk nivå.

40+ kan fortfarande knappt ett ord generellt fortfarande
Citera
2023-06-08, 17:14
Avslutad
Citat:
Jasså..? Vad jag kan minnas, så vann Cashley Hole 2 ligatitlar och FA Cupen 3 ggr med oss. Men kan du vänligen ta och förklara vad för några titlar som Sol vann med fuckings Spurs, Huh?

Alla med ngt annat än bara luft emellan öronen borde klara av att se att det var stora skillnader mellan de två nämnda övergångarna. Arsenal FC vs Tottenham är som ett lejon vs en kattunge.. och gapet mellan de två klubbarna i norra-London var ännu större tillbaka i 2001.

Vet såklart att du försöker att provocera med de här inläggen. Men tyvärr (för dig), så har jag ett starkare psyke än som så.

Dock så vittnar det om en stark avundsjuka och mindervärdeskomplex från din sida.

Men vi kommer att värva Rice, och han kommer bara att göra vårat ännu starkare än det vi redan är. #COYG

2.0
Han hade aldrig kunnat vinna CL med arsenal och efter han drog så har inte arsenal vunnit! Bara kolla på RVP man måste lämna lilla arsenal om man vill vinna PL och CL det är fakta oavsett vad du tycker
Citera
2023-06-08, 18:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Jasså..? Vad jag kan minnas, så vann Cashley Hole 2 ligatitlar och FA Cupen 3 ggr med oss. Men kan du vänligen ta och förklara vad för några titlar som Sol vann med fuckings Spurs, Huh?

Alla med ngt annat än bara luft emellan öronen borde klara av att se att det var stora skillnader mellan de två nämnda övergångarna. Arsenal FC vs Tottenham är som ett lejon vs en kattunge.. och gapet mellan de två klubbarna i norra-London var ännu större tillbaka i 2001.

Vet såklart att du försöker att provocera med de här inläggen. Men tyvärr (för dig), så har jag ett starkare psyke än som så.

Dock så vittnar det om en stark avundsjuka och mindervärdeskomplex från din sida.

Men vi kommer att värva Rice, och han kommer bara att göra vårat ännu starkare än det vi redan är. #COYG

2.0
Varför skulle jag medvetet provocera dig för? Du har väl aldrig varit jobbig eller något :/

West Ham har fler Europatitlar än Arsenal så vilka är det som bör vara avundsjuka egentligen?

Nej det kommer ni inte!
Citera
2023-06-08, 18:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Han hade aldrig kunnat vinna CL med arsenal och efter han drog så har inte arsenal vunnit! Bara kolla på RVP man måste lämna lilla arsenal om man vill vinna PL och CL det är fakta oavsett vad du tycker
Eller om man vill vinna EL eller ECL..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in