2023-06-08, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det får du googla på. Vet bara att de retirerar som svar på Ukrainas "vår"-offensiv. Ryssarna vill också ersätta de utslitna Wagneristerna med konskriptovich.

Det stämmer inte. Man lyckas inte komma någonstans trots att man försöker över flera fronter. Man lider stora förluster.
Citera
2023-06-08, 14:19
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ryssarna verkar spränga dammar systematiskt i Ukraina:

Detta enligt Visegrád 24.

Det råder dock delade meningar om detta bland kommentarerna.

Fejk.
Obs Twitter är bland det snabbaste forumet för propaganda.
Citera
2023-06-08, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Hahaha ja men vi säger väl så.
Omöjligt att ha en vetenskaplig diskussion med en foliehatt som inte ens vill förstå.

Mycket det är jag men ej foliehatt.
Jag är öppen för att diskutera det här, medans du mest kommer med personangrepp för du saknar argument.

Hur många ton med dynamit var det nu du skrev behövdes för att spänga dammen? eller det var kanske du som skrev att det hela krävdes en atombomb för att ta sönder en redan sönderskjuten damm?
Citera
2023-06-08, 14:22
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
Ställ dig istället själv frågan vad är det som får dig att vägra ta in fakta av det andra skribenter skriver som också länkar vettiga källor?
Vems ärende springer du då?

Berätta för mig då vilka oerhörda krafter det är som krävs för att spränga en dam som redan har beskjutits och rapporterats skadad?

Vet du själv exakt vilken omfattning dammen var skadad?
Jag är förvisso ingen byggnadsingenjär men utan att veta exakt hur svårt skadad dammen var så kan du inte heller komma med dina oerhhört korkade påstående om hur säker dammen den var.

Personen du tjafsar om i tråden verkar ju i vart fall ha källor på det hen kommer med och skriver medans du mest verkar ute efter att sprida propaganda och att dammar aldrig kan brista.
Då kanske skulle ta och göra en goggling på att dammar har briserat förr.
Sorry asså, Goggle.se funkar inte för mig så jag kan inte göra det du ber mig om.
INGEN annan part har något att vinna på dammens förstörelse än Ryzzen. Det räcker för mig. Är du inte nöjd så?
Citera
2023-06-08, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Sorry asså, Goggle.se funkar inte för mig så jag kan inte göra det du ber mig om.
INGEN annan part har något att vinna på dammens förstörelse än Ryzzen. Det räcker för mig. Är du inte nöjd så?

Nej. jag är inte nöjd.
Du vet att så väl ryssar som ukrainare har att vinna på dammen skulle brista.
Ledsen google inte funkar för dig, finns kanske andra kanaler du kan använda dig av. Obs SVT och TV4 är dock erkänt vridna åt fel håll oavsett vad man diskuterar, så förlita dig inte på dessa.

Du får fortsätta sprida din agenda i tråden. Men ditt svar till mig just nu vittnar inte till din fördel om saken vi diskuterar om i tråden.
Citera
2023-06-08, 14:27
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Nej. jag är inte nöjd.
Ledsen google inte funkar för dig, finns kanske andra kanaler du kan använda dig av. Obs SVT och TV4 är dock erkänt vridna åt fel håll oavsett vad man diskuterar, så förlita dig inte på dessa.

Du får fortsätta sprida din agenda i tråden. Men ditt svar till mig just nu vittnar inte till din fördel om saken vi diskuterar om i tråden.
Google funkar förstås alltid. Du ville jag skulle använda goggle helt enkelt.
Du vet när man var liten och hade svårt att bestämma sig? Då kunde man göra en lista med fördelar och en lista med nackdelar?
Sätt dig och gör en sådan. När du är klar så inser nog även en ryssrunkare som du att det är Ryzzland som sprängt dammen. Den och flera andra, som det rapporterats om.
Citera
2023-06-08, 14:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ja. Man får inte bortse från tidpunkten. Dammbristningen hände vid en "optimal" tidpunkt.

Optimal tidpunkt som sagt:

Citat:
Källor till Washington Post: Ukrainas motoffensiv inledd
Ukrainas motoffensiv mot ockuperad mark har inletts, uppger ukrainska militärkällor för den amerikanska tidningen The Washington Post.

https://www.expressen.se/nyheter/kallor-motoffensiven-inledd/
Citat:
Den ukrainska motoffensiven har inletts, uppger militärkällor för Washington Post.
Den ukrainska motoffensiven har inletts, uppger militärkällor för Washington Post.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQEBdK/uppgifter-motoffensiven-har-inletts
Citat:
Förödelsen efter den kollapsade dammen i Nova Kachovka i Kherson sådde tvivel kring om den ukrainska motoffensiven skulle kunna inledas. Men nu är den i gång, enligt Washington Post.
Senast redigerad av -Info- 2023-06-08 kl. 14:35.
Citera
2023-06-08, 14:41
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Nej. jag är inte nöjd.

Kan du nämna något som Ukraina tjänar på att dammen brister just nu?

Svaret är nej. Det kan du inte. Ukraina har absolut noll och intet att vinna på att Kakhovka-dammen brister just nu. Hade de haft möjlighet och intresse av att ta bort dammen hade de gjort det för sju månader sedan, när de avancerade mot Kherson.
Citera
2023-06-08, 14:45
Medlem
Oavsett vem som sprängt dammen är det naturligtvis massmördaren Putins fel. Har svårt att tro att dammen varit brusten idag om han inte bussat iväg sitt våldtäktsgäng till grannlandet.
Citera
2023-06-08, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tr0llelito
Löpsedlar innehåller sällan några svar. Avfärdar helt och hållet det du skriver i och med detta.
Det finns inga rimliga antaganden att någon part förutom Ryzzen skulle ha mest att vinna på detta vidriga brott. Ledsen att göra ryssrunkarna besviken.
Nä det är just frånvaron av löpsedlar som är svaret.
Citera
2023-06-08, 14:49
Medlem
Akacia2050s avatar
Citat:
Optimal tidpunkt som sagt:

Detta är ju egentligen inget starkt argument. Saker händer hela tiden som kan tyckas som sammanträffanden. Tror ändå jag håller mig till att detta är en katastrof, om inte något som styrker Rysslands inbladning kommer fram. Ryssland kan faktiskt inte vara så sinnessjuka att de sprängt dammen, nån gräns måste finnas.
Citera
2023-06-08, 14:50
Medlem
tr0llelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Nä det är just frånvaron av löpsedlar som är svaret.
Förstår inte ett jävla skit? Har du druckit stora mängder Jeltsin till frukost? Snälla för vettiga resonemang eller sluta tramsa, det förstör bara tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in