2023-06-07, 20:17
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älon
Det brukar vara normalfallet när kritik riktas mot företag. Ett nytt konto och man luskar eller försvarar till absurdum.
Kanske hen var beredd på kritik.

Patetiskt.

På vilket sätt har du blivit lurad TS?

Så väldigt patetiskt vet jag inte om det är, snarare en avvägd försiktighetsåtgärd och den verkar väl motiverad i detta fall.
Citera
2023-06-07, 20:21
Moderator
Schlesiens avatar
Bor Richard på pensionat på ett "slott", en rosa herrgård nu? Med en Napoleonplansch som måltidssällskap.
Dokumentären verkar spelats in på hösten. Vilket slott är det?
Citera
2023-06-07, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Bor Richard på pensionat på ett "slott", en rosa herrgård nu? Med en Napoleonplansch som måltidssällskap.
Dokumentären verkar spelats in på hösten. Vilket slott är det?

Jag tror att det det är så äckligt att det är Garpenbergs "slott", brottsplatsen för det sexuella övergreppet han och hans fru dömdes för.
Det är inget egentligt slott men hakade på trenden att utmåla sig som det i marknadsföringssyfte i egenskap an konferensanläggning.
Citera
2023-06-07, 21:04
Medlem
Snacka om att Mikaela Olsson på bästa sändningstid visar med all önskvärd tydlighet hur vidrig, känslokall hon är. Har svårt se att det kommer henne till godo.
Hon är en av få människor jag gladeligen önskar en dödsolycka.
Citera
2023-06-07, 21:31
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Jag tror att det det är så äckligt att det är Garpenbergs "slott", brottsplatsen för det sexuella övergreppet han och hans fru dömdes för.
Det är inget egentligt slott men hakade på trenden att utmåla sig som det i marknadsföringssyfte i egenskap an konferensanläggning.
Garpenberg är byggt som en hälsingegård, vad det nu får heta i Dalarna.

Richard R Ringheim Olsson har satt upp en Napoleonplansch i en byggnad med ljusrosa puts, och uppdämt vatten i parken. Det ser ut som Södermanland eller liknande. Jag tänkte Yxtaholm men det verkar inte stämma.
Citera
2023-06-07, 21:45
Medlem
Sjukaste episoden i de två första delarna är ändå när Mikaela Olsson på fullt allvar tycker att det är helt rimligt att den nyanställda kvinnan ska bli av med sina barn för att hon vill backa ur anställningsavtalet hon skrev på dagen före. Helt bisarrt, där kan vi ju börja snacka psykopat på riktigt… och då har vi ännu inte fått se del tre ännu.
Citera
2023-06-07, 21:57
Medlem
flashmaners avatar
Båda svinen Richard och Mikaela dömdes till fängelse i tingsrätten för ett år sedan, för oaktsam våldtäkt, men det talades då om eventuellt överklagande. Någon som vet hur det blev med det och vad domen i hovrätten i så fall blev?

De dömdes till 16 respektive 14 månader i fängelse, så de bör ha kommit ut igen om inte hovrätten ändrat domen mot dem. Man skulle ju hoppas att det blev överklagat och att hovrätten gick på åklagarens linje och dömde dem till 7 år för grov våldtäkt.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/tva-jurister-atalade-for-grov--valdtakt-nu-faller-domen/
Citera
2023-06-07, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Båda svinen Richard och Mikaela dömdes till fängelse i tingsrätten för ett år sedan, för oaktsam våldtäkt, men det talades då om eventuellt överklagande. Någon som vet hur det blev med det och vad domen i hovrätten i så fall blev?

De dömdes till 16 respektive 14 månader i fängelse, så de bör ha kommit ut igen om inte hovrätten ändrat domen mot dem. Man skulle ju hoppas att det blev överklagat och att hovrätten gick på åklagarens linje och dömde dem till 7 år för grov våldtäkt.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/tva-jurister-atalade-for-grov--valdtakt-nu-faller-domen/

Har för mig att hovrätten skärpte straffen, men jag kan ha fel.
Citera
2023-06-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Garpenberg är byggt som en hälsingegård, vad det nu får heta i Dalarna.

Richard R Ringheim Olsson har satt upp en Napoleonplansch i en byggnad med ljusrosa puts, och uppdämt vatten i parken. Det ser ut som Södermanland eller liknande. Jag tänkte Yxtaholm men det verkar inte stämma.

Tror att herrgård kan vara korrekt. Garpenberg har, som många andra "konferensslott", ett flertal byggnader, ofta refererade till som "flyglar". Är det ingen som stämmer överens med putsen? Som f.ö. ser "smutsgul" ut på min skärm, när de visar hela byggnaden i en scen.
Inledningsvis benämner han det som sitt andra eller tredje hem.
Citera
2023-06-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Var det kvinnan som skrev på sitt jobbkontrakt men som ångrade sig som blev våldtagen? Någon som vet?
Citera
2023-06-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Var det kvinnan som skrev på sitt jobbkontrakt men som ångrade sig som blev våldtagen? Någon som vet?

Nej, det var inte hon.
Citera
2023-06-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry1978
Nej, det var inte hon.

Tack för infon!

Det är nyttigt att se sådana här program, så man får man mer kunskap i hur den här typen av individer tänker. Finns ju inga gränser över huvud taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in