Citat:
Ursprungligen postat av
Keus
Min uppfattning är att både Arvid och Fredrik har det som krävs. Bra män bägge två. Fredrik är något för snäll och Arvid är något för lite snäll men de har bra fruar som kan hantera det.
Som så många varit inne på måste Alex sluta vara så extremt snäll och sätta värde på sig själv. Det är som att han hade kunnat paras ihop med en hemlös och tandlös alkoholist och ändå varit näjd. En pärla har inte den mentaliteten. Det är grunderna i manlighet vi diskuterar här och Alex är tyvärr helt bortkommen. Det är synd för han är en bra person om man bortser från attraktionsförmåga gentemot kvinnor.
August är för normbrytande för att vanliga kvinnor ska finna honom attraktiv. Även han verkar vara en bra person i övrigt om man frånser hans anarkistiska ådra.
Jag tycker även att årets kvinnor är bra i år om man frånser Linas lathet. Carro och August var ingen vidare match och inte heller Lina och Alex. Carro är inte vild som hon ger intryck av utan vilsen. Lina vill vara posh och skulle passa bäst som hemmafru till en förmögen och världsvan herre.
Jo, Fredrik kan jag hålla med om, han verkar vara en genuint bra man med sin hustru. Men Arvids oro över att Ida inte skulle kunna hantera att han vill ha egentid fann jag lite märklig. Ida verkar vara en självständig kvinna som absolut kan ge sin make egentid om han så behöver. Men som sagt: kan vara vinklingar som SVT gjort av den ytterst lilla tid vi får se. I övrigt verkar Arvid också vara en bra man.
Alex är en man som jag kan tänka mig är bra, med rätt kvinna. En kvinna där han kan känna sig säker och trygg med. Då skulle han förmodligen blomstra. Så det är väl ingen vidare matchning, helt enkelt. Lina och Alex.
Ja, Agust är säkert också ett kap för en kvinna som iaf. kan uppskatta hans anarkistiska sida. Så det är väl även där som med Alex och Lina: ingen bra matchning. Agust verkar även genuint trevlig, även här i tråden.
Ja, kvinnorna i år verkar verkligen vilja ge det hela ett ordentligt försök, vilket jag har förstått att inte alltid varit fallet i tidigare säsonger. Så det är ju bra. Det är ju lite en förutsättning att paren vill ge det hela ett ordentligt försök...
Samtliga 8 personer skulle med rätt person blomstra, då de verkar vara fina människor allihop. Och Ida och Arvid blomstrar. och Stina och Fredrik blomstrar.
Alex och Lina, Agust och Caroline skulle blomstra med rätt personer.