2023-06-08, 00:09
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Hon verkar ha ett riskbruk, mycket verkar kretsar kring de där shotsen och sedan fyllo-Kerstin på det. Dessvärre sitter det massa lådvinskärringar härinne och ryggdunkar henne och hejar på.

Hahaha riskbruk efter en parhelg i Skärgården med grillat, lite bubbel och några shots 🤣

Jag har inte sett Ida ligga i soffan framför tv:n och läppja på ett glas vin, eller ett hon druckit i badkaret i sin ensamhet.
Kan inte heller minnas att hon haft Covid med feber och allmän sjukdomskänsla men ändå känt behovet att trycka en bärs.
När jag tänker efter åkte inte vinet fram när damlandslaget i fotboll rev av en match på tv heller.

Hmm…kan det vara så att andra deltagare stått för det i programserien eller fabulerar jag nu?🧐
Citera
2023-06-08, 00:12
Medlem
Arvid och Ida reser till Grekland. Nu var ju inte det en del av programmet utan något de själva gjorde, men man undrar ju om resande är något som man måste vara okej med för att få vara med. Det är ganska många som reser men det finns ju också personer som jag som absolut hatar det och aldrig vill resa någonstans.

Smekmånaderna var ju i Sverige allihop, kanske av kostnadsskäl, och i så fall blir det ju lite konstigt när de skickar ner ett kamerateam till Grekland bara för ett pars skull.
Citera
2023-06-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha riskbruk efter en parhelg i Skärgården med grillat, lite bubbel och några shots 🤣

Det börjar såhär och eskalerar sedan till vardagsdrickande, kapten Stark känner igen mönstret.
Senast redigerad av q-wxyz 2023-06-08 kl. 00:27.
Citera
2023-06-08, 00:29
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Så Stina och Fredrik borde inte skaffa barn? Inte Alex heller som hade sitt ”livs bakfylla” efter parhelgen? Carro måste vara uteslutet då, hon har ett vinglas i handen i alla scener där hon inte är arg och skakar i hela kroppen. Hennes väninna i vått och torrt som älskar vin och drinkar enligt sin instagram har två barn. Varför är det just och bara Ida som ska målas ut som värsta alkoholisten? För att Arvid pekat på henne och hängt ut henne nåt så förfärligt överdrivet? Tycker det är vanligare att vuxna dricker mer och oftare än jag än lika mycket eller mindre. Jag är inte nykterist men dricker max ett halvt glas vin när jag går bort eftersom jag har sån låg tolerans och känner av det snabbt. Det brukar jag vara ensam om. Vet många härliga, högpresterande kvinnor som kan gå ut och festa likt Ida när dom är lediga.
Det är kombinationen av fest & alkohol som stackaren Arvid menar gör skillnaden som sliter på kroppen & inte skapar lika vackra avkommor, skämt åsido det handlar ju bara om att han tror att hon ska vara otrogen på fyllan eller strippa för andra sjömän så att han får skämmas över dem.

Brukar din intolerans visa sig i hicka då? efter detta halva glas vin, jag har haft å göra med en lågpresterande person som verkade unna sig ett helt glas vin ur låda minst 3 dar i veckan, och det slutade alltid med en avtändande hickning som var vedervärdig att lyssna på & känna oset av, var detta en smygalkis tro?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-08 kl. 00:34.
Citera
2023-06-08, 00:49
Medlem
Ida & Arvid har 0 chans att hålla. Inte förvånad av att han är militär, han utstrålar verkligen tråkig människa med pinne i röven. Han är egentligen inte redo för ett förhållande, det märker man, särskilt inte i detta formatet. Jag tycker egentligen inte det är något fel med att man umgås med sina ex, men att sitta & lovorda dem & sova över hos dem på din "egentid" efter att du precis har gift dig, och sen berätta detta efter det hänt till din fru måste ju vara någon ny nivå av hjärndödhet.

Ida verkar vara en skön brud, men hon kärade ner sig alldeles för snabbt i förpackningen som passade hennes handlarlista när det kommer till män. När de skulle åka ut & träffa de andra paren i stugorna verkade ju Arvid tycka det var helt sjukt att Ida ville ta med sig mer än 1 flaska skumpa, liksom kom igen.

Sen var det iof rätt cringe när de minsann skulle "vinna" genom att vara det bästa paret, tji fick dem.

Sen om man ska kolla på säsongen som helhet so far så är det verkligen imponerande hur dåliga experterna är på att matcha ihop. Det är ju ett par som absolut uppenbart inte borde vara med i sådana här experiment, inte ens redo att dejta i normala former.
Citera
2023-06-08, 01:11
Medlem
Senaste avsnittet var det bästa hittills! Tyckte det var så fint att Stina verkligen kunde se Fredrik för den han är och förstod att man behöver vara en schysst person som inte utnyttjar hans snällhet, tex.

Alex är ju genomsympatisk, synd bara att han tar på sig ansvaret för Linas mående och hennes sätt att dissa deras relation. Tror att han kommer att få många förslag från kvinnor efter att programmet är slut. Tror att de ska stanna hemma en helg och bara ligga, har inte attraktionen kommit då så lär det inte göra något.

Caroline är fan den tråkigaste och mest dramatiska ever. August å sin sida känns ganska barnslig. Men fattar att han blir trött. Jag är rätt noga med saker och ting, men även jag hade kunnat spika i stugan. Det var ju en jädra campingstuga och inte Sheraton, get over it!
Citera
2023-06-08, 01:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Det börjar såhär och eskalerar sedan till vardagsdrickande, kapten Stark känner igen mönstret.

Aha, så det börjar med en parhelg i skärgården för att längre fram sluta i tvångsmässigt vardagsdrickande. Dra i handbromsen Ida för i helvete, annars slutar du upp precis som Carro, August, Fredrik och Stina som dricker i alla möjliga tänkbara situationer, vardag som helg.

Du är så ägd ditt troll 😘
Citera
2023-06-08, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ni pratar ju om olika saker.

Kvinnor lämnar män som inte bidrar. Det ser man i dina exempel.

Samtidigt lämnar kvinnor mesar. Där kommer det in som mendokse pratar om.

En bra man bidrar mycket men han har också stor integritet och bra självförtroende.

Ja, jag skriver om etablerade par. Där lämnar kvinnan om maken/sambon inte anpassar sig/inte bidrar.

Och mendokse skriver om när kvinnor lämnar redan vid dejtingstadiet. För kvinnor lämnar mesar redan vid dejtingstadiet.

Exakt. En bra man visar redan vid dejtingstadiet att han är en man med bra självkänsla/bra självförtroende, trygg och stabil och med integritet. Som också är lyhörd och empatisk och beredd på att bidra och lyssna in sin kvinna och finnas där för henne och bidra. En sådan man blir i regel inte lämnad vid dejtingstadiet (om ömsesidiga känslor och attraktion finns). Och han blir i regel inte heller lämnad i en seriös relation.

Av det ytterst lilla vi får se av paren så uppfattar jag att Fredrik har de där egenskaperna: både den fina lyhördheten/viljan att bidra och även integriteten/stabiliteten. Medans Alex skulle behöva mer av den där integriteten/stabiliteten, i övrigt verkar han vara en riktig pärla. De övriga två männen kanske man vinklar på ett visst sätt, så vi inte får se hela deras register. Så de kanske även har det. Vem vet? Vet ens deras fruar? Kort tid att lära känna någon på.
Senast redigerad av TomatKungen 2023-06-08 kl. 03:30.
Citera
2023-06-08, 03:38
Avslutad
Citat:
”Det börjar så här”? Du menar att detta var första gången som Ida drack alkohol? Eller har Ida lyckats hitta och behålla en lagom nivå på alkoholkonsumtionen under många år?
Citera
2023-06-08, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, jag skriver om etablerade par. Där lämnar kvinnan om maken/sambon inte anpassar sig/inte bidrar.

Och mendokse skriver om när kvinnor lämnar redan vid dejtingstadiet. För kvinnor lämnar mesar redan vid dejtingstadiet.

Exakt. En bra man visar redan vid dejtingstadiet att han är en man med bra självkänsla/bra självförtroende, trygg och stabil och med integritet. Som också är lyhörd och empatisk och beredd på att bidra och lyssna in sin kvinna och finnas där för henne och bidra. En sådan man blir i regel inte lämnad vid dejtingstadiet (om ömsesidiga känslor och attraktion finns). Och han blir i regel inte heller lämnad i en seriös relation.

Av det ytterst lilla vi får se av paren så uppfattar jag att Fredrik har de där egenskaperna: både den fina lyhördheten/viljan att bidra och även integriteten/stabiliteten. Medans Alex skulle behöva mer av den där integriteten/stabiliteten, i övrigt verkar han vara en riktig pärla. De övriga två männen kanske man vinklar på ett visst sätt, så vi inte får se hela deras register. Så de kanske även har det. Vem vet? Vet ens deras fruar? Kort tid att lära känna någon på.

Min uppfattning är att både Arvid och Fredrik har det som krävs. Bra män bägge två. Fredrik är något för snäll och Arvid är något för lite snäll men de har bra fruar som kan hantera det.

Som så många varit inne på måste Alex sluta vara så extremt snäll och sätta värde på sig själv. Det är som att han hade kunnat paras ihop med en hemlös och tandlös alkoholist och ändå varit näjd. En pärla har inte den mentaliteten. Det är grunderna i manlighet vi diskuterar här och Alex är tyvärr helt bortkommen. Det är synd för han är en bra person om man bortser från attraktionsförmåga gentemot kvinnor.

August är för normbrytande för att vanliga kvinnor ska finna honom attraktiv. Även han verkar vara en bra person i övrigt om man frånser hans anarkistiska ådra.

Jag tycker även att årets kvinnor är bra i år om man frånser Linas lathet. Carro och August var ingen vidare match och inte heller Lina och Alex. Carro är inte vild som hon ger intryck av utan vilsen. Lina vill vara posh och skulle passa bäst som hemmafru till en förmögen och världsvan herre.
Senast redigerad av Keus 2023-06-08 kl. 07:13.
Citera
2023-06-08, 07:59
Medlem
Citat:
Många som är avundsjuka på honom härinne, svensk avundsjuka och missunnsamhet i sin ädlaste form.
På Arvid, hahah. Aldrig, han är ju skvatt galen och en MÖP, Militärt Överintresserad Person, som trycker ner och manipulerar en tjej på bästa sändningstid. Skulle inte vilja vara i hans skor.....
Citera
2023-06-08, 08:22
Medlem
StandardGreys avatar
Har funderat ett tag över det här med Alexanders fråga om "hetta". Var det ett skämt eller inte? Jag blir osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in