2023-06-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
På Arvid, hahah. Aldrig, han är ju skvatt galen och en MÖP, Militärt Överintresserad Person, som trycker ner och manipulerar en tjej på bästa sändningstid. Skulle inte vilja vara i hans skor.....

Bär man försvarets t-shirt ute i det offentliga på fritiden är man inte lämplig som officer. Den är till för att träna i under arbetstid eller bära hemma när går och skrotar.
Senast redigerad av bohonos 2023-06-08 kl. 08:34.
Citera
2023-06-08, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Aha, så det börjar med en parhelg i skärgården för att längre fram sluta i tvångsmässigt vardagsdrickande. Dra i handbromsen Ida för i helvete, annars slutar du upp precis som Carro, August, Fredrik och Stina som dricker i alla möjliga tänkbara situationer, vardag som helg.

Du är så ägd ditt troll 😘

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
”Det börjar så här”? Du menar att detta var första gången som Ida drack alkohol? Eller har Ida lyckats hitta och behålla en lagom nivå på alkoholkonsumtionen under många år?

Många fyllon härinne som kommer till undsättning för henne 🤭

Citat:
Ursprungligen postat av bridge
På Arvid, hahah. Aldrig, han är ju skvatt galen och en MÖP, Militärt Överintresserad Person, som trycker ner och manipulerar en tjej på bästa sändningstid. Skulle inte vilja vara i hans skor.....

Hans skor är för stora för dig, du hade även haft svårt att fylla ut hans uniform.
Citera
2023-06-08, 08:44
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StandardGrey
Har funderat ett tag över det här med Alexanders fråga om "hetta". Var det ett skämt eller inte? Jag blir osäker.

Tolkar det som ett skämt dels för att "hetta" rörande maträtter är ett vedertaget begrepp och sedan utifrån hur han sa det samt hans kroppsspråk och mimik, han förväntade sig ett skratt från hennes sida.
Senast redigerad av SnutteFia03 2023-06-08 kl. 08:47.
Citera
2023-06-08, 08:54
Medlem
Citat:
Har funderat ett tag över det här med Alexanders fråga om "hetta". Var det ett skämt eller inte? Jag blir osäker.

Alex skriver själv på instagram att det är ett skämt, hans sätt att skämta på:
https://www.instagram.com/p/CtJVIw9sp9p/
Citera
2023-06-08, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Många fyllon härinne som kommer till undsättning för henne 🤭

Hans skor är för stora för dig, du hade även haft svårt att fylla ut hans uniform.
Kunde du inte svara på om detta var Idas alkoholdebut?
Citera
2023-06-08, 09:25
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:

Det var ett skämt som gjorde honom till heders-Göteborgare trots att han är Malmöit.
Sådana sägs med allvarlig röst, på det som sägs fattar man att det bör vara ett skämt men den allvarliga minen och rösten gör en förvirrad och man tänker "är han/hon så här dum på riktigt"
Jag har själv svart bälte i sån humor och kan säga att skämtet blir ännu roligare för en själv när man ser hur mottagaren med förvirrad min dumförklarar en.

Det pratas mycket om riskbruk i den här tråden, jag har inte sett något riskfyllt drickande hos någon av deltagarna, och då är jag ändå någon som själv bara dricker några få glas per år.
Citera
2023-06-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Bär man försvarets t-shirt ute i det offentliga på fritiden är man inte lämplig som officer. Den är till för att träna i under arbetstid eller bära hemma när går och skrotar.

Tror du inte det är för tv-teamet? De har säkert bett honom ha något militärt för att sätta rätt stämning liksom.
Citera
2023-06-08, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Kunde du inte svara på om detta var Idas alkoholdebut?

Går inte att diskutera med en person som tolkar allt bokstavligt, men en medelålders tjej som festar som en fjortis är det varning på. Det är uppenbart att det skiljer sig i mognadsgrad mellan dem och jag förstår att du tar den omognas parti.
Senast redigerad av q-wxyz 2023-06-08 kl. 09:40.
Citera
2023-06-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Min uppfattning är att både Arvid och Fredrik har det som krävs. Bra män bägge två. Fredrik är något för snäll och Arvid är något för lite snäll men de har bra fruar som kan hantera det.

Som så många varit inne på måste Alex sluta vara så extremt snäll och sätta värde på sig själv. Det är som att han hade kunnat paras ihop med en hemlös och tandlös alkoholist och ändå varit näjd. En pärla har inte den mentaliteten. Det är grunderna i manlighet vi diskuterar här och Alex är tyvärr helt bortkommen. Det är synd för han är en bra person om man bortser från attraktionsförmåga gentemot kvinnor.

August är för normbrytande för att vanliga kvinnor ska finna honom attraktiv. Även han verkar vara en bra person i övrigt om man frånser hans anarkistiska ådra.

Jag tycker även att årets kvinnor är bra i år om man frånser Linas lathet. Carro och August var ingen vidare match och inte heller Lina och Alex. Carro är inte vild som hon ger intryck av utan vilsen. Lina vill vara posh och skulle passa bäst som hemmafru till en förmögen och världsvan herre.

Jo, Fredrik kan jag hålla med om, han verkar vara en genuint bra man med sin hustru. Men Arvids oro över att Ida inte skulle kunna hantera att han vill ha egentid fann jag lite märklig. Ida verkar vara en självständig kvinna som absolut kan ge sin make egentid om han så behöver. Men som sagt: kan vara vinklingar som SVT gjort av den ytterst lilla tid vi får se. I övrigt verkar Arvid också vara en bra man.

Alex är en man som jag kan tänka mig är bra, med rätt kvinna. En kvinna där han kan känna sig säker och trygg med. Då skulle han förmodligen blomstra. Så det är väl ingen vidare matchning, helt enkelt. Lina och Alex.

Ja, Agust är säkert också ett kap för en kvinna som iaf. kan uppskatta hans anarkistiska sida. Så det är väl även där som med Alex och Lina: ingen bra matchning. Agust verkar även genuint trevlig, även här i tråden.

Ja, kvinnorna i år verkar verkligen vilja ge det hela ett ordentligt försök, vilket jag har förstått att inte alltid varit fallet i tidigare säsonger. Så det är ju bra. Det är ju lite en förutsättning att paren vill ge det hela ett ordentligt försök...

Samtliga 8 personer skulle med rätt person blomstra, då de verkar vara fina människor allihop. Och Ida och Arvid blomstrar. och Stina och Fredrik blomstrar.

Alex och Lina, Agust och Caroline skulle blomstra med rätt personer.
Citera
2023-06-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Alex skriver själv på instagram att det är ett skämt, hans sätt att skämta på:
https://www.instagram.com/p/CtJVIw9sp9p/

Dra mig baklänges vad smörigt inlägg av Alex, smörigt gentemot produktionen och psykologerna. Vad är orsaken?
Citera
2023-06-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Tror du inte det är för tv-teamet? De har säkert bett honom ha något militärt för att sätta rätt stämning liksom.

Jo, så kan det vara.

Men bad tv-teamet honom att sitta lääänge på hästen vid första mötet med Ida?
Citera
2023-06-08, 10:10
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Alex och Lina, Agust och Caroline skulle blomstra med rätt personer.
Agust och Alex, absolut, men vilken sorts personer skulle Lina och Carro kunna blomstra med? Har svårt att se det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in