2023-05-30, 19:47
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Fick drygt 4000, det är nice, gör inget alls.

Fick du lite pengar har du haft låg förbrukning, hur tror du elstödet är tänkt att fungera egentligen?

Är det Nice att ha betalat för mycket i elräkning och ha en hög elförbrukning😆 Hur fan tänker du där?
Själv fick jag 374 kr och tycker det är Nice, då vet jag att jag inte haft höga elräkningar och hög elförbrukning och då bor jag endå I hus 😎
Citera
2023-05-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Är det Nice att ha betalat för mycket i elräkning och ha en hög elförbrukning😆 Hur fan tänker du där?
Själv fick jag 374 kr och tycker det är Nice, då vet jag att jag inte haft höga elräkningar och hög elförbrukning och då bor jag endå I hus 😎

Det var nice att få tillbaka 4000 spänn jämfört med att inte få tillbaka 4000 spänn. Har fast avtal på 32 öre, så det gick nästan plus minus noll de 2 månaderna.
Citera
2023-05-30, 20:43
Medlem
Såga att det trillat in drygt 2600kr på kontot i form av elstöd. Man får väl tacka och ta emot och samtidigt inse att domedagsprofetiorna många ylade om med en vinter med umbäranden vi sent skulle glömma inte inträffade och inte lär inträffa nästa eller nästa eller nästa vinter heller. Det var typisk blötsnö med hårda vindar och inte ransonering som orsakade strömavbrott hos mig i vintras. En helt vanlig vinter med andra ord.
Citera
2023-05-30, 20:44
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Flera bekanta har fått sitt elstöd på kontot före beslutet kommit på Kivra/min myndighet post.Jag själv har inte fått något alls än, varken beslutet eller utbetalningen.

Pengarna fanns på kontot idag. Kivra kom senare under dagen.
Citera
2023-06-08, 07:22
Medlem
Senast den 9e juni ska alla ha fått elstödet, har folk fått det än?
Citera
2023-06-08, 17:35
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Senast den 9e juni ska alla ha fått elstödet, har folk fått det än?
Det har gått tokfort, långt före *dead line*.
Citera
2023-06-09, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn

Uppriktigt sagt så använder vi här hemma vad vi behöver.
Vi duschar varmt.
Lagar middag en gång om dagen. Kokar kaffe. Tänder lampor. Är det kallt ute har vi varmt inne. Är det varmt ute slår vi igång fläktar inne.

Tycker synd om er som väljer att leva efter elpriserna och snåla med livskvalitet.

Vi gör det verkligen inte.
Citera
2023-06-09, 19:13
Medlem
TonyMeltdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Vi duschar varmt.
Det är nu man insett att sommarens elräkning i stort sätt handlar om varmvattenberedaren och kylskåpet...
Citera
2023-06-09, 20:58
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Uppriktigt sagt så använder vi här hemma vad vi behöver.
Vi duschar varmt.
Lagar middag en gång om dagen. Kokar kaffe. Tänder lampor. Är det kallt ute har vi varmt inne. Är det varmt ute slår vi igång fläktar inne.

Tycker synd om er som väljer att leva efter elpriserna och snåla med livskvalitet.

Vi gör det verkligen inte.

Tror du jag har levt efter elpriserna😂😂
Jag lagar mat 2 ggr om dagen, kokar kaffe. Hade runt 23-24 grader inomhus i vintras. Är det varmt ute på sommaren så slår jag igång ac:en på luftvärmepumpen, tvättar, duschar, jag gör allt det du gör i ditt hem.
Så nej jag lever inte efter elpriset.
Pga mitt arbete så duschar jag på jobbet dom dagar jag jobbar,ledigheten duschar jag hemma.
Citera
2023-11-28, 18:37
Medlem
Nu börjar ockerpriserna på el ticka upp igen. Jag förutsätter att staten kompenserar oss husägare för de dyra priserna. Vet någon när nästa elstöd kommer?
Citera
2023-11-28, 20:18
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Nu börjar ockerpriserna på el ticka upp igen. Jag förutsätter att staten kompenserar oss husägare för de dyra priserna. Vet någon när nästa elstöd kommer?

Ytterst tveksamt om det blir ett nytt elstöd för hushåll, men inget verkar vara beslutat ännu.

https://www.dagensps.se/varlden/energi/elstodet-forlangs-till-2024-i-eu-sverige-osakert/

Tycker du att vi skattebetalare ska betala räntestöd och ”dyr mat stöd” till varandra också?
Citera
2023-11-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Ytterst tveksamt om det blir ett nytt elstöd för hushåll, men inget verkar vara beslutat ännu.

https://www.dagensps.se/varlden/energi/elstodet-forlangs-till-2024-i-eu-sverige-osakert/

Tycker du att vi skattebetalare ska betala räntestöd och ”dyr mat stöd” till varandra också?

Tack för länken
Du är okunnig. Eldstödet bekostas inte av skattebetalare utan av de gigantiska flaskhalsavgifterna staten får in då elpriset har löpt amok.

Det är som en gurka plötsligt skulle kosta 400 kr st och staten får 150 kr eller liknande i ”avgift”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in