2023-06-07, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon beter sig inte gränslöst din misogyna #%^*. Arvid säger att hon gör det, lär dig tänka själv och inte bara köpa vad nån realitydeltagare säger om en tredje person. Ida gjorde ingenting konstigt på festen under parhelgen. Hon stack inte ut från mängden men Arvid skiljde ut henne från mängden och pekade på henne. Ida betedde sig också helt enligt normerna på bröllopsfesten, alla runt henne gjorde exakt vad hon gjorde.

Haha, kan man ta dig seriöst? Gud, vad du hoppar på andra, gillar du att vara sån? Stackars dig, du verkar inte vara kul att hänga med. Vi vet ju inte vad tv4 inte visade, utan lämnade därhän. Tror du verkligen på att det tv4 visar är sanningen och hela sanningen?

Kanske du ska försöka se lite djupare på livet, det är inte bara svart-vitt. Och det här är sista gången jag svarar dig, du verkar ta saker lite för allvarligt. Jag tror du är väldigt lättpåverkad av dina egna tolkningar, känslor och föreställningar.

Ta det lugnt nu, det är inte bra för dig att gå upp så i varv över ett program på tv4.
Citera
2023-06-07, 19:27
Medlem
Pughs avatar
Arvid är verkligen en bossig och manipulerande typ. Han är dessutom seg och tråkig. Någon annan som stör sig på att han alltid har samma tonläge oavsett humör?

Han måste även vara väldigt sugen på medias rampljus med tanke på hur han springer runt och ger intervjuer stup i kvarten.
Citera
2023-06-07, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det har inte med saken att göra. Dom flesta misshandlare i relationer skyller på barndomstrauman tex. Jag har själv en förälder som är nykter alkoholist och har arbetat med medberoendet i många år mellan 16-30 år ungefär. Det är absolut INTE ok att trycka ner och kontrollera sin partner och skylla på att ens förälder är alkoholist.

Skyller på? Trycker ner? Man bestämmer väl själv vad man vill leva med i ett äktenskap och väljer bort det man inte vill ha. Det är ju du som trycker ner andra med alla din påhopp, men det verkar vara din verklighet det beteendet. Arvid uttryckte bara sin mening och sin oro över Idas festande, det har han ju rätt att göra. Du verkar ha svårt för att andra uttrycker sin mening.

Bye
Citera
2023-06-07, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Haha, kan man ta dig seriöst? Gud, vad du hoppar på andra, gillar du att vara sån? Stackars dig, du verkar inte vara kul att hänga med. Vi vet ju inte vad tv4 inte visade, utan lämnade därhän. Tror du verkligen på att det tv4 visar är sanningen och hela sanningen?

Kanske du ska försöka se lite djupare på livet, det är inte bara svart-vitt. Och det här är sista gången jag svarar dig, du verkar ta saker lite för allvarligt. Jag tror du är väldigt lättpåverkad av dina egna tolkningar, känslor och föreställningar.

Ta det lugnt nu, det är inte bra för dig att gå upp så i varv över ett program på tv4.

Jävlar vilken öm tå ”misogyn” var för dig. Vill absolut inte hänga med dig, försöker diskutera ämnet här vilket du hade svårt för tydligen då du lägger ner argumenten och går all in personangrepp istället. Passar mig utmärkt om du ignorerar mig, känner inte igen ditt nick så du hoppade bara in för att white knightea Arvid.
Citera
2023-06-07, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh
Arvid är verkligen en bossig och manipulerande typ. Han är dessutom seg och tråkig. Någon annan som stör sig på att han alltid har samma tonläge oavsett humör?

Han måste även vara väldigt sugen på medias rampljus med tanke på hur han springer runt och ger intervjuer stup i kvarten.

Nej, faktiskt inte, ser att många stör sig på hans tonläge. Stör mig på vad han säger och hur han går omkring i försvarsmaktens kläder i tid och otid på fritiden i tv däremot. Men tonläget, hårfärgen, fräknar, hans mormor osv, bryr mig inte alls om det
Senast redigerad av Undringar 2023-06-07 kl. 20:03.
Citera
2023-06-07, 20:07
Medlem
Jävla snygg stjärt Fredrik har då. Undrar om inte Arvid satt i buskarna och fluktade när Freddie nakenbadade. Högernäven gick väl som en kollibrivinge på honom.
Citera
2023-06-07, 20:24
Medlem
Fan vad Ida vart imponerad av hur mycket grekiska glosor Arvid kunde. Ja, ända tills det kröp fram att hälften var tyska och att han hade lärt sig alltihop på Mykonos...
Looking for
Girls who want boys
Who like boys to be girls
Who do boys like they're girls
Who do girls like they're boys...
Senast redigerad av GregersWerle 2023-06-07 kl. 20:45.
Citera
2023-06-07, 20:45
Medlem
Snacka om spikrak militär karriär för Arvid, förresten. Från "General Spänst" till "Kapten Klänning" på knappt tio år.
Imponerrrande, på min ärrra!
Citera
2023-06-07, 21:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Om du ser om avsnitten så är det den uppfattningen man får, att hon blir det (Kerstin) när hon blir full. Kanske för att jag själv varit gränslös som jag kan se det beteendet. Sprit-Karin, var det det hon kallade sig för i samtalet med sin kompis? Eller var det det andra namnet som jag inte kommer ihåg? Där spriten går in går förnuftet ur, det är väl känt? Och hon duckar inte för att supa till, hon gav nåt exempel vad hon ville göra med kompisarna på nåt uteställe. Klart man blir gränslös när man blir tillräckligt full, och hon gillar att släppa loss. Det såg man redan i första programmet.
Hon har själv inte använt det ordet, men jag känner igen beteendet och den gränslösa känslan. Inget ont i det om man gillar det livet, tonårslivet som hon verkar leva kvar i. Men det är ju bara den uppfattning man får. Sen känner jag också igen mentaliteten från supandet i Norrland, kommer själv från samma område som hon. Så det lever hon kvar i, supandet och Kerstin som kommer fram. det är ju inget hitte-på. Det står hon ju för. Samtidigt är det bara en bild som tv4 förmedlar, vi har ju inte sett henne dyngfull framför kameran. För jag antar att det är det hon menar med Kerstin. Men det är bara vad jag tror utifrån programmet och det hon sagt.

Okej det är nog lite olika betydelser som folk lägger in i det där. Att ”Kerstin kommer fram” är enbart humoristiskt och i närmsta fall av betydelsen att man blir rolig att umgås med och att man skrattar mycket tillsammans med andra ”Kerstins”.
I alla fall i mina kretsar, har aldrig varit med om betydelsen att man blir ansvarslös eller omdömeslös. Vi skojar om det bara som en beskrivning av nåt roligt.
Citera
2023-06-07, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Snacka om spikrak militär karriär för Arvid, förresten. Från "General Spänst" till "Kapten Klänning" på knappt tio år.
Imponerrrande, på min ärrra!

Många som är avundsjuka på honom härinne, svensk avundsjuka och missunnsamhet i sin ädlaste form.
Citera
2023-06-07, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pugh

Yes, han pratar med monoton röst konstant. En riktigt tråkig typ.
Citera
2023-06-07, 21:45
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q-wxyz
Många som är avundsjuka på honom härinne, svensk avundsjuka och missunnsamhet i sin ädlaste form.
Ja väldigt många. Jag tycker Arvid verkar vara en hyvens snubbe. Ida borde lyssna på hans kloka råd och dra ner på sitt drickande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in