2023-06-07, 13:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Både och.

Det på filmen kan förstås ha varit vilket flygplan som helst. Det finns inget konstigt där.
Det piloterna (Fravor och Dietrich) såg var ju helt fantastiskt enligt Fravor - medan Dietrich har sagt att det är fullt möjligt att det var exempelvis en ballong eller liknande.
Dietrich: I believe there is an explanation that is of this planet. That is why I am encouraging more folks to report their incidents (another reason I agreed to the interview: reducing stigma) so we can take a scientific approach to the analysis (rather than letting our imaginations run wild and fueling crackpot conspiracies).
Citera
2023-06-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsfadern
Jag har inte bestämt mig för nånting. Det jag däremot vänder mig mot är att de flesta i UFO-svängen drar likhetstecken mellan det som inte går att förklara och kontakt med utomjordisk intelligens. Nu är jag ingen expert på allt material, men det jag har sett i alla fall är lågupplösta bilder och filmer där det är svårt, för att inte säga omöjligt, att säga vad vi verkligen ser. Och bara för att vi inte kan förklara något så innebär det inte att vi har utomjordingar hos oss. Det kan vara rymdskrot, rymdstenar, optiska illusioner, allt möjligt. Samma sak med de som påstår sig ha bevittnat detta själva. Det vi har är andrahandskällor där det inte går att verifiera sanningshalten i vad dem säger. Allt vi kan göra är att tro eller inte tro på dem.

Vill inte uppfattas som ignorant eller arrogant, men det just nu bästa "beviset" för att utomjordiskt liv existerar är att universum är oändligt och att det genom sannolikhetsläran måste uppstått livsformer på andra platser i universum.

Visa mig utomjordingarna, visa mig rymdfarkosterna och jag är definitivt öppen för att ändra uppfattning.

Det här är väll ett ämne där man få gå på vad man tror. Jag tror dock det vi är på spåren är att människan för flera hundra tusen år sedan var mer tekniskt civiliserad samhälle än vad vi kan föreställa oss i våran egen fantasi. De lämnade jorden för att kolonisera andra planeter och det är rester från det som dimper ner från rymden.
Universum är mer eller mindre oändligt alltså finns det miljarder liknande jordklot som våran egen. Men med olika historier vad som händer på planeten.
Frågan man borde ställa sig, vilken historia utspelar sig på våran planet. Det är det intressanta. Jag tror vi är planeten där man upptäckte att vi inte var först här…
Citera
2023-06-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det på filmen kan förstås ha varit vilket flygplan som helst. Det finns inget konstigt där.
Det piloterna (Fravor och Dietrich) såg var ju helt fantastiskt enligt Fravor - medan Dietrich har sagt att det är fullt möjligt att det var exempelvis en ballong eller liknande.
Dietrich: I believe there is an explanation that is of this planet. That is why I am encouraging more folks to report their incidents (another reason I agreed to the interview: reducing stigma) so we can take a scientific approach to the analysis (rather than letting our imaginations run wild and fueling crackpot conspiracies).
Det ser inte ut som ett flygplan och beter sig inte som ett.
Citera
2023-06-07, 13:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det ser inte ut som ett flygplan och beter sig inte som ett.

Jaså - på vilket sätt? Det är en suddig blaffa som inte gör någonting konstigt alls. Hur skulle ett flygplan bete sig som inte blaffan gör?
Citera
2023-06-07, 13:40
Medlem
Citat:
Jaså - på vilket sätt? Det är en suddig blaffa som inte gör någonting konstigt alls. Hur skulle ett flygplan bete sig som inte blaffan gör?
Blaffan ser inte ut som ett plan och de beskriver rörelser som plan inte kan göra. Skulle de ljuga?
Citera
2023-06-07, 13:42
Medlem
Citat:

Måste ni alltid gå off topic plissken?
Jag vet du lever för att debunka men visa lite självbehärskning du är bättre än såhär.

Låt oss istället få höra vad du anser om vittnesmål personen avlagt i kongressen och om trådens poäng ifråga... vi är många som är nyfikna.
Citera
2023-06-07, 13:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Blaffan ser inte ut som ett plan och de beskriver rörelser som plan inte kan göra. Skulle de ljuga?
Blaffan ser precis ut som jetmotorer bakifrån - vad menar du skiljer?

Vilka "de" pratar du om som beskriver rörelser? På filmen syns inga som helst underliga rörelser - och det är väl den vi diskuterar nu?
Citera
2023-06-07, 13:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boetsman
Måste ni alltid gå off topic plissken?
Jag vet du lever för att debunka men visa lite självbehärskning du är bättre än såhär.

Låt oss istället få höra vad du anser om vittnesmål personen avlagt i kongressen och om trådens poäng ifråga... vi är många som är nyfikna.

Det skrev jag långt tidigare - kolla mina inlägg i tråden så klarnar det - nu svarade jag bara på andras inlägg så gnäll på dem om du tycker det är off topic (eller tryck på "Rapportera"-knappen)
Citera
2023-06-07, 13:47
Medlem
TokayGecks avatar
Citat:

Ingen ide, du talar inför döva öron. Har sett denna profil förut på forumet och framstår som världens största kritiker till detta ämne. Tror faktiskt att ett UFO med utomjordingar hade kunnat föra bort honom och han hade fortfarande hävdat att det var människor i kostym.

Skeptisk ska man vara, men en smula tro bör man även ha. Speciellt när vittnesmålen kommer från den del av samhället man själv inte har insikt i. Just detta fenomen kan vi vara på det klara att något existerar som vi inte har förståelse för. Vittnesmålen är allt för många och allt för spridda, både över tid och plats.
Citera
2023-06-07, 13:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokayGeck
Ingen ide, du talar inför döva öron. Har sett denna profil förut på forumet och framstår som världens största kritiker till detta ämne. Tror faktiskt att ett UFO med utomjordingar hade kunnat föra bort honom och han hade fortfarande hävdat att det var människor i kostym.

Skeptisk ska man vara, men en smula tro bör man även ha. Speciellt när vittnesmålen kommer från den del av samhället man själv inte har insikt i. Just detta fenomen kan vi vara på det klara att något existerar som vi inte har förståelse för. Vittnesmålen är allt för många och allt för spridda, både över tid och plats.

Varför ska man tro på vittnesmål som helt saknar bevis? Då borde vi väl tro på i stort sett all religion, kryptozoologi och andliga väsen också?
Citera
2023-06-07, 13:51
Medlem
Orkar inte läsa men vet någon om det finns bevis eller är det obekräftat vittnesmål?
Citera
2023-06-07, 13:51
Medlem
Citat:
Blaffan ser precis ut som jetmotorer bakifrån - vad menar du skiljer?

Vilka "de" pratar du om som beskriver rörelser? På filmen syns inga som helst underliga rörelser - och det är väl den vi diskuterar nu?
Jag såg en intervju/dokumentär om detta och de hade följt flera tic-tacs med radar och att de hade störtdykt från hög höjd med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in