Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Varför ska man tro på vittnesmål som helt saknar bevis? Då borde vi väl tro på i stort sett all religion, kryptozoologi och andliga väsen också?
Bevisen kanske kan komma när det finns en tillräcklig stor kredibilitet och förståelse för vad som händer runt om en? Om allt är hemligtstämplat, "black projects" aktivt undanhåller information och bevis för bl.a. kongress och andra folkvalda, tja, hur ska man då komma till roten av det utan vittnesmål? Du är väldigt duktig på att hela tiden vända resonemang så jag gör samma sak.
Varför ska vi lyssna på vittnen i brottmål? Räcker det inte med bevis?
Varför döms folk endast utifrån vittnesmål där ord står mot ord?
Jag kan berätta varför.
- En persons vittnesmål kan anses hålla trovärdighet helt utan bevis, beroende på faktorer så som personens bakgrund, erfarenhet, eller storyns sammanhang. Därför är vittnesmål otroligt viktiga.
Men jag håller med dig om att man bör så småningom även behöver framställa bevis. Men om de nu är så som dem säger i detta ämne, där de helt öppet uttrycker att man undanhållit bevis i åratal, till och med för en folkvald kongress. Ja, då är vittnesmål ännu viktigare för hur ska man annars kunna få fram bevis? Blir liksom ett moment 22.