2023-06-07, 06:39
Medlem
https://www.smalandsdagblad.se/2023-06-07/krankningar-allt-vanligare-sd-ser-tendens-till-gangkriminalitet-hos-barn

Kriminella mellanstadiebarn drar runt även i Stadsparken?
Citera
2023-06-07, 07:36
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.smalandsdagblad.se/2023-06-07/krankningar-allt-vanligare-sd-ser-tendens-till-gangkriminalitet-hos-barn

Kriminella mellanstadiebarn drar runt även i Stadsparken?

Återigen i stadsparken samt runt sjön hänger bara traditionella a lagare.
Som inte stör nämnvärt samt lyser med sin frånvaro på kvällar och helger .

Sluta och överdriv problem finns vd centralstationen med omnejd ..
Senast redigerad av mosesjr 2023-06-07 kl. 07:38.
Citera
2023-06-07, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Återigen i stadsparken samt runt sjön hänger bara traditionella a lagare.
Som inte stör nämnvärt samt lyser med sin frånvaro på kvällar och helger .

Sluta och överdriv problem finns vd centralstationen med omnejd ..
Stadsparken har problem och det är inte bara svenskar där.
Citera
2023-06-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Stadsparken har problem och det är inte bara svenskar där.

Stadsparken har stora STORA problem men det är några som inte ens bor i Nässjö som dementerar detta 😡
Det kryllar av somalier och afghaner där som både säljer och sitter och röker på inför alla så det luktar skit. Ska små barn tvingas sitta i detta. Ska föräldrar inte våga släppa ut sina barn ensamma till stadsparken för att leka?
Nej för så som läget är nu och sen en tid tillbaka hade inte jag vågat släppa iväg mina barn , det visslas och tittas och pratas om tjejer dom mött. Till mig stod en afghan och pratade samma ord om och om igen . Som jag inte förstod. Sen skrattade han ihop med sina vänner . Hotfullt då jag inte vet vad detta ordet betyder. Men han tittade på mig på meters avstånd och sa detta ordet om och om igen.
Det andra pundargänget ( svenska äldre ) mellan 40-55 typ som sitter vid bryggan och mitt på stan är inte farliga skulle jag säga men ändå inte kul att dom tar upp hela bryggan där dom är högljudda och höga som hus . Menar verkligen höga. Ramlar med cyklar , dansar runt som apor i en bur, röker braj så det luktar sjukt äckligt samt köper knark av dessa somalier och afghaner i parken.
Finns en ljus kille som umgås med afghanerna och somalierna i parken och som är en stor kran i Nässjö. Han åker runt på sin cykel alternativt elkick hela dagarna och säljer .
Hans namn är *liver *= o
En svensk kille som säljer enormt mycket. Frågar offentligt om folk vill köpa. Svårt att missa honom när han är ute och säljer hela dagarna på sin kick som han åker på runt och runt ingsbergssjön.
Har tipsat polisen om var dom gömmer drogerna för att polisen inte ska hitta det vid en visitering. Så hoppas alla enheter fått tipset. För ofta tänker inte polis att kolla på färdmedlet de åker på.
Om dom nu vill langa och knarka helt öppet. Kan dom inte göra det varsomhelst där det inte är massor av människor i omlopp och dessutom små barn.
Det gör dom flesta arga. Finns massor av andra ställen att syssla med sin skit på. Inte där det är mest människor ute som promenerar , leker , vill vara ifred och kanske läsa eller ta en lugn stund vid sjön, vilket bryggan byggdes för.
Är så jävla trött på detta pack nu som tror sig äga och tagit över sSverige!
Hoppas hoppas problemet som fler och fler politiker ser som stort ( moderater och sd ) så att poliser får mer makt att kunna ta till hårdare tag för att markera.
Fram med batong och hårdhandskar för fasen. Sen skicka hem dom till sina hemländer så fort dom gjort något brottsligt.
Sänk straffåldern omgående och ta bort straffrabatt osv.
Vi i Nässjö MÅSTE hjälpas åt i detta. Vi måste ringa polisen och säga hur otrygga vi är, våra barn är , alla gamla är. Vi måste ringa polisen varje gång vi ser en langning nere vid parken eller var som helst i stan . Skriv ner signalement i telefonen eller försök filma eller ta kort på det.
Detta måste sprida sig så vi kan stoppa detta elände som händer mitt framför våra ögon.
Vi måste få polisen samt politikerna i Nässjö att förstå ATT DET RÄCKER NU. VI VILL INTE KÄNNA OSS OTRYGGA DÄR VI BOR OCH DÄR VÅRA BARN BOR. Vi måste alla hjälpas åt för jag vet att sååååå MÅNGA med mig HAR FÅTT NOG!
Nu räcker det!
Vi vill ha tillbaka tryggheten som dessa tagit ifrån oss. Vi vill kunna känna oss TRYGGA vilket är våran rätt!

Är fler med mig???
Citera
2023-06-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Just alkohol är inblandat i de flesta våldsbrott. Finns få andra droger som får människor att tappa omdömet lika mycket som av alkohol.

Hade alkohol varit olagligt så hade det också varit "knark". Du visar verkligen din okunnighet här.

Edit: En avkriminalisering hade absolut rättat till en hel del. Det hade inte varit lika attraktivt att bli kriminell ifall man tog bort deras största inkomstkälla. Gängen hade försvagats väldigt mycket.

Det stämmer inte att alkohol är inblandat i de flesta våldsbrott. Vad alkohol däremot gör är att den drar upp våra känslor till ytan, den som redan är irriterad eller arg kan tex tappa impulskontrollen. All annan form av knark påverkar istället hjärnan utifrån drogens egenskaper i sig. Läs på om den skillnaden så slipper du komma med personangrepp när ditt narrativ blir ifrågasatt och ditt knarkarliv riskerar att hindras.

Din argumentation är dessutom minst 20 år förlegad. Idag är de värsta våldsbrotten knutna till kultur och religiös påverkan. En kultur med en religion där alkohol inte tillåts.
Citera
2023-06-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Kvittar. Lever man i en skamkultur behöver man verkligen känna att man drabbas. Att man omnämns som "stygg" i en databas någonstans kommer inte att göra ett skit.

De som går över gränsen för fängelse skall naturligtvis tas från gatan och bakom lås och bom. Sen bör man se över straffskalan också såklart.
Citera
2023-06-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Samma som med alkisar alltså? 😅

Nej. Den sortens personlighetsförändring och sinnesjukdom som cannabis ger gäller inte vid alkoholmissbruk.
Citera
2023-06-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Läs på och du kanske har något att komma med i framtiden.

Ska jag läsa på om tillmälen?
Citera
2023-06-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det stämmer inte att alkohol är inblandat i de flesta våldsbrott. Vad alkohol däremot gör är att den drar upp våra känslor till ytan, den som redan är irriterad eller arg kan tex tappa impulskontrollen. All annan form av knark påverkar istället hjärnan utifrån drogens egenskaper i sig. Läs på om den skillnaden så slipper du komma med personangrepp när ditt narrativ blir ifrågasatt och ditt knarkarliv riskerar att hindras.

Din argumentation är dessutom minst 20 år förlegad. Idag är de värsta våldsbrotten knutna till kultur och religiös påverkan. En kultur med en religion där alkohol inte tillåts.

Precis så. Alkoholister är trevliga och sällan farliga. Däremot narkomaner är raka motsatsen. Har jobbat inom detta och dom som knarkar med olika opiater , hasch , marijana osv . Är både tabletter och Hasch i omlopp i Nässjö. Fentanyl extasy osv. Ungdomar vet inte vad som händer när dom tar detta. Vem vet ens vad det är för kvalite när unga becknare/ kranar säljer hej vilt för att tjäna pengar snabbt.
Att få psykos , se i syne inbilla sig saker är vanligt med droger. Ännu värre för dom som går på adhdmedicin . Medicin går inte blanda hur som helst & ännu mindre ihop med alkohol.
Unga ska inte knarka!!!
Det är farligt.
Alkohol påverkar inte hjärnan som knark gör. De som brukar droger är 100 % mer opålitligare än de få alkoholister som sitter för sig själva ibland och är inte ens hotfulla eller otrevliga.
De hälsar och pratar och visar mer respekt för omgivningen.

DOM JAG OCH ANDRA I TRÅDEN SKRIVER OM är något helt ANNAT. Det är upp till 30 somalier som flockas nere vid sjön på bryggan , biblioteket , runt sjön och nere på stationen. Dom ihop är obehagliga och beter sig som om dom äger stället . Som nån i tråden skrev ” vi gillar inte att nån tar kort, så akta er för att ta upp era telefoner” vad fan är det???
Så vi ska inte ens kunna ta upp telefonen och svara på ett sms eller ta kort på våra barn eller nån blomma , eller vattnet? För får ni för er att vi tar kort på er blir ni otrevliga?
Man ska få ta kort på saker hur man vill.
Utan att fundera på om nån blir förbannad . Bara det är ju så jävla skevt så man blir mörkrädd .
Vet inte om det var samma person som svarade i tråden att om nån kommer fram och vill sälja och dom inte tar ett nej. Utan tjatar och tjatar. För att slippa dom för stunden skrev han att man ska säga till dom att man köper vid ett senare tillfälle och några ord på vad man vill köpa så man låter intresserad och vet. Som om dom kommer släppa det då ? Dom kommer inte glömma att man sagt att man kan köpa senare.
VILL MAN INTE KÖPA SÅ SKA MAN HA RÄTT ATT SÄGA NEJ , nej nej och åter NEJ. Och inte bli utfrågad på olika platser och tvingas säga att man köper senare.
Dom kan fan inte tvinga folk köpa hasch??
Man hör ju hur jävla giftigt och farligt detta är.

En sak jag vill att läsarna från Nässjö ska ta med sig är att dom gör allt för att fånga in 13-14 åringar för att dom ska börja sälja åt dom . Då dom inte är straff myndiga än så är det optimalt för dom högre i kedjan som är mellan 17-25
Håll koll på era ungdomar och följ upp var pengar på era barns konton går till . Är det kontantuttag så är det stor risk att det just går till droger . Jag vet då många i min närhet har problem med att deras barn blir tillfrågade droger dagligen & marknaden i Nässjö är ENORM. Jag menar verkligen ENORM
Citera
2023-06-07, 12:28
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Nu såg jag en drönare åka över mig 🙌🏻🙌🏻
Sjukt bra intiativ att låta drönare åka över Nässjö vid olika tillfällen för att få en bättre bild vilka tider dom är ute som langar och varifrån dom kommer osv.

Är det någon här som vet hur drönare fungerar? Är det nån som sitter och styr dom och sol ser vad som händer hela tiden? För att kunna kontakta polisen direkt om dom ser något misstänkt så polisen tar dom där och då? Eller spelas allt in bara? Gäller ju att ta dom på plats och inte efter man sett något i inspelning.

Eller så legaliserar man knark så slipper det allmänna slösa resurser på det.

Du (och ev. andra wankers i tråden) kanske tycker det är lite häftigt med drönare och tjuvjakt men det är ingen anledning att ha saker olagliga som kan vara lagliga.
Citera
2023-06-07, 12:36
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Nej tack! Så knark ska legaliseras? Vem som helst får köpa? Hade blivit en tickande bomb i Sverige . Överfall och rån hade även ökat med detta. Nej dit hoppas jag verkligen inte vi hamnar. 😡

Varför skulle det bli fler överfall och rån av att man tar bort en redan etablerad och spirande marknad för normala konsumtionsvaror från kriminella, och därmed minskar de ekonomiska incitamenten för kriminalitet?

Tror du på motsvarande sätt att det blir färre överfall och rån om man kriminaliserar fler normala varor och tjänster som används av många helt vanliga människor?

Citera
2023-06-07, 12:56
Medlem
Drönare var någonstans var det här i Nässjö?
Citat:
Nu såg jag en drönare åka över mig 🙌🏻🙌🏻
Sjukt bra intiativ att låta drönare åka över Nässjö vid olika tillfällen för att få en bättre bild vilka tider dom är ute som langar och varifrån dom kommer osv.

Är det någon här som vet hur drönare fungerar? Är det nån som sitter och styr dom och sol ser vad som händer hela tiden? För att kunna kontakta polisen direkt om dom ser något misstänkt så polisen tar dom där och då? Eller spelas allt in bara? Gäller ju att ta dom på plats och inte efter man sett något i inspelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in