2023-06-06, 07:49
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det du säger betyder ju att polisen har någon form av koll på dom här killarna.
Konstigt att jag inte sett dom dock?
Och för att det ska finnas fog för öppen droghandel så krävs det ju köpare?
Jag har under hela helgen inte sett några drogade personer i jakt på knark.
Dom kanske har sålt en femma till a-laget och det ska vi göra nyhetsrubrik av?
Ge dig
Då får jag upprepa igen.

Problemet är större än eventuellt knark de säljer. De använder offentliga platser som sina vuxendagis där de härjar, beter sig obehagligt mot kvinnor och lämnar kilovis med skräp efter sig. De agerar på ett sätt så att det är givet att folk larmar eller de blir påkomna av snuten.

Att snuten använder drönare "för att skapa trygghet" tyder på att de kartlägger rörelsemönster på håll för att i framtiden kunna patrullera effektivt. Sidoeffekten är att de kanske kan råka filma lite som kan användas som bevis vid en eventuell rättegång. Polisen har ingen "koll" på situationen i stort.
Ska jag killgissa så tror jag de gör detta för de är skiträdda att det ska eskalera till bråk mellan SFI-skolkarna under sommaren. Precis som i Helsingborg som också är en God™ men konflikträdd kommun. Nässjö har haft sin andel av våldsbrott och nöff-nöff är väl livrädda att raketforskarna ska börja kaoza när det är semestertider.
Citera
2023-06-06, 08:54
Medlem
Trollsvamps avatar
Enig. Vår fina stad som jag minns den är long gone, Den är körd i botten.
Citera
2023-06-06, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det har skrivits om drönare i smålandsnytt, men jag promenerar runt sjön dagligen och har ännu inte sett någon drönare.
Det är väldigt sällan polisen kör genom parken eller kring ingsbergsjön
Jag tror du målar upp ett påhittat problem som inte existerar
Eller så har polisen redan stävjat problemet?

Då är du inte och promenerar så länge. För varje gång jag är där så ser jag poliser.
Citera
2023-06-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det du säger betyder ju att polisen har någon form av koll på dom här killarna.
Konstigt att jag inte sett dom dock?
Och för att det ska finnas fog för öppen droghandel så krävs det ju köpare?
Jag har under hela helgen inte sett några drogade personer i jakt på knark.
Dom kanske har sålt en femma till a-laget och det ska vi göra nyhetsrubrik av?
Ge dig

MEN SLUTA LÄSA TRÅDEN DÅ OM DU SKA VARA SÅ ANTI!
dom säljer till dom äldre knarkarna och till andra afghaner och somalier i parken. De åker runt på elkickar också och gömmer knarket i handtaget på cyklarna.
Polisen har tidigare bara visiterat kläder kroppen och väskor . Tills jag såg dom langa och tog fram knarket från sparkcykelns handtag som var smart tänkt . Tipsade polisen om detta så hoppas denna info sprids till andra regioner
Citera
2023-06-06, 10:43
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666nomad
Vad har dom välja på menar du? .
Ska dom begära staten flyttar knutpunkten. Eller ska kommunen bekosta en gigantisk mur så ingen kommer på eller av tågen Nässjö 🤔.
Väntar med spänning på få läsa din idé

Stänga av stationen helt för all obehörig trafik. På så vis kan Nässjö helt kringgå tågsmugglingen och dumpa dessa problem på längs rälsen närliggande orter istället. Jag ser faktiskt ingen annan lösning, eftersom tågen är boven i dramat när det kommer till Nässjös narkotikaproblem.
Citera
2023-06-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag önskar att jag inte behövde hålla med dig men jag ser hobbylangarna sitta i parkerna eller hänga vid resecentrum när jag är i Nässjö. Nästan varenda gång.
Senast för tre veckor sedan så hade de ställts upp för visitering mot en patrullbil i Stadsparken.

Ja, Nässjö har "utmaningar". Den som påstår något annat borde sjunga "Nysänkt pris" med ICA-Jerry. Om det är någon plats som påminner om hur illa det är så är det runt biblioteket i Helsingborg som har samma klientel av hobbylangare och folk som tycker det är kränkande att masa sig till SFI:n.

Ja dom visiterar killar där varje dag!
Citera
2023-06-06, 12:54
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Stänga av stationen helt för all obehörig trafik. På så vis kan Nässjö helt kringgå tågsmugglingen och dumpa dessa problem på längs rälsen närliggande orter istället. Jag ser faktiskt ingen annan lösning, eftersom tågen är boven i dramat när det kommer till Nässjös narkotikaproblem.

Obehörig trafik 🤔
Citera
2023-06-06, 14:05
Medlem
aaerligs avatar
Citat:
Obehörig trafik 🤔

Samtliga samhällsmedborgare förutom de som jobbar med tåg och spår. På så vis kan vi stänga av narkotikaimporten till Nässjö i princip helt.
Citera
2023-06-06, 21:18
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaerlig
Samtliga samhällsmedborgare förutom de som jobbar med tåg och spår. På så vis kan vi stänga av narkotikaimporten till Nässjö i princip helt.

Du hör själv hur det där låter va 🤔.

Spåren är där dom är liksom
Citera
2023-06-06, 21:29
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGullberg
Hur länge har Nässjö varit ett ghetto? Jag var där för ett par år sedan och det var bara svenskar där. Har det tagit en kraftig vändning nu eller vilka är det som säljer knark ?

Nässjö tog ett stort ansvar vid flykting vågen 2015.
Antar steget från en kommun med stadigt minskande befolkningen till en kommun med ökande befolkning medförde visa problem.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Regional-statistik/Alla-lan/Jonkopings-lan/Nassjo/?var=17246&graph=/17246/163,212-1,2/all/
Citera
2023-06-07, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
Fast fler än jag vet ju att det är sant.
Så fall var du väl där vid fel tillfälle.
Jag går där flera ggr om dagen och dom är där VARJE gång!
Varför skulle annars polisen ha drönare? Varför skulle polisen 👮🏻 åka i parken hela tiden? Varför vet polisen hur stort problem detta är?

Jag bor inte själv i Nässjö men är ofta där och besöker vänner.
Det är så jävla lätt att få tag i droger i den stan säger de som bor där.

En gång när jag skulle handla på bolaget så stod det 2 pers med var sin joint och puffade.

Det stank cannabis lång väg och när jag skulle in till kiosken kom det fram en snubbe och frågade min polare om han ville ha nåt!

Polaren skrattade och svarade att du kan ta dina nåt och stoppa upp dem i röven.

Så ja knarket flödar i den stan.

Men vad jag hörde så verkar polisen tycka det är roligare att stå på ICAs parkering och jaga rattfyllerister få helgförmiddagarna.

Det polisen inte verkar förstå är att så fort de står på parkeringen så sprider sig ryktet blixtsnabbt att det är kontroll.
Citera
2023-06-07, 04:24
Medlem
Citat:
Om du nu är så säker på din sak kan du ju påkalla väktarnas uppmärksamhet .
Så får du se allt det där du önskar 😉

Vakterna är så jävla fega i Nässjö det ser man när man kommer dit.

Många av dem ser helt lost ut och går hellre undan än ingriper.

Kanske om de är en hel grupp så griper de kanske in och gör något.

Sen är det inte ofta man ser dem på stationen när man kommer med tåget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in