2023-06-03, 13:23
Medlem
Han den där Dregen är väl från Nässjö? Ser ut som en pundare.
Citera
2023-06-03, 13:24
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Det låter faktiskt logiskt med tanke på Nässjös geografiska läge.

Nässjö är idag den enda plats i Sverige där järnvägar från sex olika håll strålar samman med person- och godstrafik på samtliga banor.
Plus alla busslinjer som utgår från Nässjö. Har man en påse piller men ingen uppblåsbar Adidaskompis som vill köra en i sin AUDI kan man lätt ta sig till och från Nässjö eller ordna ett möte i stan.

När Sverige öppnade sina hjärtan för EU-migranter var det tiggarkaos vid resecentrum. "Trygghetsvärdarna" hade mycket bråk, hot och problematisk stämning att bekämpa. Hela klaner som levde jävel. Becknarna kanske är närgångna men inte helt jävla sepe som migranterna var. Men de kanske tuffar till sig mot hästsvanspoliserna?

Jag upprepar att jag inte känner att narkotikan i sig är problemet utan hur de beter sig. Om jag skulle sälja lösvikt till folk som gick förbi skulle jag hålla en låg profil. Utanförskapet tänker inte så - då blir det knivningar, käfta med folk, trakassera tjejer som joggar förbi och allmänt P9-beteende.
Citera
2023-06-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Öhhh räcker att ha någorlunda koll på narkotikapolitiks historia, statistik samt normal intelligens för att dra mina slutsatser.

Antar att du passar rätt bra in på definitionen av en idiot. Du vill väl ha mer och hårdare "krig mot droger" som funkat såååå bra.

När jag var barn brukade jag kalla folk för tillmälen när argumenten tröt.
Citera
2023-06-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Funkar kanske för stunden. Sedan hittar gängen en annan plats att hänga på.

Givetvis lagför man dem i samma veva.
Citera
2023-06-03, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter

Du kan inte jämföra med alkohol då de flesta som brukar det inte är ett problem för vare sig själva eller andra.

Just alkohol är inblandat i de flesta våldsbrott. Finns få andra droger som får människor att tappa omdömet lika mycket som av alkohol.

Hade alkohol varit olagligt så hade det också varit "knark". Du visar verkligen din okunnighet här.

Edit: En avkriminalisering hade absolut rättat till en hel del. Det hade inte varit lika attraktivt att bli kriminell ifall man tog bort deras största inkomstkälla. Gängen hade försvagats väldigt mycket.
Citera
2023-06-03, 13:34
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Givetvis lagför man dem i samma veva.
Kvittar. Lever man i en skamkultur behöver man verkligen känna att man drabbas. Att man omnämns som "stygg" i en databas någonstans kommer inte att göra ett skit.
Citera
2023-06-03, 13:39
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Gängen hade försvagats väldigt mycket.
Fast detta är inte organiserade gäng på det sättet. Det är grupper av hazarer, medelålders rygghåringar och en och annan somalier som bara sitter och häckar runt stan. Det är inga genier som drar in miljoner på knarkhandel.

Det är ett symptom på att regeringarna sedan 1975 samlat på flyktingar och invandrare som om de vore jävla pokemons. Sedan har S och M ursäktat sig att det är rätt att samla dem på hög på grund av "arbetslinjen".
Citera
2023-06-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Nej, det är mängden utanförskap som kommunen samlat i sin cargo cult som antagligen lett till att de använder hela centrum som sin fritidsgård för 35-åringar.

Ja det blir väl så när konsekvenserna är små
Citera
2023-06-03, 14:00
Medlem
Greenskys avatar
Men har Nässjö kommun testat med fler ungdomsgårdar?

Alternativt kan man bygga en mur runt hela Nässjö så det blir ett fängelse liksom. Hela skiten liksom.

Sen måste Svenne Banan kunna försvara sig så därför bör allmän rätt att bära skjutvapen dygnet runt..

Det går bra nu!
Citera
2023-06-03, 14:05
Medlem
Handfots avatar
Så har det varit i Stockholm de senaste 10-15 åren iaf. Så det är inget nytt fenomen i Sverige.
Citera
2023-06-03, 14:07
Medlem
Pengarna går till stora klaner släkter. Du kan idag köpa knark ivarenda större by. Förut var det tabu och polisen var på varenda en som rökte. Minns för tjugo år sen kom polisen direkt. Men idag har dom helt tappat kontrollen kanske sätter dit någon pensionärer då och då men ger sig inte på klanerna. De har fri möjlighet.
De har kontakter i släkten som täcker hela Sverige och Även ut i Europa. Svenskar har inte en chans mot det där. Inte polisen heller.

Ni kan tänka er att bara lyfta luren och ringa en kusin i Iran, Turkiet eller något transport land för knark. Därav viktigt att behålla sitt gemensamma språk. Det här handlar om tiotusentals som kan sälja droger och jag vet inte kvalité men jag skulle aldrig köpa något skit från dom .
Citera
2023-06-03, 14:58
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfot
Så har det varit i Stockholm de senaste 10-15 åren iaf. Så det är inget nytt fenomen i Sverige.

Jämföra Sveriges största stad med Nässjö blir lite tokigt ..

32 tusen invånare är liksom lite lite mindre än antalet invånare i Stockholm.

Gångar du upp Nässjös problem per invånare till Stockholms folkmängd så blir det intressant resultat ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in