Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Han är väl för fan inte gift med de andra deltagarna? Han kritiserade Idas drickande för att det är hans FRU, det vore ju helt absurt om han lagt sig i hur mycket de andra drack.
Nej det vore inte alls helt absurt då han pratade om Ida som om hon har alkoholproblem, medvetet, och snackade om avsmak och osexigt direkt till kameran och hela Sverige. I själva verket betedde hon sig som hela gänget vilka han höjer till skyarna. Han skulle ha sagt ”
alla ’super’ och det är jobbigt. Ida är precis som alla andra på festen men det känns jobbigt när hon är min fru, jag börjar tänka på min mamma/pappa.” Och så skulle han tagit det med Fredric Bohm som borde ha bett honom tänka på det första man jobbar med som anhörig i 12-stegsprpgrammet (anhöriga ska också gå ett 12-stegsprpgram för att jobba med sitt medberoende) ; att man inte kan kontrollera andra människor, sen att antingen får han lämna programmet och enbart dejta nykterister eller så acceptera att han inte har rätt nu heller att kontrollera sina nära.